AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #1 Skrevet 30. november 2017 Har mye angst som kommer hver natt etter kl.03:00. Deretter ingen søvn.Forut for det har jeg kun døst. I ukesvis har jeg kun fått totalt søvn i max 2 t.pr.natt. De siste nettene null søvn. Noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: 2b0fa...84b
Elán Skrevet 30. november 2017 #3 Skrevet 30. november 2017 Kjenner meg igjen, ja. Det er tungt med slike dager.
Linnk Skrevet 23. desember 2017 #4 Skrevet 23. desember 2017 Har angst. Hypokonder. For et par dager siden kjente jeg noe ubetydelig 'rart' i den ene foten. Deretter fullt fokus på dette kroppsavsnittet som har resultert i 'tusenvis' av symptomer. Hele foten er blitt slik at jeg nesten ikke tør å trø på foten. Kan alt dette være angst?
T-Rex Skrevet 23. desember 2017 #5 Skrevet 23. desember 2017 Når du får mindre enn 3 timer søvn per natt over tid, er det på tide å ta noe for det. Kontakt legen din (eller hvilken lege du får tak i på denne tiden).
Tiuren01 Skrevet 23. desember 2017 #6 Skrevet 23. desember 2017 Sliter med søvnløshet selv. Har gått på masse sovemedisiner i over ett år. Selv da sliter jeg med søvn. Det er ikke pga. angst da, men andre psykiske plager. Kan være på tide at du får noe hjelp til å få sove? Det negative med det er at man kan bli avhengig slik at det er et enda større helvete å få sove uten medisin. Slik er det for meg, men jeg er så psykisk sårbar at enn så lenge mener de det er lite hensiktsmessig å gå gjennom en lang avvenningsperiode når jeg sover dårlig selv med medisinen. Blir veldig mye mer ustabil av å ikke få sove.
AndreaE Skrevet 23. desember 2017 #7 Skrevet 23. desember 2017 Så fryktelig. Jeg sliter med søvnen og, men det er mulig å fikse. Du må finne roten til angsten din, også gjøre tiltak for at du skal sove hele natta, slik som å legge vekt elektronikk en time før sengetid, ikke spise tunge måltider eller drikke alkohol før leggetid, demp lyset, ta en varm dusj, ro ned. Har du kjærlighetssorg, eller er det angst for noe spesielt? Høres ut som du har lakenskrekk. Jeg har en indre uro og tar medisiner for det, men det er ikke angst. Jeg sovner lett men våkner flere ganger og beveger meg mye, og er rastløs. Det er fryktelig slitsomt og går utover livskvaliteten. Hold deg unna sovemedisiner, ta heller å drikk koffeinfri kamillete med honning i. Yoga og trening er magi for meg, det hjelper både angst og uro, og derav søvn. Kanskje du trenger en ny seng eller madrass? En mer behagelig maling på veggen? Er det psykiske plager, slik som mine søvnproblemer kommer av, så er det jeg nevner over viktigst. Du må få gode leggerutiner, og bli flinkere til å legge bort problemer og tanker før du legger deg. :-) 1
AndreaE Skrevet 23. desember 2017 #8 Skrevet 23. desember 2017 Det hjelper også å gå en tur på kveldstid, få litt frisk luft. Lese en bok er heller ikke dumt. Det er masse man kan gjøre! En god natt søvn kommer ikke av seg selv for alle, du må finne ut hvorfor du har angst, og hva du må gjøre for å lette på den. I mellomtiden kan du gjøre ulike ting for at det blir lettere om natta :-)
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #9 Skrevet 23. desember 2017 Ja, jeg kjenner meg igjen. Jeg har hatt det sånn i perioder der jeg er veldig sliten av jobben. Hvis du jobber, kanskje det vil hjelpe at du får ta det med ro i julen? Jeg synes også at det er lettere å få sove fra kl 6 og morgenen og litt på formiddagen. Jeg vet det ikke er å anbefale, men for meg hjelper det hvis jeg begrenser meg til 11-12 og så går ut i litt frisk luft mens det enda er lyst. God natt, håper du snart får sove godt Anonymkode: e0648...504
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #10 Skrevet 23. desember 2017 8 minutter siden, AndreaE skrev: Det hjelper også å gå en tur på kveldstid Ja, men husk også å få nok dagslys Anonymkode: e0648...504
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå