Gå til innhold

Kvinner ubrukelige i Forsvaret

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er greit med kvinner i forsvaret så lenge de oppfyller minimumskravene. Jeg syns det virker veldig rart at kvinner skal ha egne krav, og at man argumenterer for kvinnens tilstedeværelse ved f.eks. fremheve viktigheten av kommunikasjon. Hvorfor skal vi satse på kvinner som klarer å kommunisere men som ikke oppfyller de fysiske kravene kontra menn som klarer å kommunisere og som i tillegg oppfyller de fysiske kravene? Hvorfor bare få én av delene hvis vi kan få begge? 

Anonymkode: 8d51e...4b9

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, OPIgirl skrev:

Kanskje fysisk. Men psykisk er kvinner mye sterkere. Så å kalle kvinner det svake kjønn er helt absurd. 

Jeg er selv kvinne, og jeg lurer på hvor du har det fra at kvinner er psykisk sterkere enn menn? Klarer ikke å finne noe dokumentasjon på det. Det er jo kjent at psykiske lidelser som depresjon og angst er mye mer vanlig blant kvinner enn menn. I tillegg gråter kvinner mer enn menn. På hvilken måte er kvinner mer psykisk sterke enn menn?

• Liker 2
Gjest HarryDotter
Skrevet
6 timer siden, T-Rex skrev:

Jeg regner faktisk med at lederne i forsvaret har såpass mellom øra at de ikke setter en 50 kilo lett kvinne uten muskler til innsats der det kan bli aktuelt å flytte på en såret person på 100 kilo. Har du så liten tillit til befalet i det norske forsvaret?

Jeg har ekstremt tynnslitt tillit til et samfunn som "krever ditt og datt" bare pga likestilling og politisk korrekthet. Det er dette som gjør at slike grenser flyttes også i forsvaret. Og jo jeg har heller ikke tillitt heller til forsvarets ledelse, når de slipper inn kvinner med lettere opptakskrav enn gutta, i diverse blytunge grener i forsvaret.

Jeg har vært der selv. Og der jeg tjenestegjorde var det blodslit og svært høye fysiske krav for å takle hverdagen. Ikke bare opptakskrav alene. Og midt oppi dette var det altså kvinner. De var snille og gjorde knallgod innsats, de var spreke og hadde god utholdenhet, men når hele laget misset både middag og kveldsmat fordi to av damene ikke klarte klatre over et høyt hinder i treningsløypa....ja da sier det seg vel selv?

Kvinner har absolutt plass i forsvaret, men forsvaret bør plassere dem der de er aller best. Og kvinner har enormt mye å bidra med. Men ikke langt inni skogen men 100kilo mannfolk og 65kilo sekker og våpen i tussmørket.

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt og avsporinger.

Edie, mod.

Skrevet

"Er dette soldaten som kan koste min mann livet"

Dersom en gruppe soldater havner i en krigssituasjon, og en soldat blir hardt skadet. Hvem skal bære denne soldaten i trygghet? Hvordan skal en kvinne som på trening ikke engang klarer å bære sin egen ryggsekk, kunne hjelpe noen skadde soldater ut av en veldig farlig situasjon? :P

Anonymkode: 0c2cf...7d4

• Liker 2
Skrevet

Slipper han unna med å krenke jenter på den måten??

Anonymkode: b3369...700

Gjest SkoleNerden
Skrevet

Kurdiske kvinner kjemper i militæret ved siden av menn og det er de som kjemper mot IS. Prøv å gjør det samme selv. 

Skrevet

Litt off topic, Men leste en artikkel om brannvesenet i New York At feminister på sent 70 tall og tidlig 80 tall krevde at kvinner også skulle få lov til å være brannmenn og i 1981 så ble det vedtatt at kvinner også kunne få bli brannmenn hvis de tok utdanningen og hvis de gjennomførte de fysiske testene. I oktober 1981 så var det 356 kvinner og 819 menn som gikk i gjennom den fysiske testen og 94% av kvinnene klarte ikke de fysiske kravene. Og kort tid etter så klagde feminister brannvesenet i New York inn for retten slik at de skulle senke kravene for kvinner de ble tilslutt vedtatt og i 1982 så ble den første kvinnelige brannmannen ansatt i New York. Husker også i tiden etter terrorangrepet i New York 2001 hvor 343 brannMENN omkom så gikk en kvinnelig brannmenn ut til media og sa at de kvinnelige brannmennene var like heroiske og modige som deres mannlige kollegaer og at det er feil og bare hylle de mannlige brannmennene osv. Kvinner skal ha all mulig rett til alle yrker men da skal de også klare de fysiske og mentale testene på lik linje som menn.

Anonymkode: 71494...264

• Liker 3
Skrevet

99% av menn er også ubrukelige i Forsvaret. At menn sutrer over at kvinner ikke har noe i forsvaret å gjøre, gjør ikke disse mennene til noe mer egnet til å være i forsvaret selv.

Anonymkode: ec1e8...816

• Liker 2
Skrevet
På 1.12.2017 den 21.10, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv kvinne, og jeg lurer på hvor du har det fra at kvinner er psykisk sterkere enn menn? Klarer ikke å finne noe dokumentasjon på det. Det er jo kjent at psykiske lidelser som depresjon og angst er mye mer vanlig blant kvinner enn menn. I tillegg gråter kvinner mer enn menn. På hvilken måte er kvinner mer psykisk sterke enn menn?

Det er flere menn som tar sitt eget liv. Det er flere menn som begår kriminalitet. Det er flere menn som havner i trafikkulykker eller forårsaker trafikkulykker pga uvettig ferdsel i trafikken. Dette indikerer sterkt at menn ikke er direkte i vater.

Visste du forresten at det regnes som et uttrykk for en moden personlighet at man klarer uttrykke følelser? Tårer har man for en grunn, for å gråte når man har det vondt. Uttrykker man ikke at man har det vondt, kan man utvikle sykdommer, og man kan ende opp med å gjøre som menn: ta sitt eget liv fordi man har lav innsikt i eget følelsesliv og dårlig evne til å identifisere og regulere egne emosjoner.

Kvinner er psykisk sterkere enn menn på alle måter. Første bud for å være psykisk sterk er å innrømme for deg selv og andre når du ikke har det bra.

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er flere menn som tar sitt eget liv. Det er flere menn som begår kriminalitet. Det er flere menn som havner i trafikkulykker eller forårsaker trafikkulykker pga uvettig ferdsel i trafikken. Dette indikerer sterkt at menn ikke er direkte i vater.

Visste du forresten at det regnes som et uttrykk for en moden personlighet at man klarer uttrykke følelser? Tårer har man for en grunn, for å gråte når man har det vondt. Uttrykker man ikke at man har det vondt, kan man utvikle sykdommer, og man kan ende opp med å gjøre som menn: ta sitt eget liv fordi man har lav innsikt i eget følelsesliv og dårlig evne til å identifisere og regulere egne emosjoner.

Kvinner er psykisk sterkere enn menn på alle måter. Første bud for å være psykisk sterk er å innrømme for deg selv og andre når du ikke har det bra.

Hva har dette med saken og gjøre? Det er faktisk flere kvinner enn menn som utfører selvmordsforsøk men kvinner velger oftest pillemisbruk som ikke garanterer døden, Mens menn oftere begår selvmord i metoder som henging og skyting fra et skytevåpen. Flere menn begår kriminalitet fordi vi er større, sterkere og har testosteron. Flere menn er involvert i trafikkulykker først og fremst fordi det er langt flere menn enn kvinner som kjører bil.

Jeg tror ikke menn flest er redd for og gi uttrykk for følelser, Jeg tror helt enkelt at kvinner er mer sensitive følsesmessig enn menn.

Hva er det for noe som gjør kvinner psykisk sterkere enn menn egentlig?

Anonymkode: 71494...264

• Liker 3
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vitner uvettig ferdsel i trafikken og det å begå kriminell handling om en svakere psyke? Hvor har du dette fra? Din personlige oppfatning har ingen verdi i denne sammenhengen.

• Liker 1
Skrevet

Er jeg nødt å lese 4 sider?

Mennesker generelt takler ikke avkuttede armer og bein godt. Noen tenker at en kvinne ikke kan dra en mann noen meter frem til trygghet? Seriøst? Det er problemet? Dere tenker at i en krigssituasjon så er det evnen til å dra en medsoldat på 90kg i sikkerhet er hovedevnen? Jeg vet ikke om jeg burde le eller gråte av den type naiv holdning. Vi har soldater som får livet sitt ødelagt av det jævlige de opplever, og trygge mennesker i Norge har idiotiske diskusjoner om at kvinner ikke klarer bære 50kg. Naive nordmenn som har et veldig enkelt syn på hva krig er. Det er en styggedom at tilfeldige idiotiske sivile kan mene det de vil og ha påvirkning på en gren som de ikke har peiling på

Skrevet
10 minutter siden, rubic90 skrev:

det betyr ikke at de er effektive eller i nærheten så god som menn. sry borris, men ts har et poeng og det har artikkelen også, kvinner drar ned standaren til militære. kvinner er ikke i nærheten like stridsdyktig som menn. flere 1000 år hjemme med barn og i hus gjør ikke akkurat kvinner kampklare. menn derimot har vært i fronten på absoluitt alle kriger i alle 1000 år 

Kanskje du kan begynne å følge hva kurdiske kvinner gjør for sitt land og hvor dyktige soldater de er, istedenfor å kritisere pga skjønn! Vi kurdere er beintøffe etter å ha forsvart oss selv i tusenvis av år mot undertrykkere på alle kanter! 

Anonymkode: c2107...b39

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du kan begynne å følge hva kurdiske kvinner gjør for sitt land og hvor dyktige soldater de er, istedenfor å kritisere pga skjønn! Vi kurdere er beintøffe etter å ha forsvart oss selv i tusenvis av år mot undertrykkere på alle kanter! 

Anonymkode: c2107...b39

Hva er det som tilsier at de er dyktige soldater? Sist gang jeg så en reportasje om en av disse kvinnelige kurdiske soldatene var det en kvinne som sa at hun var en skarpskytter, og bildet øverst i artikkelen viste henne med et skarpskyttergevær stikkende ut av vinduet på et hus som i en Hollywood film... En av de første tingene en ordentlig skarpskytter lærer er å trekke så langt inn som mulig for å unngå å eksponere både seg selv, våpenløpet sitt, munningsflammen og refleksjoner fra kikkertsiktet for fienden. Å stikke løpet på geværet ut av et vindu er absolutt ikke noe en ordentlig skarpskytter ville ha gjort.

Anonymkode: 189ec...ef9

Skrevet
24 minutter siden, MrBart skrev:

Er jeg nødt å lese 4 sider?

Mennesker generelt takler ikke avkuttede armer og bein godt. Noen tenker at en kvinne ikke kan dra en mann noen meter frem til trygghet? Seriøst? Det er problemet? Dere tenker at i en krigssituasjon så er det evnen til å dra en medsoldat på 90kg i sikkerhet er hovedevnen? Jeg vet ikke om jeg burde le eller gråte av den type naiv holdning. Vi har soldater som får livet sitt ødelagt av det jævlige de opplever, og trygge mennesker i Norge har idiotiske diskusjoner om at kvinner ikke klarer bære 50kg. Naive nordmenn som har et veldig enkelt syn på hva krig er. Det er en styggedom at tilfeldige idiotiske sivile kan mene det de vil og ha påvirkning på en gren som de ikke har peiling på

Når kvinner får PTSD av motgang på twitter så sier det vel sitt om deres psyke...

• Liker 2
Skrevet

4f1.jpg

article-2605888-1D281DE900000578-895_634

article-2605888-1D281DED00000578-987_634

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

4f1.jpg

article-2605888-1D281DE900000578-895_634

article-2605888-1D281DED00000578-987_634

Jeg skammes over dagens feminisme, helt sykt. Dette er ikke parodi eller satire? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...