Gå til innhold

Kom opp i norsk muntlig (hvordan foregår denne)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var syk på forrige eksamen (da gikk jeg på vgs studieforbedrende), så jeg må ta opp på nytt må som privatist 

Det jeg ikke skjønte var om man på eksamen skal holde en presentasjon om fordybningsemne (for jeg hadde jo særemne ifjor da jeg gikk på skolen) eller om det var sånn at man skal holde presentasjon angående et tema man får i forbredelsestiden 30min før?

Jeg fikk nemlog noen ark med meg og det står "presentasjon av fordypningsemnet 10min", men jeg syns det høres rart ut om man skal holde en presentasjon om det når jeg alt hadde presentasjon med karakter på den ifjor..?

Noen som vet? Takk for svar☺

Anonymkode: b982a...5ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er nok litt rart i din posisjon, men det virker som om eksamenen din nå legges opp som en vanlig privatisteksamen. Selv om særemne da har vært en del av standpunktkarakteren din, blir den nå igjen en del av eksamen din fordi du var syk. 

Anonymkode: 68587...f48

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er nok litt rart i din posisjon, men det virker som om eksamenen din nå legges opp som en vanlig privatisteksamen. Selv om særemne da har vært en del av standpunktkarakteren din, blir den nå igjen en del av eksamen din fordi du var syk. 

Ok, så det er sånn at "vanlig" privatist-eksamen foregår ved at den muntlige presentasjonen er særemne/fordypningsemnet? Jeg trodde det var sånn at de fikk oppgaven 30min før og så fikk man eventuelt utdelt en pc som man så skrev stikkord til en powerpoint presentasjon på.. 🤔

Skrevet

Høres ut som om det er sånn som du beskriver: du får en oppgave i forveien og lager en presentasjon. Det blir ikke noe som du hadde fra sist siden det er flere som skal ta eksamen, som sikkert aldri har hatt norskeksamen. 

Anonymkode: 5c4d6...780

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så det er sånn at "vanlig" privatist-eksamen foregår ved at den muntlige presentasjonen er særemne/fordypningsemnet? Jeg trodde det var sånn at de fikk oppgaven 30min før og så fikk man eventuelt utdelt en pc som man så skrev stikkord til en powerpoint presentasjon på.. 🤔

Særemne er en del av eksamen, men utgjør jo ikke hele. Du også skal trekke et tema som du vil forberede deg på i forberedelsestiden. Dette legger grunn for den videre eksaminasjonen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...