herzeleid Skrevet 4. desember 2017 #81 Skrevet 4. desember 2017 6 timer siden, MrBart skrev: Er jeg nødt å lese 4 sider? Mennesker generelt takler ikke avkuttede armer og bein godt. Noen tenker at en kvinne ikke kan dra en mann noen meter frem til trygghet? Seriøst? Det er problemet? Dere tenker at i en krigssituasjon så er det evnen til å dra en medsoldat på 90kg i sikkerhet er hovedevnen? Jeg vet ikke om jeg burde le eller gråte av den type naiv holdning. Vi har soldater som får livet sitt ødelagt av det jævlige de opplever, og trygge mennesker i Norge har idiotiske diskusjoner om at kvinner ikke klarer bære 50kg. Naive nordmenn som har et veldig enkelt syn på hva krig er. Det er en styggedom at tilfeldige idiotiske sivile kan mene det de vil og ha påvirkning på en gren som de ikke har peiling på Transport av sårede er bare et av flere områder der svake soldater vil være en belastning. Det samme gjelder avdelingens evne til å manøvrere på fot, mengde forsyninger den kan ta med seg, de rent stridstekniske utfordringene, osv. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #82 Skrevet 4. desember 2017 6 hours ago, MrBart said: Er jeg nødt å lese 4 sider? Mennesker generelt takler ikke avkuttede armer og bein godt. Noen tenker at en kvinne ikke kan dra en mann noen meter frem til trygghet? Seriøst? Det er problemet? Dere tenker at i en krigssituasjon så er det evnen til å dra en medsoldat på 90kg i sikkerhet er hovedevnen? Jeg vet ikke om jeg burde le eller gråte av den type naiv holdning. Vi har soldater som får livet sitt ødelagt av det jævlige de opplever, og trygge mennesker i Norge har idiotiske diskusjoner om at kvinner ikke klarer bære 50kg. Naive nordmenn som har et veldig enkelt syn på hva krig er. Det er en styggedom at tilfeldige idiotiske sivile kan mene det de vil og ha påvirkning på en gren som de ikke har peiling på Jeg er hjertens enig. Det er kun pga sivil innblanding at vi har blitt påtvunget å kvotere inn underlegne kvinnelige soldater over fysisk og psykisk bedre rustede mannlige soldater. (selv om det selvsagt også finnes skikkelig dyktige og solide kvinnelige soldater, men etter min erfaring utgjør denne delen med kvinnelige soldater under halvparten av kvinnene som faktisk tas inn). Hilsen fra spydspissen. Anonymkode: e3a08...34b
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #84 Skrevet 4. desember 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 189ec...ef9 Hun har 100% rett. Anonymkode: 52314...0cb
Gjest O.G. Skrevet 4. desember 2017 #85 Skrevet 4. desember 2017 På 11/30/2017 den 8.27, AnonymBruker skrev: Det er min egen personlige mening, underbygd med artikler slik som den jeg viser til som sier at å ta inn det svake kjønnet i Forsvaret svekker stridsevnen. Anonymkode: 9e27c...b0e Hvordan hadde du klart deg i infanteriet da?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #86 Skrevet 4. desember 2017 På 1.12.2017 den 19.38, ElinX0Xpoliti skrev: Synd at det finnes selvhatende kvinner som dette. Kvinner er like sterke som menn. Anonymkode: 52314...0cb
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #87 Skrevet 4. desember 2017 På 30.11.2017 den 20.45, HarryDotter skrev: Er forsåvidt enig med deg, men problemet oppstår jo den dagen en kvinnelig fallskjermjeger må ta sin hardt sårede mannlige kollega på 95kilo, over skuldren og bære ham til sikker hentesone, tja si 2 mil unna. Det er da de pushups/pullupsene kommer inn i bildet. Da hjelper det ikke hvor smart og treffsikker man er. Det er en grunn til at de fleste "soldat avdelingene" har tøffe fysiske krav. Men ja, kvinner har masse å bidra med i forsvaret. Men de bør ikke være i spissen blandt elitesoldatene. Det er ingen som bærer makkeren sin i to mil. Makkerbæring er snakk om et par hundre meter, utenfor umiddelbar fare, så tar sanitet over, og de er alltid flere på en person. Anonymkode: e94a3...18f 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #88 Skrevet 4. desember 2017 28 minutter siden, O.G. said: Hvordan hadde du klart deg i infanteriet da? Trolig dårlig. Alle som sier at kvinner er helt ubrukelige i forsvaret har aldri vært inne selv. Det er mange dyktige kvinner i forsvaret, problemet er at for hver dyktige kvinne vi har inne så er det 2 som er kvotert inn, som fort gjør at man alltid tenker litt i de baner at kvinnene man får å jobbe med er kvotert inn og ikke duger før de faktisk har bevist at de er noe tess, noe som da også blir stressende for de kvinnene som faktisk kan faget sitt og er fysisk robuste. Anonymkode: e3a08...34b
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #89 Skrevet 4. desember 2017 29 minutter siden, AnonymBruker said: Synd at det finnes selvhatende kvinner som dette. Kvinner er like sterke som menn. Anonymkode: 52314...0cb Hvorfor har man da egne, lavere krav bare for at kvinner skal greie å komme inn? Det er så enkelt som at kvinner ER ikke like sterke som menn, i gjennomsnitt, men det er jo selvsagt klart at en godt trent kvinne er bedre enn en utrent mann og trolig like bra som en middelstrent mann også, men en topptrent mann vil alltid være sterkere og mer fysisk robust enn en topptrent kvinne. Det er enkel biologi, uansett hvor mye du skulle ønske det var annerledes. Det gjelder bare å finne hva man er god på og så jobbe for å bli best innenfor det sjiktet, alle trenger ikke bli marinejegere heller (ikke at de fleste hadde klart det uansett). Anonymkode: e3a08...34b
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #90 Skrevet 4. desember 2017 10 hours ago, AnonymBruker said: Når kvinner får PTSD av motgang på twitter så sier det vel sitt om deres psyke... Anonymkode: 189ec...ef9 Eller at de løper til moderatorene og klager på forumet her, bare fordi de føler at det er mange negative kommentarer her inne som føles negative. De er så sykt emosjonelt og retorisk sterke at de klarer stå imot. Lol, nope Anonymkode: eb79a...8e5 1
herzeleid Skrevet 4. desember 2017 #91 Skrevet 4. desember 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen som bærer makkeren sin i to mil. Makkerbæring er snakk om et par hundre meter, utenfor umiddelbar fare, så tar sanitet over, og de er alltid flere på en person. Anonymkode: e94a3...18f For alle har alltid dedikert sanitetspersonell i umiddelbar nærhet i en stridssituasjon?
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #92 Skrevet 5. desember 2017 5 timer siden, herzeleid skrev: For alle har alltid dedikert sanitetspersonell i umiddelbar nærhet i en stridssituasjon? Det pleier å være minimum en som er utpekt til den rollen i ethvert lag ja. Anonymkode: 189ec...ef9
herzeleid Skrevet 5. desember 2017 #93 Skrevet 5. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det pleier å være minimum en som er utpekt til den rollen i ethvert lag ja. Anonymkode: 189ec...ef9 Det pleier å være en i laget som har sanitetskompetanse, ikke flere dedikerte sanitstssoldater hvis primære rolle er å ta seg av og transportere sårede.
Gjest O.G. Skrevet 5. desember 2017 #94 Skrevet 5. desember 2017 På 4.12.2017 den 10.06, AnonymBruker skrev: Trolig dårlig. Alle som sier at kvinner er helt ubrukelige i forsvaret har aldri vært inne selv. Det er mange dyktige kvinner i forsvaret, problemet er at for hver dyktige kvinne vi har inne så er det 2 som er kvotert inn, som fort gjør at man alltid tenker litt i de baner at kvinnene man får å jobbe med er kvotert inn og ikke duger før de faktisk har bevist at de er noe tess, noe som da også blir stressende for de kvinnene som faktisk kan faget sitt og er fysisk robuste. Anonymkode: e3a08...34b Men for hver en fyr som lykkes i alle de her grenene i forsvaret som gir sånn kred i mannfolkmiljøer, så har du 10 som mislykkes totalt-
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #95 Skrevet 5. desember 2017 Synes det historisk sett har vært altfor lite likestilling innen militæret. Holdningen om det bare er menn som kan forsvare landet er utdatert og sexistisk. Derfor stemmer jeg for at neste gang landet må ut i krig, sender vi dere damer, så kan vi menn være hjemme:) Anonymkode: 11ee2...6fc 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #96 Skrevet 5. desember 2017 Kvinner er linke flinke som menn til alt. Forskjellen er at menn er supernerder. Så hjernen deres kan feste seg på et tema og være på det ene temaet helt til de har mestret det fulstendig. Kvinner liker ikke tunnelsyn. Anonymkode: f116c...12f
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #97 Skrevet 5. desember 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvinner er linke flinke som menn til alt. Anonymkode: f116c...12f Nei det er de ikke Anonymkode: 52314...0cb
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #98 Skrevet 5. desember 2017 Jeg tenker menn egner seg bedre i forsvaret enn kvinner rett og slett fordi de er mer uunnværlige enn kvinnen. Undermennesker er de som gjør det best som kanonføde, for å si det med en snert. Anonymkode: dbdae...0bb 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #99 Skrevet 5. desember 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes det historisk sett har vært altfor lite likestilling innen militæret. Holdningen om det bare er menn som kan forsvare landet er utdatert og sexistisk. Derfor stemmer jeg for at neste gang landet må ut i krig, sender vi dere damer, så kan vi menn være hjemme:) Anonymkode: 11ee2...6fc Helt enig. Anonymkode: 189ec...ef9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #100 Skrevet 6. desember 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes det historisk sett har vært altfor lite likestilling innen militæret. Holdningen om det bare er menn som kan forsvare landet er utdatert og sexistisk. Derfor stemmer jeg for at neste gang landet må ut i krig, sender vi dere damer, så kan vi menn være hjemme:) Anonymkode: 11ee2...6fc OK, neste gang det bryter ut en konflikt ett eller annet sted, så kan Norge sende en hel haug med kvinner dit... Så kan alle mannfolkene heller holde seg hjemme, i trygge Norge... Anonymkode: 0c2cf...7d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå