AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #1 Skrevet 30. november 2017 Vi blir eldre, og ser gjerne barndommens og ungdommens underholdning gjennom nye briller. Ross. Fy faen for en platinakjip fyr på alle måter. Om man skulle utbrodere alt som er i veien med karakteren hadde vi sittet her til i morgen, men i grove trekk Han er utrolig arrogant fordi han har høyere utdannelse enn vennene sine (og ser ned på alle som han ser som "intellektuelt mindreverdige" inkludert Rachel. VI KOMMER TILBAKE TIL RACHEL) Vennene hans er ikke veldig interessert i det han driver med på jobb. Likevel blir han nærmest krenket over dette og insisterer på å snakke om jobb og fag i mange sammenhenger og nekter å tilpasse seg vennenes preferanser. For ordens skyld: Ingen vet hva Chandler driver med heller. Get over it. Hele kjærlighetshistorien mellom han og Rachel er basert på noe så rart som at siden han har likt henne siden high school, så har han på et eller annet vis "fortjent" henne mer enn andre, som om kjærlighet er en slags merkelig utholdenhetskonkurranse Han saboterer karrieren til Rachel aktivt. Han tåler ikke at hun får suksess, anklager henne systematisk for å nedprioritere forholdet når hun endelig får sitt karrieremessige gjennombrudd (husk at dette er fyren som noen sesonger tidligere når han hadde en pro og contra-liste mellom to damer hadde som et punkt at Rachel var "kun en servitør". Her kan en ikke vinne! Når Rachel til slutt når så langt som hun har kommet og får tilbud om en spennende jobb i Paris, hva er eneste naturlige ting å gjøre for Ross? Jo! Få henne av flyet! Den ultimate kjærlighetserklæringen er jo å få henne til å gi opp drømmen sin for alltid og heller være sammen med deg. Det er jo ikke som om vitenskaplig ansatte kunne få seg jobb i en annen by for noen år eller noe. Spy. Noen andre? Anonymkode: d85e1...7b4 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #2 Skrevet 30. november 2017 Jeg er faktisk helt motsatt av deg. Tenkte Ross var teit osv., men i ettertid har jeg skjønt at Ross var den desidert kuleste/morsomste karakteren i Friends. Anonymkode: 7f430...1db 12
Knutsk Skrevet 30. november 2017 #3 Skrevet 30. november 2017 (endret) Kva slags tulletråd er no dette? Ross er ein legendarisk karakter, den klårt beste i Friends. Og hev ein pause, så hev ein pause, ferdig arbeid. Endret 4. desember 2017 av Knutsk 6
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #4 Skrevet 30. november 2017 Ross er en hederskarakter! Anonymkode: ab741...7c8 7
Gjest Frus3rtSjokkiz Skrevet 30. november 2017 #5 Skrevet 30. november 2017 Ross her og! jeg skulle liksom gifte meg med han jeg, piiiinlig! Nå er han bare så teit og irriterende. Helvomvending. det er lenge siden jeg har sett på Friends nå
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #6 Skrevet 30. november 2017 Du har noen gode poeng når det gjelder Ross, TS. Er det lov å si Thomas og Harald, selv om de ikke er "karakterer"? Jeg hater dem ikke, men syntes de var freshe da de var programledere for Idol og første Senkveld-sesongen. Nå er de sååå oppbrukt. Og Kari Jaquesson. Hun likte jeg på God morgen Norge, alltid så blid og koselig. De siste årene har hun bare kommet med bitching. Joda, selv om hun har rett i noe. Hellstrøm. Har alltid kommet med bitching, men det har liksom blitt hans karakter. Så skal han plutselig være klovn. En jeg har skiftet mening om motsatt vei: Dr Nowzaradan fra Farlig fedme. Tenkte at han var så careless og blottet for karisma, men han virker genuint koselig og bryr seg om pasientene, men han duller ikke med dem. Anonymkode: 9f2ab...577 2
Gjest Polybios Skrevet 30. november 2017 #7 Skrevet 30. november 2017 Xander Harris i Buffy The Vampire Slayer
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #8 Skrevet 1. desember 2017 23 hours ago, AnonymBruker said: i ettertid har jeg skjønt at Ross var den desidert kuleste/morsomste karakteren i Friends. Anonymkode: 7f430...1db My sandwich? MY sandwich?? MYYY SANDWICH?!!??! Anonymkode: e121b...263 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #9 Skrevet 1. desember 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: My sandwich? MY sandwich?? MYYY SANDWICH?!!??! Anonymkode: e121b...263 Enig! Er jo mitt favorittøyeblikk fra hele serien, faktisk! Anonymkode: ab741...7c8 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #10 Skrevet 1. desember 2017 Ross er jo best. "OHH! The band's ready. Well, I gotta do what the band says. I DON'T CARE ABOUT THE STUPID BAND!" Anonymkode: fce51...ecb 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #11 Skrevet 2. desember 2017 Jeg føler motsatt av TS med både Ross og Phoebe. Jeg har alltid elsket Friends, men likte hverken Ross eller Phoebe noe særlig, men som voksen har jeg skjønt at de er geniale. Har irritert meg mer over Monica de siste årene, hun kjører over andre og har en irriterende, skrikete stemme. Andre karakterer må være Summer i The O.C. Hun var bortskjemt og overfladisk i starten, men viste seg egentlig å være så godhjertet og snill. Så har jeg motsatt erfaring med Marissa fra samme serie; likte henne veldig godt i begynnelsen, men så synes jeg hun ble skikkelig idiot. Så har vi Meredith i Grey's Anathomy. Hun virker så søt og snill de første sesongene, men etterhvert ble hun bare sur og innbitt. I tillegg forsvant jo også det utseende hun engang hadde, så det irriterte meg at hun liksom var populær blant menn, for det var så usannsynlig. Tom Scavo i Frustrerte Fruer. Virket som den kjernekaren, men så var han utro. Drittsekk i mine øyne etter det. Anonymkode: 3ac84...dd0
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #12 Skrevet 2. desember 2017 Presten Sydney i Grantchester på NRK. Virket jo sympatisk i starten men det har bare gått nedoverbakke. Han burde holdt seg til Hildegard! Anonymkode: fdf44...13b
bobleplast_ Skrevet 2. desember 2017 #13 Skrevet 2. desember 2017 Det er vel Mikael Ross (og Rachel Zane) som ts snakker om?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #14 Skrevet 2. desember 2017 Han faren i 7th heaven virket jo som en fjottete, sidrumpa predikant, men hyggelig og jovial nok. Etter avsløringene de senere år blir jeg uvel av hele serien Anonymkode: b98d8...a1e 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #15 Skrevet 2. desember 2017 Ross er jo bare den beste karakteren. Ser han på en helt annen måte en deg. Synes han var mer rar før, nå som jeg er voksen så synes jeg han er helt fantastisk! We were on a breake!!!! Anonymkode: d0f3c...2d7
lille sangfugl Skrevet 2. desember 2017 #16 Skrevet 2. desember 2017 5 hours ago, bobleplast_ said: Det er vel Mikael Ross (og Rachel Zane) som ts snakker om? Nei, det er Friends. Mike har jo ingen utdannelse, og Rachel i Friends drar til Paris. Hovedinnlegget snakker også om Chandler, og om at Rachel er servitør. Så det er absolutt Friends! 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #17 Skrevet 2. desember 2017 På 30.11.2017 den 7.11, AnonymBruker skrev: Vi blir eldre, og ser gjerne barndommens og ungdommens underholdning gjennom nye briller. Ross. Fy faen for en platinakjip fyr på alle måter. Om man skulle utbrodere alt som er i veien med karakteren hadde vi sittet her til i morgen, men i grove trekk Han er utrolig arrogant fordi han har høyere utdannelse enn vennene sine (og ser ned på alle som han ser som "intellektuelt mindreverdige" inkludert Rachel. VI KOMMER TILBAKE TIL RACHEL) Vennene hans er ikke veldig interessert i det han driver med på jobb. Likevel blir han nærmest krenket over dette og insisterer på å snakke om jobb og fag i mange sammenhenger og nekter å tilpasse seg vennenes preferanser. For ordens skyld: Ingen vet hva Chandler driver med heller. Get over it. Hele kjærlighetshistorien mellom han og Rachel er basert på noe så rart som at siden han har likt henne siden high school, så har han på et eller annet vis "fortjent" henne mer enn andre, som om kjærlighet er en slags merkelig utholdenhetskonkurranse Han saboterer karrieren til Rachel aktivt. Han tåler ikke at hun får suksess, anklager henne systematisk for å nedprioritere forholdet når hun endelig får sitt karrieremessige gjennombrudd (husk at dette er fyren som noen sesonger tidligere når han hadde en pro og contra-liste mellom to damer hadde som et punkt at Rachel var "kun en servitør". Her kan en ikke vinne! Når Rachel til slutt når så langt som hun har kommet og får tilbud om en spennende jobb i Paris, hva er eneste naturlige ting å gjøre for Ross? Jo! Få henne av flyet! Den ultimate kjærlighetserklæringen er jo å få henne til å gi opp drømmen sin for alltid og heller være sammen med deg. Det er jo ikke som om vitenskaplig ansatte kunne få seg jobb i en annen by for noen år eller noe. Spy. Noen andre? Anonymkode: d85e1...7b4 Hjelpe meg dette var litt vel i overkant. Friends er en sitcom, hvor karakterene er skrevet for å få publikum til å le. Lett komedie uten mange nyanser. Sånn som du overanalyserer skulle man tro det var karakterer i Breaking Bad. Er forresten helt uenig ang dine punkter om Ross. Han var uten tvil den karakteren som serverte mest humor og latter, i tillegg synes jeg han var den mest oppegående og normale fyren av de seks. Anonymkode: 78762...df1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #18 Skrevet 2. desember 2017 For å svare på spørsmålet ditt så er den første karakteren jeg kommer på Izzie Stevens i Greys Anatomy. Hun var favoritten når serien kom ut, men nå i årene etter hvor jeg har sett de gamle sesongene på nytt har jeg bare mislikt henne mer og mer. Anonymkode: 78762...df1
missmcbeal Skrevet 2. desember 2017 #19 Skrevet 2. desember 2017 Men i alle dager, du vet at Friends er sitcom? Hele poenget med serien er jo at karakterene skal ha noen overfladiske egenskaper som gjør det hele komisk. Karakterene blir komiske fordi vi seere evner å se disse egenskapene og le av dem, mens karakterene ikke gjør det, og det er jo det som gjør dem komiske. Dette er et velkjent virkemiddel i komedier, en tradisjon som forøvrig er veldig gammel. Veldig pussig å ikke like karakterene på bakgrunn av det, da skjønner jeg liksom ikke hvorfor du ser på Friends. Det er forøvrig ganske komisk at du trekker frem at Ross liksom briljerer med utdanningen sin. Han oppnår jo ingenting med det, det blir bare komisk i serien fordi ingen klarer å relatere seg til han og det han snakker om, og han blir i steden en taper fordi han er så utrolig nerdete. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #20 Skrevet 3. desember 2017 Marissa i OC..fascinerende i starten, men ble bare irriterende på slutten. phoebe. SÅ irriterende! Anonymkode: a8f2e...3cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå