Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Driver og lager baby da. Eller prøver som så mange andre ser jeg. Jeg blir litt dramatisk og tror at jeg ikke kommer til å klare det. Har vært så mange skuffelser. Men skal ta graviditetstest i morgen tidlig. Har kommet så langt denne gangen. Følger gynekologen s.l.a.v.i.s.k. og gjør akkurat det hun ber meg om. Har gjort dette en stund nå i sykluser, altså fra 1. i hver måned har jeg begynt på piller hun har gitt meg, hatt sex annenhver dag og ventet. (Satt opp første i hver måneded siden jeg ikke har noe ordenlig syklus og dette gjør det "lettere" å holde en slags oversikt sier hun).

Spørsmålet mitt er (leser jo om graviditetstester som feiler hele tiden) kan man få opp gravid og ikke være gravid? Har sett at man kan være "ikke gravid" men at man faktisk er gravid pga HCG i urin, men lurer på om man kan få "gravid" og ikke være gravid.

Takk!

Anonymkode: 49556...33a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Falsk gravid. Kjemisk. Befruktet egg sveiper borti og starter hcg men fester seg ikke. Fant svar selv, beklager at jeg laget nytt innlegg.

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Falsk gravid. Kjemisk. Befruktet egg sveiper borti og starter hcg men fester seg ikke. Fant svar selv, beklager at jeg laget nytt innlegg.

Bare husk at dette er sjelden :) får du positivt svar, så er du mest sannsynlig gravid. Klarer du å vente å teste til IKM så er svaret så og si sikkert.

Lykke til med prøvingen! 

Anonymkode: bb697...371

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare husk at dette er sjelden :) får du positivt svar, så er du mest sannsynlig gravid. Klarer du å vente å teste til IKM så er svaret så og si sikkert.

Lykke til med prøvingen! 

Krisemaksimerer for å "beskytte" meg :P Sikkert ikke beste taktikken men... Tusen takk for svar og oppmuntring :) Skal prøve å ha litt is i magen.

Takk :D

Skrevet
På 30.11.2017 den 11.20, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer ikke helt. Kjemisk betyr at det kun kan påvises via tester (altså kjemisk), men ikke ved ultralyd eller andre ting. En kjemisk graviditet er derfor hvis du mister før det har gått fem-seks uker og du kan se det. Det er ikke en falsk graviditet, men det var ikke levedyktig av en eller annen grunn. Kan ha festet seg feil sted, ikke festet seg godt nok, feil med fosteret, eller en annen reaksjon. Man er ikke falsk gravid, så lenge man har produsert hcg har man vært gravid, men det klarte ikke holde seg der. 

Har man en kjemisk svært tidlig, slik at man feks. fem dager før forventet mens får positiv test, og så negativ videre og mensen til samme tid, så kan man snakke om at egget bare sveipet borti og fikk ikke satt seg ordentlig. Men det har fortsatt vært et befruktet egg der som satt akkurat nok til å gi graviditetshormoner. 

På 30.11.2017 den 12.08, AnonymBruker skrev:

Lykke til med prøvingen! 

Det er ikke sjeldent, men før fikk man aldri vite om det. Nå er graviditetstestene så sensitive at man kan få positiv test flere dager før forventet mens. Det er veldig vanlig at graviditeter går til grunne tidlig, det som er "uvanlig" historisk sett er at nå vet kvinnen om at hun er gravid. Det står forskjellige tall på nettet, men man kan regne med at over 50% av befruktede egg ikke klarer å feste seg skikkelig, eller har en feil som gjør at det blir en tidlig spontanabort (kjemisk). Mange av de vil man aldri oppdage. 

Det sier seg jo selv når man ser på tallene, det er mellom 20-25% sjanse for å lykkes hver måned om man treffer eggløsning, dvs at det bare er 1/4 sjanse for at egget fester seg skikkelig og ikke innehar en feil. 

Anonymkode: 7a9bc...dbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...