Gjest Husmusa70 Skrevet 30. november 2017 #21 Skrevet 30. november 2017 44 minutter siden, AnonymBruker said: Hvem er OnklP sine fans? Jeg er ung og har til gode å høre om noen som er fan av han og som syns han er flink til å synge. Det sier så mye om den norske musikksmaken. Dem krever ingenting av musikerne før de er populære. Anonymkode: 1426d...969 Hør her, poenget med musikken til OnklP er ikke at man skal være flink å synge. Har du hørt om rap? Han kommer fra rappen hvor man ikke synger, og så har han vært med på noen TV-program der han har sunget. Han er ikke verdens beste vokalist, men det har liten betydning i forhold til det han gjør. Syns du Ole Paus er flink å synge? Bob Dylan? At Sex Pistols hadde en "god sanger"? At svartmetallen som er Norges største kulturelle eksportartikel har "gode sangere"? I det siste har han også blitt populær med OnklP og Slekta, og der må han nødvendigvis synge siden Oslo Ess er et rockeband og det de lager med OnklP er en slags blanding av rap og rock som forøvrig er nyskapende, da rockere og rappere vanligvis hater hverandre. Om han synger bra der eller ikke har ikke noen betydning, det er ikke det som er poenget med bandet. Han er en hardtslående vokalist, en frontfigur som de trenger, Oslo Ess var aldri så bra uten han. Man må se på noe for hva det er og ikke plukke det ifra hverandre fordi det er et element i det man ikke forstår eller ikke liker.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #22 Skrevet 30. november 2017 26 minutter siden, Husmusa70 skrev: Dette er en av de beste norske sangene noensinne laget: Hver sin smak. Den er litt sinna den sangen men han er lei og sint kanskje? Han synger om ekstremt mye negativt syns jeg. Jeg blir deppa av å høre på den musikken. Kommer den på radio bytter jeg med en gang. Jeg syns også at videoen er dårlig laget og det virker som om at alt skal ha en «narkoman stil». Som om at det er kult for han, men jeg kan ta feil av det altså. Dette er en av de verste sangene jeg har hørt. Hva slags type folk hører på sånn musikk? Narkomane eller? Anonymkode: 1426d...969
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #23 Skrevet 30. november 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ler, Morgan Sulele er så ihjel-mixet og pitcha at det er omtrent ingenting igjen av den virkelige stemmen hans. OnklP er så absolutt aktuell og dyktig på det han gjør. Anonymkode: 5c8f8...2f2 For hva slags type folk er han aktuell for? Anonymkode: 1426d...969
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #24 Skrevet 30. november 2017 40 minutter siden, Husmusa70 skrev: Hør her, poenget med musikken til OnklP er ikke at man skal være flink å synge. Har du hørt om rap? Han kommer fra rappen hvor man ikke synger, og så har han vært med på noen TV-program der han har sunget. Han er ikke verdens beste vokalist, men det har liten betydning i forhold til det han gjør. Syns du Ole Paus er flink å synge? Bob Dylan? At Sex Pistols hadde en "god sanger"? At svartmetallen som er Norges største kulturelle eksportartikel har "gode sangere"? I det siste har han også blitt populær med OnklP og Slekta, og der må han nødvendigvis synge siden Oslo Ess er et rockeband og det de lager med OnklP er en slags blanding av rap og rock som forøvrig er nyskapende, da rockere og rappere vanligvis hater hverandre. Om han synger bra der eller ikke har ikke noen betydning, det er ikke det som er poenget med bandet. Han er en hardtslående vokalist, en frontfigur som de trenger, Oslo Ess var aldri så bra uten han. Man må se på noe for hva det er og ikke plukke det ifra hverandre fordi det er et element i det man ikke forstår eller ikke liker. Han er ikke flink til å rappe heller. Syns jeg da, men flere syns han er flink (utrolig nok). De du ramser opp er heller ikke så flinke til å synge og metall (hvis du mener det er musikk?) er bråkete og grusomt. Oslo Ess (antar dette er et band OnklP er med i?) er også grufullt å både se og høre på. Man må få mislike en musikktype uten ag man har noe personlig i mot vokalisten. Ingen som har svart på hva slags type folk som hører på OnklP. Anonymkode: 1426d...969
Gjest Husmusa70 Skrevet 30. november 2017 #25 Skrevet 30. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ingen som har svart på hva slags type folk som hører på OnklP. Anonymkode: 1426d...969 Ikke sånne som deg iallefall
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #26 Skrevet 30. november 2017 2 timer siden, Måbarefåsiat... skrev: Her kommer seniorene på banen og klager på piggtrådmusikken som bare er hyling og vræling. Er litt søtt, da. Mulig. Selv er jeg ung og klager over den «musikken» for det. Hva slags mennesketyper hører på OnklP? Ingen jeg kjenner hører på han. I videoene går de rundt og vagger rundt og forsøpler ting, inkludert seg selv. Sikkert gøy det. Og ALT er dårlig for han i den ene sangen. Detta er visst det verste han har opplevd og bla bla bla. Dessuten glorifiserer han narkomani og vold. Som om at grusomme ting er noe han digger og noe dem syns er tøft. Det er jo ikke det. 🤪 Anonymkode: 1426d...969
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #27 Skrevet 30. november 2017 2 minutter siden, Husmusa70 skrev: Ikke sånne som deg iallefall Nei. Ole Pauss har litt humor i allefall. Anonymkode: 1426d...969
Gjest Husmusa70 Skrevet 30. november 2017 #28 Skrevet 30. november 2017 Hva som ligger bak Styggen på Ryggen: https://www.vg.no/rampelys/musikk/onklp-slageren-hylles-paa-engelsk/a/23307367/ Her er coveren på Engelsk som de nevner. Selv om noen tydeligvis har hatt et så enkelt liv at de ikke skjønner hva han snakker om, er det utrolig mange som kjenner seg igjen:
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #29 Skrevet 30. november 2017 1 minutt siden, Husmusa70 skrev: Hva som ligger bak Styggen på Ryggen: https://www.vg.no/rampelys/musikk/onklp-slageren-hylles-paa-engelsk/a/23307367/ Her er coveren på Engelsk som de nevner. Selv om noen tydeligvis har hatt et så enkelt liv at de ikke skjønner hva han snakker om, er det utrolig mange som kjenner seg igjen: Mulig det. Kjenner meg ikke igjen i noe av det. OnklP og dette bandet hans minner meg litt om Pelle Parafins bøljeband i en moderne versjon. Vet du hva slags mennesketyper som hører på han? Kjenner ingen som syns de er flinke til å synge. Anonymkode: 1426d...969
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #30 Skrevet 1. desember 2017 Jeg så OnklP på P3gull og der klarer han heller ikke synge. Han bare brauter ut noe sammen med en eller annen. Grusomt! Virkelig. Og tekstene handler bare om vodka og sånne ting. Gru-SOMT! Det er enda godt musikken hans er gratis. Anonymkode: 1426d...969
vaarinn Skrevet 3. desember 2017 #31 Skrevet 3. desember 2017 On 30.11.2017 at 5:54 PM, AnonymBruker said: Nei. Kjenner ikke OnklP men det er ytringsfrihet i dette landet og han synger ikke fint altså. Han er med i hver gang vi møtes også og det er grufullt når han synger duett. Og den sangen på ryggen eller i andre låter er rett og slett kjempe fælt å høre på. Også synger han på gebrokkent norsk også. Oppå det klarer han ikke holde rene toner eller noe. Og OnklP er liksom en kjempe populær sanger? 🤪 Enig i at han virker mer som en forteller. Anonymkode: 1426d...969 Ok. Nå har vi hørt meningene dine. Nå synes jeg du kan slutte før det går over til mobbing. 2
Mr. Kilmister Skrevet 3. desember 2017 #32 Skrevet 3. desember 2017 På 30.11.2017 den 4.08, AnonymBruker skrev: Jeg har sett på YouTube at en som kaller seg onklP synger og rapper men stemmer dette? Har hørt han synge og for meg er ikke dette annet enn brøling, hyling og skriking. Er det slik at CD-butikker selger musikken hans? Guri malla de sangene er helt forferdelig! Det er de andre sangene hans også. Hvis det er musikk da. 😋 Anonymkode: 1426d...969 Verdens verste artist. Helt jævlig er blir en moderat måte å si hvor dårlig det er...
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #33 Skrevet 7. desember 2017 På 3.12.2017 den 4.25, Mr. Kilmister skrev: Verdens verste artist. Helt jævlig er blir en moderat måte å si hvor dårlig det er... Når han synger (live?) på P3gull så synger han med noen som synger svensk. To damer. Hun ene synger bare: Jag skal fakka er, fakka er. Silvana Imam het hun og hun andre heter Pira. Guri land. OnklP kan fint synge duett med de to. Brøl brøl BRØL!! Lurer på om cd’ene til disse to svenske rapperjentene finnes til salgs? Anonymkode: 1426d...969
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #34 Skrevet 7. desember 2017 På 30.11.2017 den 22.51, AnonymBruker skrev: Han er ikke flink til å rappe heller. Anonymkode: 1426d...969 Norges beste rapper uten tvil. Anonymkode: 20768...aff 1
OnklP Skrevet 7. desember 2017 #35 Skrevet 7. desember 2017 Dere har ikke peiling på rap og hip hop generelt. OnklP er en av de bedre rapperene i Norge. Han er flink til å skrive låter og har en spesiell flow som definerer en god rapper. Du trenger ikke ha god sangstemme for å rappe. Eminem kan ikke synge, men er en Rap God. Det handler om evnen til å bøye setninger i rim og rytme, noe bare et fåtall mennesker klarer. Etter min mening skiller (gode) rappere seg ut fra andre sangere mtp. gode låtskriverevner. Lars Vaular vant f.eks en eller annen norsk pris for beste norske låtskriver for noen år tilbake. Rap miljøet startet i ghettoen, så hva angår innholdet i denne sjangeren preges jo av dette. Det passer seg ikke å rappe om forelskelse, blomster og soloppgang. Hvis du ikke forstår deg på sjangeren, så liker du den ikke. Og ja, jeg lagde en bruker bare for å kommentere dette innlegget. Hilsen OnklP fan 🙂 2
Katten.2.0 Skrevet 7. desember 2017 #36 Skrevet 7. desember 2017 Det er som å kritisere Eminem, en av muligens tidenes beste rappere, for at han ikke har fin sangstemme. Måten TS ordlegger seg på vitner om både en fullstendig manglende forståelse av musikk er, fullstendig manglende aksept for at individuelle preferanser samt en generell manglende respekt. Personlig har jeg aldri vært fan av stemmen til OnklP, men flowen og tekstene hans kan fenge meg. Styggen på ryggen er fantastisk. Ikke fordi det er en fin vokal, men fordi teksten og budskapet er med på å bringe skyggesiden av hjernen vår ut i lyset. 2
Mr. Kilmister Skrevet 7. desember 2017 #37 Skrevet 7. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når han synger (live?) på P3gull så synger han med noen som synger svensk. To damer. Hun ene synger bare: Jag skal fakka er, fakka er. Silvana Imam het hun og hun andre heter Pira. Guri land. OnklP kan fint synge duett med de to. Brøl brøl BRØL!! Lurer på om cd’ene til disse to svenske rapperjentene finnes til salgs? Anonymkode: 1426d...969 Det er uansett drit. Mange liker det.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #38 Skrevet 7. desember 2017 17 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Det er som å kritisere Eminem, en av muligens tidenes beste rappere, for at han ikke har fin sangstemme. Måten TS ordlegger seg på vitner om både en fullstendig manglende forståelse av musikk er, fullstendig manglende aksept for at individuelle preferanser samt en generell manglende respekt. Personlig har jeg aldri vært fan av stemmen til OnklP, men flowen og tekstene hans kan fenge meg. Styggen på ryggen er fantastisk. Ikke fordi det er en fin vokal, men fordi teksten og budskapet er med på å bringe skyggesiden av hjernen vår ut i lyset. Nei jeg er ikke en ekspert og ikke på hiphop eller rap men har jo hørt noe da. Poenget er å synge noe veldig fort i mens det rimer? Nei, digg hvem dere vil for min del. Silvana Imam var vel ti hakk verre. Anonymkode: 1426d...969
Gjest Bruker115236 Skrevet 7. desember 2017 #39 Skrevet 7. desember 2017 (endret) Jeg er OnklP-fan. Syns han er en utrolig dyktig låtskriver, og flink til å formidle følelser når han rapper. Syns ikke han er så aller verst når han synger heller, selv om han ikke er noe Frank Sinatra. Syns han og fremstår som en sympatisk og fin fyr. Litt sånn usikker på seg selv, og ikke høy på pæra. Tror TS er ute etter å provosere litt i kveld Endret 7. desember 2017 av Bruker115236
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #40 Skrevet 7. desember 2017 48 minutter siden, OnklP skrev: Dere har ikke peiling på rap og hip hop generelt. OnklP er en av de bedre rapperene i Norge. Han er flink til å skrive låter og har en spesiell flow som definerer en god rapper. Du trenger ikke ha god sangstemme for å rappe. Eminem kan ikke synge, men er en Rap God. Det handler om evnen til å bøye setninger i rim og rytme, noe bare et fåtall mennesker klarer. Etter min mening skiller (gode) rappere seg ut fra andre sangere mtp. gode låtskriverevner. Lars Vaular vant f.eks en eller annen norsk pris for beste norske låtskriver for noen år tilbake. Rap miljøet startet i ghettoen, så hva angår innholdet i denne sjangeren preges jo av dette. Det passer seg ikke å rappe om forelskelse, blomster og soloppgang. Hvis du ikke forstår deg på sjangeren, så liker du den ikke. Og ja, jeg lagde en bruker bare for å kommentere dette innlegget. Hilsen OnklP fan 🙂 Aner ikke hvem noen av de på P3 gull er men de to svenske jentene de rimet minst og minst kreativt syns jeg. Poenget med rap er vel at ordene skal rime? Hun sier bare backa, fakka før jag skriver ting i min almanakka. Han har jeg heller aldri hørt om. Jeg har hørt Eminem og han også BRØLER. Han er flink han men da kan jeg visst ikke noe om rap. Juba Juba... Anonymkode: 1426d...969
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå