Gå til innhold

Vask av dusjkabinett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker du? 

Anonymkode: 89d38...1a2

Skrevet

Blander Zalo,edikk og vann. Påfører med oppvaskbørse.

Anonymkode: 3c3a8...a2a

Skrevet

Bomullsklut og flytende oppvaskmiddel, eller sur såpe. Noen ganger gnir jeg inn glasset med kjøttsiden av en halv sitron før jeg vasker med Yes eller Ajax. 

Anonymkode: 8ea91...f47

Skrevet

For det meste mikrofiberklut og skurejif.  Har kalkdråper som aldri forsvinner uansett hva jeg bruker.  

Skrevet

Jeg bruker av og til klorin, det lukter litt, men blir veldig rent.

Skrevet

Har man fliser skal man ikke bruke eddik. Den fra Rema, tror den heter baderomspray, viste seg å være effektiv på et bad som var vanskelig å få rent, sa en venninne, og jeg så at det ble resultater. Har ikke den hjemme, bruker Jif baderom.

Skrevet

Klut og Jif (spray). Hvis jeg vasker nøye bruker jeg vindusvask på veggene i tillegg

Anonymkode: 5604b...237

Skrevet

Wc-rens

Anonymkode: 23660...abf

• Liker 1
Skrevet

Zalo og eddik funker fint, skrubber med børste.  Har du fliser kan du " mette" flisene med vann før du bruker blandingen. ( det bør du også om du bruker vanlig baderomssåpe, jif ol)

Skrevet
2 hours ago, gazza said:

Zalo og eddik funker fint, skrubber med børste.  Har du fliser kan du " mette" flisene med vann før du bruker blandingen. ( det bør du også om du bruker vanlig baderomssåpe, jif ol)

Man skyller jo alltid veggene før man begynner å vaske. Likevel, eddik skal ikke brukes. Det kan brukes på selve flisene, men ikke i fugene og det er vanskelig å unngå særlig om man skrubber med børste el.lign.

Wc-rens kan brukes som en her sa.

Super-10 er også egnet.

Skrevet
16 minutter siden, Atea skrev:

Man skyller jo alltid veggene før man begynner å vaske. Likevel, eddik skal ikke brukes. Det kan brukes på selve flisene, men ikke i fugene og det er vanskelig å unngå særlig om man skrubber med børste el.lign.

Wc-rens kan brukes som en her sa.

Super-10 er også egnet.

De fleste baderoms rengjøringsmidler er sure dvs lav pH. Om du bruker dem eller eddik er ett fett så lenge du skyller og metter fugene først. Eddik er mer miljøvennlig og ikke minst sunnere for den som rengjør enn de sprayflaskene som lager spraytåke man puster inn. Har fagbrev i renhold og har jobbet med det i 14 år så dette har jeg god erfaring med. 

Skrevet

Jif, men det funker jo ikke. Kalken vil bare ikke bort..

Skrevet

Porsgrund Shower Clean funker veldig bra. 

Anonymkode: 0cb86...e17

Skrevet

Jeg leste at vanlig balsam skulle få bort kalkrestene på dusjveggene. Forsøkte det, og det ble bedre, men ikke helt borte (kanskje fordi jeg gikk litt lei og ikke skrubbet godt nok ?)

Anonymkode: a82c2...b5e

Skrevet

Men hvordan rengjør dere sluket under dusjkabinettet ? Mitt kan ikke dras frem. Tar av dekselet på bunnen av kabinettet, og kan da ta av selve avløpsrøret og rengjøre det. Men hva med sluket ? Det kommer jeg ikke til.

Skrevet

Salmiakk med en liten sprut zalo, blir skinnende rent 👏🏽

Anonymkode: 45947...4e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...