Sannasol Skrevet 30. januar 2005 #1 Skrevet 30. januar 2005 Når dere ser større damer, hvordan synes dere de burde gå kledd? I store uformelige skjorter og bukser, eller i plagg som avslører en del, altså tettsittende, eller i store gensere som dekker rompe og lår? Spørsmålet kommer av at jeg for tiden har en del ekstra kilo å drasse på i etterkant av fødsel (ca. 15 kilo), og må nok belage meg på en del tid før jeg kommer inn i de fleste av mine gamle klær igjen. Ikke kan jeg starte en hasardiøs slankekur heller grunnet amming. Og et ustabilt bekken gjør at ikke lange trilleturer kan prioriteres med det første. Tilsammen la jeg på meg ca. 25 kilo i svangerskapet. 11 av dem er borte hittil, men det har stagnert.
Arkana Skrevet 30. januar 2005 #2 Skrevet 30. januar 2005 Jeg synes man skal kle seg som man vil, uansett størrelse. Personlig synes jeg ikke man burde gjemme seg i store plagg, man kan ikke skjule at man er overvektig uansett. Og tettsittende klær ser faktisk mye bedre ut enn store uformelige plagg, faktisk synes jeg det er de tettsittende klærne som virker "slankende", for de får fram formene.
Catzy Skrevet 30. januar 2005 #3 Skrevet 30. januar 2005 Tenk figurformet, men ikke tettsittende. Ikke telt, men du trenger kanskje ikke å ha klær som fremhever evt. valker heller. Hvis du har klær i litt solide materialer, så vil de ikke bli like ettersittende som tynne, elastiske stoffer. Hvilke deler er du minst fornøyd med? Hvis du er fornøyd med puppene, men ikke med magen, så kan du prøve deg med babydoll-topper. Dvs tettsittende over brystet, løsere rundt magen. Hvis bena er OK, så kan du gå for smale bukser, og kanskje videre topper, som går til hofta omtrent. Finn de OK bitene, og så framhever du de, og kamuflerer de bitene du ikke er helt komfortabel med. Kan du svømme, foresten? Hvis du bor i nærheten av en svømmehall, så kan du kanskje prøve på litt vanngymping eller crawling. Tror ikke brystsvømming er helt tingen for bekkenet. Det er sikkert mindre belastende enn trilling, i hvertfall. Catzy
Saga Skrevet 30. januar 2005 #4 Skrevet 30. januar 2005 Ikke for trangt at magen henger, men ikke store jogge gensere. Prøv masse bukser og se hvilken form passer deg best! Pass heller på farger.. sort virker jo slankende, men ha litt farger også!
Sannasol Skrevet 31. januar 2005 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2005 Takk for gode svar. Jeg var mye i bassenget som gravid og bedrev vannjogg og øvelser. Nå er det bare knappe 6 uker siden nedkomst så jeg har ikke tatt opp den tråden ennå. Når det gjelder hva jeg er minst fornøyd med, så er det rompa og hoftene, og det er dette området som jeg synes det er vanskelig å "kamuflere" uten å måtte ty til store uformelige gensere og skjorter liksom. Det ender med at jeg forblir i hjemmets lune rede, slik at jeg slipper å tenke på hvordan andre oppfatter meg. :-(
LilleBille Skrevet 31. januar 2005 #6 Skrevet 31. januar 2005 Her kan du få noen gode råd også What to wear
Gjest Daniella_ Skrevet 31. januar 2005 #7 Skrevet 31. januar 2005 mamma er litt stor...og har pleid å kamuflere seg i kjedelige og store plagg. Plutselig en dag troppet hun opp i en sort penbukse med en lime-grønn trang genser. Utrolig hvor fint det var! Så jeg syns ikke vekt skal ha noen hindring for det å bruke trange topper for eksempel. Jeg syn det ser fresht ut. Viser at man bryr seg om seg selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå