Gjest Grubler Skrevet 30. januar 2005 #1 Del Skrevet 30. januar 2005 Hvor ofte prøver dere? Det sies at sædcellene kan leve i opp til 5 døgn og at annenhver dag skulle holde i massevis. Nå har vi prøvd nesten hver dag rundt hver eggløsning men det er tydeligvis ikke nok? Vi er ikke desperate prøvere og koser oss masse med prøvingen men må jo si at vi nå etter alle disse månedene begynner å lure på om det kommer til å skje. Hvor ofte prøver dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 30. januar 2005 #2 Del Skrevet 30. januar 2005 Noen sier at kvaliteten på sædcellene er best dersom de får "lagre" seg litt. Andre sier at de "renner ut" under søvn så det spiller ingen rolle. Jeg vil si at hvor ofte kommer antagleig ann på hvor lenge dere har vært prøvere... Er sex spennende, deilig, noe en ønsker eller er det for at graviditet skal bli ønsket resultat hvor sex er en nødvendig onde...? Med oss har det vært opp og ned. Noen ganger hver dag. Andre ganger sjelden og gjerne misser vi el... Ikke lett å si hva som er best... Noen blir jo gravide ved å ha sex med prevansjon eller ubeskyttet en gang. Andre sliter i åresvis til tross for at en tar hormoner, slimløsende hostesaft og står på hodet slik at sædcellene skal renne rett vei... Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 30. januar 2005 #3 Del Skrevet 30. januar 2005 Jeg ville anbefale å prøve hver 2-3 dag HELE syklusen (hvis dere orker). Har veldig troen på at EL kan dukke opp når som helst. Jeg ble gravid ganske fort, men de første gangene da vi konsentrerte oss om den EL-uka gikk det ikke. Så prøvde vi hele syklusen og da klaffet det. (Kan jo være tilfeldig, men...) Hvis jeg skal stole på terminen jeg fikk ved UL kan det tyde på at jeg hadde EL like etter mensen. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 30. januar 2005 #4 Del Skrevet 30. januar 2005 Vi prøver annehver dag hele syklusen(hvis vi orker ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 30. januar 2005 #5 Del Skrevet 30. januar 2005 Vi prøver også annenvher dag, siden mannen har påvist gode svømmere så kan vi prøve hver dag om vi vil..men har av mange grunner valgt å ikke overdrive. Vi prøver hele syklusen igjennom (mellom hver mens altså). Dette har vist seg å være en svært effektiv metode for vår del! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grubler Skrevet 30. januar 2005 #6 Del Skrevet 30. januar 2005 Vi prøver også ca. annen hver dag hele syklusen og nesten hver dag rundt eggløsning. Men det har foreløpig ikke skjedd noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #7 Del Skrevet 2. februar 2005 Ville bare komme med et lite innlegg her siden alle anbefaler annenhver dag. Jeg og min mann fulgte også dette rådet, men etter ca. 1 års prøving mistet vi motet og kom inn i en periode hvor vi nesten ikke hadde sex i det hele tatt. (Ca. 3 ganger i løpet av en mnd.) Da klaffet det! Prøv ca. hver 5. dag er mitt forslag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå