@laide^ Skrevet 30. november 2017 #1 Skrevet 30. november 2017 Hva funker mot svarte porer? Evt. hvilke behandlinger hos hudpleier osv.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #2 Skrevet 2. desember 2017 Først må du finne ut om det er hudormer, eller sebauces filaments. Google "blackheads vs sebauceus filaments". Hudormer kan trekkes ut ved å bruke mud masks 1 gang i uka, oljerens hver morgen og black sugar skrubb eller en salisylsyreskrubb 1-2 ganger i uka. Sebauceus filaments kan man ikke gjøre noe med. Alle har det i større eller mindre grad og synligheten kommer an på hudtypen din og porestørrelsen. Kjemisk peel (produkt med aha eller bha syre) og tea tree toner kan forminske porestørrelsen og gjøre de litt mindre synlige, men ikke fjerne de. Anonymkode: 28557...cca 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #3 Skrevet 2. desember 2017 Det hjelper å vaske seg. Det svarte kommer av skitt på toppen. Anonymkode: b5b26...129
@laide^ Skrevet 2. desember 2017 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Først må du finne ut om det er hudormer, eller sebauces filaments. Google "blackheads vs sebauceus filaments". Hudormer kan trekkes ut ved å bruke mud masks 1 gang i uka, oljerens hver morgen og black sugar skrubb eller en salisylsyreskrubb 1-2 ganger i uka. Sebauceus filaments kan man ikke gjøre noe med. Alle har det i større eller mindre grad og synligheten kommer an på hudtypen din og porestørrelsen. Kjemisk peel (produkt med aha eller bha syre) og tea tree toner kan forminske porestørrelsen og gjøre de litt mindre synlige, men ikke fjerne de. Anonymkode: 28557...cca Takk for svar. Det var litt ekkelt å google dette:/ Prikkene jeg har er slike det kommer hvit/gult ut av om jeg knepper. Har du erfaring med en slik maske som funker?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #5 Skrevet 2. desember 2017 Akkurat nå, @laide^ skrev: Takk for svar. Det var litt ekkelt å google dette:/ Prikkene jeg har er slike det kommer hvit/gult ut av om jeg knepper. Har du erfaring med en slik maske som funker? Da er det sebauces filaments du har, og ikke hudormer. Hudormer kommer ut som relativt harde mørkebrune og gråsorte. Sebauceus filaments kommer ut som hvite og gule "ormer" . Man kan som sagt ikke gjøre noe med sebauces filaments, og masker eller strips er ikke effektivt for sebauceus filaments. Selv om du aldri kan bli kvitt disse, så går det an å redusere synligheten med en oppstrammende toner. Se etter toner med tea tree eller witch Hazel i. Bare Google tea tree toner eller witch Hazel toner. Du må ikke klemme de ut, det er hårsekkens naturlige fetningsmiddel som skal være der, og ved å klemme de ut så vil du bare få større og grovere porer i lengden og huden vil produsere mer synlige filaments siden den får behov for å smøre seg selv mer. Kjøp toner og bruk en kjemisk peel en gang eller to i uka (max) , kan anbefale smoothing cream fra elixir, eller et aha eller bha serum (Google aha serum pores, og bha serum pores) Anonymkode: 28557...cca 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #6 Skrevet 2. desember 2017 10 hours ago, AnonymBruker said: Det hjelper å vaske seg. Det svarte kommer av skitt på toppen. Anonymkode: b5b26...129 Nå du må faen meg gi deg. Anonymkode: d6967...665 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #7 Skrevet 3. desember 2017 På 2.12.2017 den 9.20, AnonymBruker skrev: Da er det sebauces filaments du har, og ikke hudormer. Hudormer kommer ut som relativt harde mørkebrune og gråsorte. Sebauceus filaments kommer ut som hvite og gule "ormer" . Man kan som sagt ikke gjøre noe med sebauces filaments, og masker eller strips er ikke effektivt for sebauceus filaments. Selv om du aldri kan bli kvitt disse, så går det an å redusere synligheten med en oppstrammende toner. Se etter toner med tea tree eller witch Hazel i. Bare Google tea tree toner eller witch Hazel toner. Du må ikke klemme de ut, det er hårsekkens naturlige fetningsmiddel som skal være der, og ved å klemme de ut så vil du bare få større og grovere porer i lengden og huden vil produsere mer synlige filaments siden den får behov for å smøre seg selv mer. Kjøp toner og bruk en kjemisk peel en gang eller to i uka (max) , kan anbefale smoothing cream fra elixir, eller et aha eller bha serum (Google aha serum pores, og bha serum pores) Anonymkode: 28557...cca Ikke TS her, men tusen takk for oppklarende informasjon! Har alltid trodd at jeg selv har sorte ormer på nesa, og har prøvd sånn svart maske for å kanskje få de bort, men det hjalp ikke. Nå har jeg jo innsett at det er "sebauceus filaments" jeg har, og tenker jeg skal teste ut det du skriver her. Må bare finne ut litt om de tingene du anbefaler her. Anonymkode: eedd0...690 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #8 Skrevet 6. desember 2017 På 2.12.2017 den 15.42, AnonymBruker skrev: Nå du må faen meg gi deg. Anonymkode: d6967...665 På 2.12.2017 den 5.29, AnonymBruker skrev: Det hjelper å vaske seg. Det svarte kommer av skitt på toppen. Anonymkode: b5b26...129 Det har ikke noe med hygiene å gjøre, men hudormer blir sorte i kontakt med luft (står i feil rekkefølge over, beklager d) Anonymkode: 0152b...9eb
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #9 Skrevet 6. desember 2017 På 2. desember 2017 den 5.21, AnonymBruker skrev: Først må du finne ut om det er hudormer, eller sebauces filaments. Google "blackheads vs sebauceus filaments". Hudormer kan trekkes ut ved å bruke mud masks 1 gang i uka, oljerens hver morgen og black sugar skrubb eller en salisylsyreskrubb 1-2 ganger i uka. Sebauceus filaments kan man ikke gjøre noe med. Alle har det i større eller mindre grad og synligheten kommer an på hudtypen din og porestørrelsen. Kjemisk peel (produkt med aha eller bha syre) og tea tree toner kan forminske porestørrelsen og gjøre de litt mindre synlige, men ikke fjerne de. Anonymkode: 28557...cca Takk for informasjonen, jeg hadde aldri hørt om sebauceus før. Har tusen slike på nesa og på kinnene nærmest og de kommer alltid tilbake når jeg har poppet dem. Anonymkode: 1275c...d48
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #10 Skrevet 7. desember 2017 19 hours ago, AnonymBruker said: Takk for informasjonen, jeg hadde aldri hørt om sebauceus før. Har tusen slike på nesa og på kinnene nærmest og de kommer alltid tilbake når jeg har poppet dem. Anonymkode: 1275c...d48 Jepp - ikke klem dem ut! Det gjør ingenting godt. Anonymkode: d6967...665
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå