Gå til innhold

Overspiser tre ganger i uka, går likevel ned i vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det egentlig mulig? Kvinne, 24 år gammel.
Siden midten av 30. august har jeg gått ned fra 70 til 62 kg.
Ca. 2-3 dager i uka har jeg inntatt hele 4000-5000 kcal,  resten av dagene har jeg ligget på 1500-2500 kcal.

Har jeg veldig høy forbrenning? Klarer ikke kroppen å ta til seg alle kaloriene?

Jeg er relativt aktiv, men ingen toppidrettsutøver. Jeg løper ca. 10 km fire ganger i uka, og jeg jobber i butikk, så det blir jo en del gåing.

Tenk om jeg hadde klart å holde meg på 2000 kcal om dagen..., da hadde jeg blitt undervektig?

Anonymkode: de7d1...0af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trener en del, så dette høres helt normalt ut. 

Anonymkode: 5975a...a03

Skrevet

Du er passe aktiv, absolutt + du er 24 år, derfor! Hadde du vært 40+ så går ikke slikt inntak lengre uten å vise på + siden av vekten

Anonymkode: 51a0a...618

Skrevet

Det kan vøre joggingen, men det kan også være forhøyet stoffskifte. Jeg går bare sånn ned i vekt når jeg har hatt litt for høyt stoffskifte, så det kan være greit å ta blodprøver for å utelukke,

Anonymkode: 6e7ff...ce9

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det egentlig mulig? Kvinne, 24 år gammel.
Siden midten av 30. august har jeg gått ned fra 70 til 62 kg.
Ca. 2-3 dager i uka har jeg inntatt hele 4000-5000 kcal,  resten av dagene har jeg ligget på 1500-2500 kcal.

Har jeg veldig høy forbrenning? Klarer ikke kroppen å ta til seg alle kaloriene?

Jeg er relativt aktiv, men ingen toppidrettsutøver. Jeg løper ca. 10 km fire ganger i uka, og jeg jobber i butikk, så det blir jo en del gåing.

Tenk om jeg hadde klart å holde meg på 2000 kcal om dagen..., da hadde jeg blitt undervektig?

Anonymkode: de7d1...0af

Siden midten av 30.august... sånn i 12-13 tiden da kanskje eller? :fnise:

Anonymkode: 32b87...b09

• Liker 2
Skrevet

Du spiser mindre enn du tror og forbrenner mye med så mye daglig aktivitet.

Anonymkode: 92464...92d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...