Gå til innhold

leger, se hit!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag våknet jeg med en rar følelse i leppene. De føltes veldig stive, og det var en litt sånn rar kriblende følelse i dem. Gikk å så meg i speilet, og fikk litt sjokk. Overleppen var super hoven, og huden rundt hele munnen var veldig rød. Utover dagen har det blitt myye verre. Det klør og svir noe helt sinnsykt, leppene bare føles utrolig såre og ekle generelt. Har også fått mange bittesmå klumper på leppene både oppe og nede. 

Noe lignende skjedde med meg for et år siden. Men da var det bare på ene siden av munnen. Da startet det med at munnviken plutselig ble veldig rød, og den føltes tørr og sår, og det begynte etterhvert å klø/svi. Så etter to dager så det mildt sagt helt jævlig ut. Hadde en slags skorpe i hele munnviken, som strakk seg utover. Og leppene mine på den siden, hadde også sånne små klumper. Og det klødde. Fikk da samme dagen en krem av legen, fucidin hydrocortison, som er en antibiotika krem med noe sånn kløestillende og bakteriedrepende greier, da hun sa det var en bakterieinfeksjon. Den kremen gjorde under, og dagen etter var det ti ganger bedre, og dagen etter der igjen var det helt vekke. 

Jeg har fortsatt den kremen, og er 99% sikker på at det er samme bakterieinfeksjon, siden symptomene er helt like, men det står i pakningsvedlegget at jeg ikke skal ta det dersom det er en hudinfeksjon forårsaket av bakterier, virus eller sopp, eller dersom jeg har eksem rundt munnen. Og jeg vet jo tross alt ikke 100% hva dette er så er litt skeptisk. Men er det noen leger der ute som kanskje vet hvorfor jeg ikke kan ta det hvis det er de tingene? Vil det skade om jeg tar den selv om det ikke er den spesielle typen bakterie? Jeg har ingen tid å miste, da jeg har en bursdag på lørdag, så med mindre det er farlig om jeg bruker den kremen, så vil jeg gjerne prøve å se om den hjelper, da den var så rask og effektiv sist gang. 

Anonymkode: 77824...ce7

Skrevet

Jeg er ikke lege, og jeg tror ingen har lov til å gi medisinske råd her på forumet. Men jeg brukte EOS lypsyl en periode og fikk tørre og vonde lepper, samt masse blemmer på dem. Bruker du denne, slutt med en gang!

Skrevet

Du sier du fikk salven for et år siden, så da har den nok gått ut på dato. Lever den på apoteket til kassering og så kan du gå til legen og få resept på en ny. 

Anonymkode: 2c90f...0e5

Skrevet
1 minutt siden, Cocosa skrev:

Jeg er ikke lege, og jeg tror ingen har lov til å gi medisinske råd her på forumet. Men jeg brukte EOS lypsyl en periode og fikk tørre og vonde lepper, samt masse blemmer på dem. Bruker du denne, slutt med en gang!

Åå, takk for tips! Bruker ikke den, men kan hende jeg har reagert på noe annet. Men det var ingenting spesielt som forråsaket den bakterielle infeksjonen sist gang, som jeg vet om, så vet ikke hva det kan være..

Gjest Sugemerke
Skrevet

Sikker på at det ikke er herpes? Legetime.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du sier du fikk salven for et år siden, så da har den nok gått ut på dato. Lever den på apoteket til kassering og så kan du gå til legen og få resept på en ny. 

Anonymkode: 2c90f...0e5

nederst på tuben står det 09 2018, så regner med at det er datoen den går ut

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

nederst på tuben står det 09 2018, så regner med at det er datoen den går ut

Det står EXP*

Skrevet
Akkurat nå, Sugemerke skrev:

Sikker på at det ikke er herpes? Legetime.

Nei er ikke sikker

Skrevet

Vi har ikke lov til å utgi oss for å være helsepersonell her inne. Du må kontakte din faste lege

Anonymkode: f8641...9d1

• Liker 2
Skrevet

Du kan fint ringe legevakten, og høre om du kan ta kremen på nå. Ellers anbefaler jeg legetime imorra. 

Anonymkode: 27306...c06

Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

Blod, mod

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...