AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #1 Del Skrevet 30. november 2017 Hei, dere som har hatt et par jobber; - Hvor snarlig har det vært ønskelig for ny arbeidsgiver at dere starter? - Har dere alltid jobbet 100% ut oppsatt oppsigelsestid? Jeg er fullstendig klar over lovverket, jeg bare lurer litt på hvor vanlig det er med noe fleksibilitet. Jeg søker nå aktivt nye jobber og ser at mange er oppført med "snarlig tiltredelse". Oppsigelsestiden min er 3 mnd, og jeg håper at det ikke blir et problem om jeg skulle finne noe. Jobben jeg har er oppført som "fleksibel", selv om jeg i realiteten ikke har hatt veldig fleksible tider...det er derimot noen som jobber på prosjektbasis, og derfor ikke er knyttet til kontoret, og dette kan visstnok være en mulighet for meg og. Dere som jobber fleksibelt /selvstendig, gjelder dette også i oppsigelsestiden? Anonymkode: 8834d...312 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 30. november 2017 #2 Del Skrevet 30. november 2017 Jeg har alltid jobbet fult ut oppsigelsestider, og alle nye arbeidsgivere har vært fleksibel på oppstart. I litt mer selvstendige stillinger, så har siste tiden blitt brukt til å avslutte oppgaver, og gjøre klart for den som skulle ta over for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 30. november 2017 #3 Del Skrevet 30. november 2017 I mine jobber har de ønsket oppstart så fort som mulig, men de fleste har jo også forståelse for at man skal avslutte et sted. Har overlappet litt med helgejobbing i et par tilfeller. Oppsigelsestiden har gjerne blitt noe kortere da jeg har tatt ut resterende ferie i den perioden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 30. november 2017 #4 Del Skrevet 30. november 2017 Jeg har opplevd begge deler i forbindelse med jobbskifte. Ett sted ble vi enige om at jeg kunne slutte et par uker før den egentlige sluttdatoen, fordi det var praktisk både for arbeidsgiver og meg. Et annet sted, hvor arbeidsgiver var gjennomført jævlig, og hvor jeg sluttet på grunn av mobbing, utfrysing og ekstrem mistrivsel, valgte arbeidsgiver å demonstrere sin rettmessige makt, ri prinsipper og insistere på at jeg gikk oppsigelsestiden helt ut. I de fleste tilfeller jeg har vært borti, både som leder selv og når det gjelder kolleger, har man måttet jobbe det aller meste av oppsigelsestiden. Det er jo en grunn for at man er ansatt, og oppgavene gjør ikke seg selv. Samtidig som en arbeidsgiver setter pris på at en jobbsøker kan starte raskt, er det full forståelse for at folk har oppsigelsestid. De aller fleste har tre måneder. Til en fast jobb, hvor man tross alt har flereårsperspektiv, skal kandidatene stå fryktelig likt dersom avgjørelsen om hvem som får jobben står og faller på hvem som kan begynne to-tre uker før noen andre. I realiteten står sjelden eller aldri jobbsøkerkandidater så likt som det. Til vikariater og andre tidsbegrensede stillinger har dette mer å si. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå