Gå til innhold

Julebord.. Skylde på alkoholen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helgen er det julebord med jobben, og jeg trenger andres tanker om en sak. Jeg har en kollega som sier han er i et forhold, men ingen av oss andre på jobb har hørt om eller sett denne kvinnen. Hun skulle vært med på julebordet, men fikk i dag vite at han kommer alene. Kan det type på at han er fri på markedet? At han er blitt dumpet? Eller kan han være gay som bruker det som skalkeskjul?

Har siden første dag i september syns han er morsom og kjekk, hvordan finner jeg ut om han er singel og faktisk liker jenter ? Kan jeg spørre og om det ikke går som jeg vil så kan jeg skylde det på alkoholen på julebordet ? Vi vil uansett ikke ha noe arbeids forhold etter julebordet, er ferdig i utplassering da. Har ikke noe å tape føler jeg? :PHar ikke så mye erfaring fra tidligere, men det kan vel ikke skade å gi kompliment ? Driter jeg meg ut da? Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: bb1f3...e1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier han at han er opptatt så skal du så klart holde deg unna. Alkohol er aldri noen unnskyldning for å drite seg ut.

• Liker 11
Skrevet

Du kan sjekke om han er ledig uten å ta det akkurat på julebordet. Det blir nok mer alkohol i deg enn du tenker over nå, og da er det vanskelig å være bevisst sin egen oppførsel. Annet enn det så har han jo allerede sagt at han er opptatt. Var mange ved mitt julebord og som hadde oppgitt partner, men som likevel kom alene. 

Anonymkode: 4f2d3...c88

Skrevet

Jeg ville sagt til han at jeg synes han er morsom og kjekk, og at kjæresten hans er veldig heldig!

Anonymkode: ea4fe...986

• Liker 2
Skrevet

Og en ting til. Om ingen av dere har hørt om eller sett denne kvinnen tyder kanskje på at mannen setter en tydelig strek mellom jobb og privatliv. 

Anonymkode: 4f2d3...c88

• Liker 12
Skrevet

skal se om jeg kan finne ut status før julebordet :)

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville sagt til han at jeg synes han er morsom og kjekk, og at kjæresten hans er veldig heldig!

Anonymkode: ea4fe...986

Dette var smart! Takk :)

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I helgen er det julebord med jobben, og jeg trenger andres tanker om en sak. Jeg har en kollega som sier han er i et forhold, men ingen av oss andre på jobb har hørt om eller sett denne kvinnen. Hun skulle vært med på julebordet, men fikk i dag vite at han kommer alene. Kan det type på at han er fri på markedet? At han er blitt dumpet? Eller kan han være gay som bruker det som skalkeskjul?

Har siden første dag i september syns han er morsom og kjekk, hvordan finner jeg ut om han er singel og faktisk liker jenter ? Kan jeg spørre og om det ikke går som jeg vil så kan jeg skylde det på alkoholen på julebordet ? Vi vil uansett ikke ha noe arbeids forhold etter julebordet, er ferdig i utplassering da. Har ikke noe å tape føler jeg? :PHar ikke så mye erfaring fra tidligere, men det kan vel ikke skade å gi kompliment ? Driter jeg meg ut da? Hva ville dere gjort? 

Jeg er gift og ingen av mine kolleger har truffet han.

Anonymkode: ca766...6cb

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så du har lyst til å seksuelt trakassere han på julebordet? Hva med å... du vet... la være?

Anonymkode: 16ac1...15f

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre og om det ikke går som jeg vil så kan jeg skylde det på alkoholen på julebordet

Du trenger da ikke skylde på noe som helst for å spørre :)  Men det er aldri noe god grunn å skylde på alkoholen, da fremstår du bare som en gedigen stor taper, og ingen godtar det uansett. Da snakker vi om å gjøre noe helt galt noe på julebordet :)

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du har lyst til å seksuelt trakassere han på julebordet? Hva med å... du vet... la være?

Hvordan er dette trakassering? 

Anonymkode: 656f6...ca9

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må være lov å flørte uten å bli anklaget for trakassering.... Det er sånn folk møter hverandre.. Man må flørte og vise interesse som en potensiell kjæreste.

Anonymkode: 4dc15...d74

Skrevet

Han har nok dame for det. Kjæresten min dukka opp stadig alene, ingen av kollegaene visste om meg heller..?

isåfall kanskje han sier han er i et forhold for å holde deg vekk også.

dessuten så om han sier han er i et forhold så er han nok ikke utro med deg heller, ellers ville han ikke sagt det og prøvd seg. 

Anonymkode: e9e10...4d8

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må være lov å flørte uten å bli anklaget for trakassering.... Det er sånn folk møter hverandre.. Man må flørte og vise interesse som en potensiell kjæreste.

Anonymkode: 4dc15...d74

Som kjæreste nr. 2 da? Jeg regner jo med at kvinnen han faktisk er i et forhold med også er med i pakken da TS ikke har reagert noe særlig på akkurat dette. 

Anonymkode: 8fcba...eb2

Skrevet

Om du vil bli kjent som hu som legger seg etter opptatte menn, kjør på! 

Men om du opplever det samme senere, ikke sitt og klag på mannfolk som legger seg etter opptatte kvinner. 

Anonymkode: cb5f8...745

• Liker 1
Skrevet

Nei hva faen? At ingen på jobben deres har sett denne kvinnen er da helt vanlig, man pleier ikke ta med seg kjæresten på jobb! Og man pleier heller ikke bli med kjæresten sin på jobbjulebord der man ikke kjenner noen andre så skjønner godt at hun har valgt å holde seg hjemme!  Helt ærlig du høres ut som en desperat tøs og homewrecker uten moral "kjæresten kommer ikke så da tenkte jeg å kunne prøve meg" "han sier han har kjæreste men jeg liker han så godt og er ikke vant til å ikke få de jeg vil ha så enten må han lyve eller være gay" altså hva faen er det for noen tanker?! 
Er da ingen på jobb som har noe med privatlivet hans uansett! Hva så om han har dame, er singel, eller er gay, tror du ikke at han ville gjort noen fremstøt og bedt deg på date om han virkelig var interessert i DEG?  Hva med å akseptere at man ikke kan få alle man vil ha? 

Ja du kan absolutt ta initiativ til en vennskapelig prat og om han blir sittende å snakke med deg i timesvis så kan du spørre om han har kjæreste på en vennskapelig måte, men det blir bare tacky og upassende å prøve deg på han når sannsynligheten er at han fakitsk har kjæreste. Bare fordi DU syns han er kjekk og morsom, så betyr det ikke at HAN liker deg som noe mer enn en kollega fordet. Først må du se om dere kommer overens som venner, så kan du spørre om han har kjæreste som venner spør om for å bli bedre kjent, og hvis han sier nei kan du smått begynne å flørte og evn spørre om han vil ha nummeret ditt når kvelden er ferdig og si at han kan tekste deg om han vil ta en drink sammen igjen en annen gang.  Ville ikke gjort noe mer eller vært noe mer "på". 
Tenk også på det sånn at hvordan hadde du følt det om det var din kjæreste som satt på julebord med en kvinnnelig kollega som prøvde seg på han? Ikke vær en homewrecker. Alkohol er ingen unnskyldning for dårlig moral og upassende oppførsel. 

Anonymkode: 375d5...025

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...