AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #1 Skrevet 30. november 2017 Har vært 100% sykemeldt noen uker nå, men tror jeg skal begynne på jobb igjen mandag som kommer. Legen sa at det kan være aktuelt med delvis sykemelding når jeg begynner i jobb igjen, men hvordan fungerer det? Kan jeg f. eks jobbe hele uka, men bare halve dagen? Eller skal jeg jobbe 2,5 dager, for eksempel? Får man velge? Vet ikke hva som er best for meg egentlig. Skal høre med legen neste gang jeg er der, men kommer definitivt til å glemme å spørre om alt jeg lurer på, så stiller spørsmålet her jeg Anonymkode: da5b8...87f
Gjest Papirblomst Skrevet 30. november 2017 #2 Skrevet 30. november 2017 Det er arbeidsgiver som bestemmer dette, men det normale er at dere snakker sammen og blir enige om hva som passer best i forhold til arbeidsoppgavene du har. Husk at det er arbeidsevnen din og ikke tiden som er avgjørende her. Er du 50% sykmeldt er det ikke nødvendigvis sånn at det er halve arbeidstiden som er best. Det kan like gjerne være at du er på jobben fulle dager, men kun utfører 50% av oppgavene. Ta kontakt med arbeidsgiveren din så blir dere nok enige om hvordan dere løser dette på best måte for begge parter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå