Gå til innhold

Munnsår/herpes - eneste i verden?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange av dere med kjærester får dette? Jeg føler meg helt ærlig som verdens eneste med munnherpes, folk gjør stadig vekk narr av det i vennegjengen/ellers overalt, og INGEN vil være sammen med meg på grunn av det. Føler meg spedalsk, og har rett og slett mistet lysten til å leve. Går rundt og føler meg som verdens største, verdiløse drit. På grunn av munnsår som dukker opp i ny og ne. Trodde det var sånn at 80 prosent av befolkningen hadde viruset i blodet, men det får jeg virkelig ikke inntrykk av. Har kun sett maks tre stykker med det i løpet av det ganske så lange livet mitt. Ingen av vennene mine har det. Er det noe håp? Finnes det menn der ute som gir blanke i munnsår?

Anonymkode: 71c61...383

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du at du har gode venner når de gjør narr av deg med det? Jeg har det ikke og har aldri hatt munnsår, men har en venninne som har det og hun har mann. Jeg ville naturligvis aldri gjort narr av henne fordi hun er min venn. 

Jeg har selv perioral dermatitt, og det er sjenerende selv om det ikke er smittsomt. Jeg dater jeg. 

Anonymkode: 00ed4...bac

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synes du at du har gode venner når de gjør narr av deg med det? Jeg har det ikke og har aldri hatt munnsår, men har en venninne som har det og hun har mann. Jeg ville naturligvis aldri gjort narr av henne fordi hun er min venn. 

Jeg har selv perioral dermatitt, og det er sjenerende selv om det ikke er smittsomt. Jeg dater jeg. 

De har ikke gjort narr av meg direkte, mange av dem vet ikke at jeg har det (jeg gjemmer meg som regel når jeg får munnsår), men det blir ofte sånn "haha, pass på så du ikke får herpes nå da!" om de for eksempel har mikset drinkene sine på byen eller i andre selskap.

Skrevet

Kjæresten min har det. Kommer i perioder, han smører seg da med en salve kjøpt på apoteket og i de periodene kysser vi ikke.

Vært sammen i 3 år, mulig jeg har det, men har aldri brutt ut på meg.

Anonymkode: df0e7...77c

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har ikke gjort narr av meg direkte, mange av dem vet ikke at jeg har det (jeg gjemmer meg som regel når jeg får munnsår), men det blir ofte sånn "haha, pass på så du ikke får herpes nå da!" om de for eksempel har mikset drinkene sine på byen eller i andre selskap.

Det er jo ikke å gjøre narr av deg. Man bør ikke drikke av hverandres drinker på byen, og naturlig nok er herpes en av de grunnene, men det er mange smittsomme sykdommer man kan få av dråpesmitte og den som er smittsom trenger ikke engang å vite om det.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke å gjøre narr av deg. Man bør ikke drikke av hverandres drinker på byen, og naturlig nok er herpes en av de grunnene, men det er mange smittsomme sykdommer man kan få av dråpesmitte og den som er smittsom trenger ikke engang å vite om det.

Jeg har ikke sagt at de har gjort narr av meg

Skrevet

Nei altså, du er jo bare en av de 3,7 MILLIARDENE under 50 år som er smittet av herpes. :roll: 

Anonymkode: 19fe5...a47

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei altså, du er jo bare en av de 3,7 MILLIARDENE under 50 år som er smittet av herpes. :roll: 

Takk for oppmuntringen

Skrevet

Jeg har det, er godt voksen og samboer. Har utbrudd noen ganger i året. Gjør ikke så mye av det, men kysser ikke på samboeren akkurat da.

Anonymkode: 56498...c7d

Skrevet

Takk for oppmuntringen

Poenget er at du er bare en av mange og ikke den "eneste i verden" med herpes. 

Jeg har også herpes, som slår ut hvis jeg blir ekstremt stresset. Har hatt det tre ganger på ti år.  Andre igjen kan få det mye oftere. I Norge blir så mange som 50 til 80 prosent smittet av type 1 (forkjølelsessår) som barn. Strengt tatt kan man si at 8 av 10 har herpes, men 70% vet ikke at de har det en gang. 

Totalt er 80% av Norges befolkning smittet med herpes, så de vennene dine kan bare holde kjeft da de mest sannsynlig har det de og. 

• Liker 1
Skrevet

Poenget er at du er bare en av mange og ikke den "eneste i verden" med herpes. 

Jeg har også herpes, som slår ut hvis jeg blir ekstremt stresset. Har hatt det tre ganger på ti år.  Andre igjen kan få det mye oftere. I Norge blir så mange som 50 til 80 prosent smittet av type 1 (forkjølelsessår) som barn. Strengt tatt kan man si at 8 av 10 har herpes, men 70% vet ikke at de har det en gang. 

Totalt er 80% av Norges befolkning smittet med herpes, så de vennene dine kan bare holde kjeft da de mest sannsynlig har det de og. 

Jeg satt det på spissen fordi det veldig ofte føles sånn, og fordi de fleste jeg har datet har backet unna når de får vite at jeg har herpes. Fikk det selv som barn, og får det ganske ofte fordi jeg er en stresset person.

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange av dere med kjærester får dette? Jeg føler meg helt ærlig som verdens eneste med munnherpes, folk gjør stadig vekk narr av det i vennegjengen/ellers overalt, og INGEN vil være sammen med meg på grunn av det. Føler meg spedalsk, og har rett og slett mistet lysten til å leve. Går rundt og føler meg som verdens største, verdiløse drit. På grunn av munnsår som dukker opp i ny og ne. Trodde det var sånn at 80 prosent av befolkningen hadde viruset i blodet, men det får jeg virkelig ikke inntrykk av. Har kun sett maks tre stykker med det i løpet av det ganske så lange livet mitt. Ingen av vennene mine har det. Er det noe håp? Finnes det menn der ute som gir blanke i munnsår?

Tuller du. Slike herpesmunnsår er det mange som har fra tid til annen. Er kjempevanlig er mitt inntrykk.

Skrevet

Kan få utbrudd andre steder da, så du ikke vet at de har det. Herpes type 1 kan komme flere skjulte steder, som i underlivet og i nesa (jeg får utbrudd inni nesa ved forkjølelse og stress). Vet om ei som får det på låret og. Så er det sånn at veldig mange har viruset uten utbrudd, så mange av de som ler av herpes har det selv ;) 

Anonymkode: 271f5...55d

Skrevet

Jeg har det. Har samboer, han har knapt lagt merke til det.

Anonymkode: 8f548...0e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...