Gå til innhold

Godt innlegg om kvinner som stadig vekk "bytter oppover"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Disse kvinnene hadde et så fantastisk imponerende klokt og godt innlegg at jeg må bare dele!

Anonymkode: 64a36...23e

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Orker ikke å se en 16 minutters video

Anonymkode: 3a1c0...5ed

• Liker 5
Skrevet

Gidder heller ikke se. Kom med et sammendrag, ts.

Anonymkode: a7694...c2e

• Liker 3
Skrevet

Blir spennende å se hva de sier om damer i 40-åra når de selv kommer opp i denne utrolig høye alderen hvor ingen vil ha dem lenger 😆

Anonymkode: 93fe1...280

Skrevet (endret)
2 hours ago, AnonymBruker said:

Disse kvinnene hadde et så fantastisk imponerende klokt og godt innlegg at jeg må bare dele!

Anonymkode: 64a36...23e

Ja, det var faktisk et innlegg med et par gode poeng og fin retning. Jentene berører problematikk jeg selv har skrevet om her på KG. Selv om jeg ikke er enig med dem i alt. 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Blir spennende å se hva de sier om damer i 40-åra når de selv kommer opp i denne utrolig høye alderen hvor ingen vil ha dem lenger 😆

Nå kan du jo ikke utelukke at disse jentene faktisk vil forsøke å leve etter egen filosofi, med andre ord slå seg til ro med en mann og godta ham med hans svakheter. Slik at man kan vokse sammen gjennom 20-årene og bygge et forhold på en felles vilje til å dele gode og vonde dager. I så fall er det jo ikke sikkert de vil være single og på sjekker'n som 40-åringer. Selv om man aldri kan gardere seg mot brudd, det holder at det er én av partene som ønsker seg bort. Og ting kan skje, han kan rammes av en dødelig sykdom eller omkomme i en ulykke. Men om disse jentene får leve som de ønsker, vil de jo nettopp IKKE være på sjekker'n i 40-årene. 

Endret av Cuckold
  • Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, Cuckold skrev:

Ja, det var faktisk et innlegg med et par gode poeng og fin retning. Jentene berører problematikk jeg selv har skrevet om her på KG. Selv om jeg ikke er enig med dem i alt. 

Nå kan du jo ikke utelukke at disse jentene faktisk vil forsøke å leve etter egen filosofi, med andre ord slå seg til ro med en mann og godta ham med hans svakheter. Slik at man kan vokse sammen gjennom 20-årene og bygge et forhold på en felles vilje til å dele gode og vonde dager. I så fall er det jo ikke sikkert de vil være single og på sjekker'n som 40-åringer. Selv om man aldri kan gardere seg mot brudd, det holder at det er én av partene som ønsker seg bort. Og ting kan skje, han kan rammes av en dødelig sykdom eller omkomme i en ulykke. Men om disse jentene får leve som de ønsker, vil de jo nettopp IKKE være på sjekker'n i 40-årene. 

Det handler om grunnleggende menneskesyn da, ikke hva slags tilfeldigheter som kan oppstå på veien. De er jo like misogynistiske som den verste mann. Den kan det hende de får i fleisen uansett. Om ikke annet så når de oppdager at masse damer i 40-åra kosa seg i høyet med gutter til og med på deres alder og kanskje ikke hadde den utløpsdatoen de tenkte 😆

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det handler om grunnleggende menneskesyn da, ikke hva slags tilfeldigheter som kan oppstå på veien. De er jo like misogynistiske som den verste mann. Den kan det hende de får i fleisen uansett. Om ikke annet så når de oppdager at masse damer i 40-åra kosa seg i høyet med gutter til og med på deres alder og kanskje ikke hadde den utløpsdatoen de tenkte 😆

Kan ikke se at jenter må være misogynister i den grad de er kritiske til bruk-og-kast-mentalitet på partnermarkedet. Det er neppe bare mennesker av det ene kjønn som ser verdien av å gå gjennom alle faser av livet med ett menneske. Partnermarkedet og sexrelasjonsmarkedet er for øvrig to forskjellige markeder, selv om det er en del kvinner som ikke forstår at mange menn kan tenke seg sex med langt flere kvinner enn de kan tenke seg som kjæreste.

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Cuckold skrev:

Kan ikke se at jenter må være misogynister i den grad de er kritiske til bruk-og-kast-mentalitet på partnermarkedet. Det er neppe bare mennesker av det ene kjønn som ser verdien av å gå gjennom alle faser av livet med ett menneske. Partnermarkedet og sexrelasjonsmarkedet er for øvrig to forskjellige markeder, selv om det er en del kvinner som ikke forstår at mange menn kan tenke seg sex med langt flere kvinner enn de kan tenke seg som kjæreste.

Nei, jeg var ikke kritisk til alt de sa, kun den misogyne biten om at kvinner går ut på dato etter 40.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, jeg var ikke kritisk til alt de sa, kun den misogyne biten om at kvinner går ut på dato etter 40.

Må man være mannshater for å hevde at unge jenter ofte foretrekker eldre gutter slik at unge gutter sliter mer enn jenter på partnermarkedet? 

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, Cuckold skrev:

Må man være mannshater for å hevde at unge jenter ofte foretrekker eldre gutter slik at unge gutter sliter mer enn jenter på partnermarkedet? 

Det var ikke det de sa.

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det var ikke det de sa.

Nå svarte jeg ikke dem, men deg, og du sa hvis jeg ikke misforstod deg fullstendig at jenter må være misogynister om de hevder at kvinner kan oppleve at de ikke er like populære på partnermarkedet i alle faser av livet. Gutter opplever skjevheten på partnermarkedet tidlig i livet, kvinner kan merke effekten av den samme skjevhet senere, og det er ikke mer misogynistisk å påpeke at voksne kvinner kan oppleve å bli utkonkurrert av yngre kvinner enn det er mannshat å påpeke at unge gutter kan oppleve å bli utkonkurrert av eldre gutter og menn. Begge deler er trist for dem det rammer, men å snakke om det handler ikke nødvendigvis om misogyni eller mannshat. 

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, Cuckold skrev:

Nå svarte jeg ikke dem, men deg, og du sa hvis jeg ikke misforstod deg fullstendig at jenter må være misogynister om de hevder at kvinner kan oppleve at de ikke er like populære på partnermarkedet i alle faser av livet. Gutter opplever skjevheten på partnermarkedet tidlig i livet, kvinner kan merke effekten av den samme skjevhet senere, og det er ikke mer misogynistisk å påpeke at voksne kvinner kan oppleve å bli utkonkurrert av yngre kvinner enn det er mannshat å påpeke at unge gutter kan oppleve å bli utkonkurrert av eldre gutter og menn. Begge deler er trist for dem det rammer, men å snakke om det handler ikke nødvendigvis om misogyni eller mannshat. 

Og jeg snakker om hva de sier i den videoen. Det er ikke et godt menneskesyn og dessuten ganske lite klokt. Derfor lurer jeg på hva de sier når de sier denne videoen om 20 år.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Og jeg snakker om hva de sier i den videoen. Det er ikke et godt menneskesyn og dessuten ganske lite klokt. Derfor lurer jeg på hva de sier når de sier denne videoen om 20 år.

Jeg synes det er uttrykk for et positivt menneskesyn å ta avstand fra den forretningsmessige, kyniske tilnærmingen til parforhold som jentene ser rundt seg. Og det å påpeke at popularitetskurven vår ikke nødvendigvis holder seg konstant gjennom alle faser av livet er ikke nødvendigvis uttrykk for kvinnehat. Like lite som det er uttrykk for mannshat å påpeke at unge gutter har det litt hardere på kjønnsmarkedet som følge av konkurransen med eldre gutter og menn.

• Liker 4
Skrevet

ser ikke helt at dette er et problem, kvinner aldrer forferdelig og etter 25 årene går det bare nedover. de kan nokk ikke Trade up når de passerer 30 årene 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, phantomassasin skrev:

ser ikke helt at dette er et problem, kvinner aldrer forferdelig og etter 25 årene går det bare nedover. de kan nokk ikke Trade up når de passerer 30 årene 

Tullprat. Mye mer og tidligere forgubbing hos menn selv om aldring jo skjer alle. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tullprat. Mye mer og tidligere forgubbing hos menn selv om aldring jo skjer alle. 

Har du dokumentasjon som viser til at menn aldres raskere?

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nope. og dette vet jeg godt :) menn sitt testosteronnivå synker med 1 prosent ( noe som er veldig lite ) fra 30 års alderen. så de holder seg godt ganske lenge iforhold til kvinner.

kvinner har mye større sjangse for stoffskifte sykdommer og andre sykdommer som gjør at dem lettere legger på seg. kvinner har også veldig lavt testosteron, testosteron øker forbrenningen veldig mye.

etter fødsel skjer det også mange hormonforandringer og da vil ting aldri gå tilbake som det engang var. vertfall ikke 100 prosent med tanke på hormonene som gjør kvinner vakker

kvinner blir velig fort pen , tidlig i tenårene og men skjønnheten forsvinner ganske fort også. pga kjønnshormonene våres. hos menn synker ikke disse før de er 30 +

du ser ikke mange golddiggere i 30 års alderen og oppover kontra unge 20 årene. det er fakta dessverre. kvinner eldrer mye værre enn menn

Anonymkode: df473...fa9

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er vel damer i 40 årene enda mer populære enn damer i 20 årene, både yngre gutter og eldre menn og jevnaldrene menn vil ha en dame i 40 årene og damenen kan velge og vrake mellom alle aldergruppene. 
På den andre siden er det ikke mange 20 år gamle jenter som vil ha en 40 år gammel mann. 

Og knis til at du mener 40 er en "utrolig høy alder". Livet starter ikke før i 30 årene (da man er ferdig med utdannelse og følelesmessig ferdig utviklet og har "funnet seg sjæl" )  og som 40 åring har man ikke kommet halveis engang. 

Anonymkode: c3a85...5d8

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå er vel damer i 40 årene enda mer populære enn damer i 20 årene, både yngre gutter og eldre menn og jevnaldrene menn vil ha en dame i 40 årene og damenen kan velge og vrake mellom alle aldergruppene. 
På den andre siden er det ikke mange 20 år gamle jenter som vil ha en 40 år gammel mann. 

Og knis til at du mener 40 er en "utrolig høy alder". Livet starter ikke før i 30 årene (da man er ferdig med utdannelse og følelesmessig ferdig utviklet og har "funnet seg sjæl" )  og som 40 åring har man ikke kommet halveis engang. 

Anonymkode: c3a85...5d8

hahahaha dette er det dummeste jeg har lest på KG så langt

1. ingen unge menn vil ha 40 år gammle kvinner , de vill selvfølgelig ha unge , stramme 20 åringer. det vil også 40 årige menn. de vil heller ha en yngre og penere dame. utseende selger og det løpet er for lengst kjørt for 40 åringer

2. unge kvinner kan lett gå til sengs med 40 åringer. du kan jo bare se her på kg alle kvinnene som lager tråder om hvor e har følelser for mann som er 15-20 år eldre, som er i forhold med menn 15-20 år eldre osv. har oghså hørt mange tilfeller hvor unge kvinner helt ned i tenårene har sex med menn over 40. sry borris, men her har menn det ganske greit :) unge kvinner kan lett knulle og bli sammen med mye ledre menn, omvendt ikke :)

3. 40 år er gammelt, du kan vertfall glemme å få en yngre mann da. til å med menn på samme alder vil ha en pen og ung kvinne, ikke er dried up 40 år gammel kvinne

• Liker 3
Skrevet
37 minutter siden, WubWub skrev:

Har du dokumentasjon som viser til at menn aldres raskere?

Fysisk aldring sånn helt konkret er vel kanskje relativt lik, med unntak av at menn ofte lever hardere og har mer belastende yrker, som kanskje vil ha noe å si for hvor godt en holder seg. Ellers er det vel ikke tvil om at skjønnhetsindustrien foreløpig er en kvinnebastion, så det også gjør at jeg tenker at kvinner er mer opptatt av utseende. Alt tilsier egentlig det, det hadde vært rater omvendt.

Hehe, ja også at jeg sjekka Sukkerkontoen til en jevnaldrende kompis. Hos meg er det nå nesten bare igjen gubber, jeg ble litt mismodig da jeg så jeg har konkurranse i masse fine damer 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...