Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg begynte med Provera igår. Skal ta de i 5 dager.

Også står det at jeg skal ta letrozol fra syklus dag 3, også i 5 dager.

Det jeg lurer på er: Skal jeg ta letrozolen på dag 3 sammen med provera? 

Eller skal jeg ta letrozol dagen etter jeg er ferdig med proveraen? 

Har prøvd og ringe til gynekologen for å få svar, men det tar så lang tid og komme igjennom. Og jeg blir litt stressa siden jeg ikke har helt sjakk på det og har dag 2 med perovera nå. Så jeg prøver å høre her, hvis noen av dere kan gi litt klarhet :-)

Anonymkode: 301cb...395

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ser det er så mange som er innom og titter, er det ingen som har noe råd?😓😰

Skrevet

Du tar vel provera for å få blødning? Antar du ikke har blødning ennå siden du tar provera? Hvis du skal begynne på letrozol på syklusdag 3, er det tredje dagen med blødning - ikke tredje dagen med provera.

Skrevet
9 minutter siden, miore skrev:

Du tar vel provera for å få blødning? Antar du ikke har blødning ennå siden du tar provera? Hvis du skal begynne på letrozol på syklusdag 3, er det tredje dagen med blødning - ikke tredje dagen med provera.

Det står så dårlig forklart på arket fra gynekologen. Men jeg skal ta provera i 5 dager, så det må jo være for å få menstruasjon. Også står det at jeg skal ta letrozol på dag 3 i syklus. 

Så jeg skal med andre ord ta provera i 5 dager, så forhåpentligvis går jeg blødning. Og da skal jeg ta letrozol 3 dagen med blødning? 

Da er dag 1 første dagen med mens? 

Syns det er så mye snakk om dager og syklus osv. Hehe og jeg har jo ikke menstruasjon i det hele tatt så har aldri snakket noe særlig om syklus osv. Har prøvd og ringe 2 ganger til gyn, men kommer jo aldri igjennom😪..

Har du erfaring med provera og/eller letrozol selv?:-)

Tusen takk for svart hvertfall :-)

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står så dårlig forklart på arket fra gynekologen. Men jeg skal ta provera i 5 dager, så det må jo være for å få menstruasjon. Også står det at jeg skal ta letrozol på dag 3 i syklus. 

Så jeg skal med andre ord ta provera i 5 dager, så forhåpentligvis går jeg blødning. Og da skal jeg ta letrozol 3 dagen med blødning? 

Da er dag 1 første dagen med mens? 

Syns det er så mye snakk om dager og syklus osv. Hehe og jeg har jo ikke menstruasjon i det hele tatt så har aldri snakket noe særlig om syklus osv. Har prøvd og ringe 2 ganger til gyn, men kommer jo aldri igjennom😪..

Har du erfaring med provera og/eller letrozol selv?:-)

Tusen takk for svart hvertfall :-)

Stemmer - Provera først, og vent på blødning. Syklusdag 1 er første dagen med mens. Letrozol starter du på tredje dagen med blødning.

Har prøvd provera og pergotime med samme formål, jeg hadde heller ikke sykluser selv :) 

Skrevet
1 minutt siden, miore skrev:

Stemmer - Provera først, og vent på blødning. Syklusdag 1 er første dagen med mens. Letrozol starter du på tredje dagen med blødning.

Har prøvd provera og pergotime med samme formål, jeg hadde heller ikke sykluser selv :) 

Takk:-) da vet jeg det. 

Ble du gravid på første forsøk? Evt hvor mange kurer måtte du ha, når klaffet det for dere?:-) 

Har lest litt rundt og det er veldig store forskjeller fra person til person, noen får det til med en gang mens andre prøver i flere år før det sitter

Skrevet

Jeg hadde ti kurer, jeg :ler: Alt for mange. Det funket ikke for oss, så det ble IVF etter hvert.

Skrevet
5 minutter siden, miore skrev:

Jeg hadde ti kurer, jeg :ler: Alt for mange. Det funket ikke for oss, så det ble IVF etter hvert.

Oi det er jo påkjenning da😮. Hva var grunnen for at du måtte få hjelp? Har du pcos/pco selv?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi det er jo påkjenning da😮. Hva var grunnen for at du måtte få hjelp? Har du pcos/pco selv?

Niks, ingenting galt med noen av oss, tilsynelatende - og ingen åpenbar grunn til at jeg ikke hadde sykluser, de bare kom aldri tilbake etter at jeg sluttet på p-piller. Satser på at det fungerer for dere så dere slipper de litt tyngre måtene å prøve på :)

Skrevet
1 minutt siden, miore skrev:

Niks, ingenting galt med noen av oss, tilsynelatende - og ingen åpenbar grunn til at jeg ikke hadde sykluser, de bare kom aldri tilbake etter at jeg sluttet på p-piller. Satser på at det fungerer for dere så dere slipper de litt tyngre måtene å prøve på :)

Men dere fikk det til til slutt? Såfall det jo bra!😁 Ja jeg begynner med den første kuren nå, og hvis det ikke klaffer da så får jeg 2 runder til, og etter det blir er laparoskopi og til slutt IVF, mener jeg. Så jeg håper det skal gå på en av kurene, vil jo helst unngå operasjon ogsånn. Får bare krysse fingrene:-). Også st jeg får el såklart, blir spennende og se når jeg tar blodprøver. 

Skrevet

Hei,

Kan være du har fått svaret ditt over her, men jeg svarer alikevel da jeg ikke har lest alt. Dette hørtes nemlig ut som meg i slutten av oktober for begynnelsen av november og desember :PLurte på AKKURAT det samme som deg! (Tråden min ligger også her inne, den er fra oktober/november)

Ta 1 Provera daglig i 5 dager. Så kommer noen dager der du ikke tar noen tabletter. Du går nå og "venter" på mensen. Det er dette Provera skal gjøre - starte mensen. Hvis du får mensen to dager etter siste Provera teller du dette som dag 1. Så kommer dag 2. Så kommer dag 3. og det er HER du skal ta den FØRSTE Letrozol. Så tar du Letrozol så lenge som legen din har sagt. For meg var 5 dager jeg skulle gå på Letrozol.

Meg: 5 dager Provera - (så ingen piller av noe slag) mensen kom på dag 3 etter Provera-slutt og da startet jeg "tellingen". Så jeg blødde i tre dager og det var den tredje dagen jeg tok første Letrozol. Hadde blødning 5 dager, så hadde mens 3 av dagene jeg gikk på Letrozol. Så ha sex annenhver dag fra mensen stopper.

Nå går jeg og venter på første testen som skal tas i morgen, nå har jeg 100% slavisk fulgt legen min :P så det følges til punkt og prikke.

Lykke til!

Anonymkode: 449c0...aed

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Kan være du har fått svaret ditt over her, men jeg svarer alikevel da jeg ikke har lest alt. Dette hørtes nemlig ut som meg i slutten av oktober for begynnelsen av november og desember :PLurte på AKKURAT det samme som deg! (Tråden min ligger også her inne, den er fra oktober/november)

Ta 1 Provera daglig i 5 dager. Så kommer noen dager der du ikke tar noen tabletter. Du går nå og "venter" på mensen. Det er dette Provera skal gjøre - starte mensen. Hvis du får mensen to dager etter siste Provera teller du dette som dag 1. Så kommer dag 2. Så kommer dag 3. og det er HER du skal ta den FØRSTE Letrozol. Så tar du Letrozol så lenge som legen din har sagt. For meg var 5 dager jeg skulle gå på Letrozol.

Meg: 5 dager Provera - (så ingen piller av noe slag) mensen kom på dag 3 etter Provera-slutt og da startet jeg "tellingen". Så jeg blødde i tre dager og det var den tredje dagen jeg tok første Letrozol. Hadde blødning 5 dager, så hadde mens 3 av dagene jeg gikk på Letrozol. Så ha sex annenhver dag fra mensen stopper.

Nå går jeg og venter på første testen som skal tas i morgen, nå har jeg 100% slavisk fulgt legen min :P så det følges til punkt og prikke.

Lykke til!

Hei,

jeg skrev dette over her.

Tenkte bare si at jeg er på runde 2. Første runde var jeg bare på Provera og fullførte kun denne og fikk ikke gå på Letrozol da jeg hadde celleforandringer og måte ta stilling til dette først. Men dette gikk fint og jeg fikk starte på nytt og gå på begge deler neste omgang. Så har vært på 1,5 runder på et vis da.

Skrevet

Syklus= første dag med mens.

Kanskje ikke helt relevant svar da jeg har stabilt syklus, men jeg har da altså tenkt å teste Letrozol før jeg begynner med IVF -og hverken jeg eller gynekologen har tenkt at dette skal gjøres mange ganger. 

Når man allerede har prøvd i 1-2 år, og stimulerende ikke fungerer i noen sykluser så tenker iallefall jeg at IVF eller annen hjelp åpenbart er neste steg. Så kan man jo prøve mens man står i kø.

Hadde jeg ikke hatt mens hadde jeg kanskje gitt det en 5-6 runder, mn uten naturlig syklus går jeg utfra at utfordringene allerede beviselig er der og IVF etc er naturlig å vurdere relativt raskt.

Anonymkode: 6749e...0f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...