Gå til innhold

Utroskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en mann på 23 år fra Oslo. Jeg har en kjæreste jeg har vært sammen med i 3 år og vi har vært samboere i 2 år. Vi har en katt sammen, som jeg selv har eier retten på. Hun elsker katter så hun var grunnen for at vi fikk oss katt. (Kjøpte en savannah katt for 14000 kr.  Min kjæreste er veldig støttende mot alt jeg gjør i livet når det kommer til jobb og utdannelse. jeg elsker henne svært høyt.

Men jeg trenger hjelp om å vite hva jeg skal gjøre. Kjæresten min har vært utro mot meg mens vi holdt på. Vi holdt først på i 6 mnd-er før vi ble sammen. Jeg fant ut om utro skapet som var kun en kveld. Hun fortalte meg dette 1 mnde etter hun hadde gjort det.

Jeg aksepterte dette, jeg forsto at var en feil hun gjorde og jeg aksepterte dette.

Hun hadde sex med en jeg gikk på skole med og det endte med at jeg droppet ut av skolen på grunn av sorg/skuffelse over dette.

Jeg snakket med han flere dager før jeg fant ut at hu hadde vært utro. Dette gjorde vondt, men jeg la det bak meg.

Idag fant jeg ut at hun hadde ligget med en annen mann. Åssen fant jeg dette ut? Jeg latet som jeg viste at hun hadde vært utro uten at jeg viste noe.

Hun fortalte at hun hadde ligget med en random kar på et narsh. Så hun fortalte meg dette- 3 mnder hun hadde gjort det.

Jeg måtte late som jeg viste noe for å finne dette ut.

Jeg er lei meg som faen. Hva gjør jeg? Det er kanskje lett å si at jeg burde slå opp med henne, men jeg klarer ikke å se livet mitt nå uten henne. Jeg trenger hjelp av dere. Hva skal jeg gjøre? Har leie på 13 tusen som jeg ikke kan betale alene. Så den øknomiske er ikke så bra. Må nok flytte ut vis vi slår opp. Jeg skriver ette innlegget etter 6 glass med whisky fordi jeg er deppa. Så se over skrive feil og gi meg tips!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist at du har opplevd ett slikt slik svik fra personen du elsker. Jeg vet aldri om du kan stole på kjæresten din igjen, en gang er kan være en feil, men to ganger er ett mønster. Jeg syns du fortjener bedre. Men skjønner at det ikke bare er å bryte ut av ett forhold når du elsker henne enda. Hva sier hun? Ønsker hun å jobbe med forholdet deres? Om dere begge ønsker det, kanskje parterapi kan hjelpe. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår at du er lei deg ts, det er ikke godt å finne ut noe sånn eller vite at den man elsker har ligger med andre når du og henne holdt på. Men som du skriver, dette var jo mens dere holdt på , og før dere ble offisielt sammen, så utro har hun jo ikke vært! 

Kanskje hun ikke visste om du kom til å ville være kjæresten hennes eller ikke? Kanskje det tok tid for henne å få sterke nok følelser for deg til å bare holde seg til deg? Siden det var før dere ble sammen så er det ingen uskreven regel om at man ikke kan ligge med andre, men det er jo ikke godt å tenke på at partneren har det heller. 
Men! Nå har dere vært sammen i tre år, og dette er altså mer enn tre år siden at hun lå med noen andre mens du og henne holdt på, så jeg ser egentlig ikke problemet? Hun har jo ikke vært utro.. 

Jeg syntes det er du som overreagerer, og har fått deg en unormal stor knekk i tilliten etter at du fant ut at hun hadde hatt en one night stand med noen andre FØR du og henne ble sammen, siden du nå 3 år senere fortsatt tenker på utroskap og presser henne for informasjon og later som at du vet at hun har vært "utro". Utroskap gir absolutt en stor knekk i tilliten, men dette er ikke utroskap, og selv for oss som har opplevd ekte utroskap etter at man har definert seg som et offisielt par og til og med etter at man har fått barn sammen eller blitt gift(!) så er det sånn at om man velger å fortsette å leve med partneren så må man legge fortiden bak seg, for å gå å gnage på de tingene ødlegger bare forholdet enda mer. Skjønner at du er litt såret nå, men hun har faktisk ikke gjort noe galt her. 

Dette skjedde før dere ble sammen, og hun har ikke gjort noenting ila deres 3 år lange forhold som gir deg grunn til å ikke stole på henne eller faktisk vært utro. 

Tenker at du kanskje bør oppsøke psykolog, ikke for å snakke om at hun har vært utro, men for å jobbe med deg selv og reaksjonene dine og følelsene dine, for det er en svært overdreven og unormal reaksjon å slutte på skolen bare fordi en annen hun har ligget med før dere ble kjærester også gikk der. 

Anonymkode: 126ee...ec5

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at du er lei deg ts, det er ikke godt å finne ut noe sånn eller vite at den man elsker har ligger med andre når du og henne holdt på. Men som du skriver, dette var jo mens dere holdt på , og før dere ble offisielt sammen, så utro har hun jo ikke vært! 

Kanskje hun ikke visste om du kom til å ville være kjæresten hennes eller ikke? Kanskje det tok tid for henne å få sterke nok følelser for deg til å bare holde seg til deg? Siden det var før dere ble sammen så er det ingen uskreven regel om at man ikke kan ligge med andre, men det er jo ikke godt å tenke på at partneren har det heller. 
Men! Nå har dere vært sammen i tre år, og dette er altså mer enn tre år siden at hun lå med noen andre mens du og henne holdt på, så jeg ser egentlig ikke problemet? Hun har jo ikke vært utro.. 

Jeg syntes det er du som overreagerer, og har fått deg en unormal stor knekk i tilliten etter at du fant ut at hun hadde hatt en one night stand med noen andre FØR du og henne ble sammen, siden du nå 3 år senere fortsatt tenker på utroskap og presser henne for informasjon og later som at du vet at hun har vært "utro". Utroskap gir absolutt en stor knekk i tilliten, men dette er ikke utroskap, og selv for oss som har opplevd ekte utroskap etter at man har definert seg som et offisielt par og til og med etter at man har fått barn sammen eller blitt gift(!) så er det sånn at om man velger å fortsette å leve med partneren så må man legge fortiden bak seg, for å gå å gnage på de tingene ødlegger bare forholdet enda mer. Skjønner at du er litt såret nå, men hun har faktisk ikke gjort noe galt her. 

Dette skjedde før dere ble sammen, og hun har ikke gjort noenting ila deres 3 år lange forhold som gir deg grunn til å ikke stole på henne eller faktisk vært utro. 

Tenker at du kanskje bør oppsøke psykolog, ikke for å snakke om at hun har vært utro, men for å jobbe med deg selv og reaksjonene dine og følelsene dine, for det er en svært overdreven og unormal reaksjon å slutte på skolen bare fordi en annen hun har ligget med før dere ble kjærester også gikk der. 

Anonymkode: 126ee...ec5

Sorry for at jeg ikke forklarte meg bra nok. Hun har vært utro nå 2 ganger, mens vi holdt på og nå nylig. Den første gangen hun var utro, var hjemme hos meg. Dama og jeg hadde nettopp vært i Amsterdam og når vi kom hjem så dro vi ut på byen, han i klassen min jobbet på utestedet vi dro på, som dørvakt. Når han var ferdig på jobb, så ble han med oss på narch, han meg og dama. Når vi var hos meg så ble ringt av en kompis som jeg skulle hente på t-banen. Han skulle være med på narshet. Når jeg kom hjem så hadde dørvakta dratt hjem. Jeg møtte denne dørvakta i over 3 mnder på skolen og jeg satt og jobbet med et gruppe prosjekt med han, uten å vite at de hadde ligget med dama mi. Dama mi bodde hos meg 4 dager i uka på denne tiden. Så dette begynte å bli seriøst. Men nok om det. Tingen er at hun dro ut alene for noen uker siden og lå med en random kar. Hun angrer som bare faen, men jeg måtte tvinge dette ut av henne for å finne ut at hun hadde vært hos en annen mann. Så hva gjør jeg? Jeg har aldri vært utro, jeg elsker dama mi. Men dette er et mønster. 

Skrevet

Seriøst? Hun hadde sex med en annen i ditt hus mens hun var på besøk?? Høres jo ut som om hun utnyttet sjangsen med en gang du gikk ut av døra jo! Det hadde jeg aldri tilgitt... Er overhodet ikke overrasket over at det skjedde igjen. Og blir du kommer det nok til å skje flere ganger..  

Anonymkode: 06e92...89f

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner at det gjør vondt, men om en kompis av deg var i samme situasjon, hva hadde du rådet han til? Dersom du ikke dumper dama vil du aldri respektere deg selv, og hun vil heller ikke respektere deg. Vi snakker to ganger her, ikke et engangstilfelle. Sett ned foten!

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes du bør dumpe henne.. Hun eier ikke respekt for deg, noe som gjør at du til slutt ikke vil respektere deg selv heller.

Det er ikke normalt å holde på slik hun gjør, og det finnes flust av andre jenter som ikke har den holdningen hun har. Slike mennesker som henne er faktisk ikke verdt å ha i livet sitt. Jeg vet det føles som du ikke kan leve uten henne, jeg har vært der selv jeg, men livet ditt kan bare bli bedre om du kvitter deg med henne. Og plutselig en dag finner du ei ny jente du ikke kan leve uten, men som i tillegg er glad i deg tilbake og behandler deg med den respekten du fortjener. :)

Anonymkode: 84711...5da

• Liker 2
Skrevet

Takk for alle svar jeg har fått :) Jeg har bestemt meg at jeg skal dumpe dama. Sa til hu at hun skulle bo hos foreldrene sine i en uke, så etter en uke så skulle jeg komme med et svar. Men burde jeg bare gjøre det offentlig på facebook ikveld? Kan levere alle tingene hennes iløpet av uka. Hva syntes dere?

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, logitech663 skrev:

Jeg er lei meg som faen. Hva gjør jeg? Det er kanskje lett å si at jeg burde slå opp med henne, men jeg klarer ikke å se livet mitt nå uten henne. Jeg trenger hjelp av dere. Hva skal jeg gjøre? Har leie på 13 tusen som jeg ikke kan betale alene. Så den øknomiske er ikke så bra. Må nok flytte ut vis vi slår opp. Jeg skriver ette innlegget etter 6 glass med whisky fordi jeg er deppa. Så se over skrive feil og gi meg tips!!!

Nå er du kanskje edru igjen, og kan tenke klart :)  Utroskap er vel noe av det verste som kan ramme deg i livet faktisk, det tar fra deg hele basisen i livet som du har levd. Det er et trauma som har rammet deg, og det tar tid å komme over. Kan utroskap tilgies? Det finnes ikke noe fasitsvar på dette, det kommer helt an på situasjonen rundt det som har skjedd. Jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg godttok det ikke. Fordi det ikke var noe anger hos min kone. Fryktet også de økonomiske konsekvensene, men så forbi akkurat dette. Det kan faktisk ikke være avgjørende. Da har du tapt deg selv, finn deg noe nytt som koster mindre, lev mer spartansk en tid, klar deg med mindre om så må til ! Ikke la dette fange deg. Ta deg tid til å sørge over det forholdet som gikk tapt, og lær av det videre. Lykke til, bak skyene er himmelen alltid blå, ikke lett å se for seg når man står midt oppe i krisen, det vil du se når en tid er gått. Lykke til !

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, logitech663 skrev:

Takk for alle svar jeg har fått :) Jeg har bestemt meg at jeg skal dumpe dama. Sa til hu at hun skulle bo hos foreldrene sine i en uke, så etter en uke så skulle jeg komme med et svar. Men burde jeg bare gjøre det offentlig på facebook ikveld? Kan levere alle tingene hennes iløpet av uka. Hva syntes dere?

Ikke gjør dette over fjesboka! Ikke gjør det offentlig i det hele tatt. Dette er en sak som ikke vedkommer noen andre en deg og din tidligere partner. Så kan du fortelle dette til de du kjenner privat, når du snakker med de. Det er iallefall mitt råd, jeg har overhodet ikke nevnt mitt brudd på fjesboka, og kommer aldri til å gjøre det heller.

• Liker 1
Skrevet

Sånn er kvinner, TS, de er kalde og hjerteløse. Jeg er ti år eldre enn deg (31) og jeg har også opplevd utroskap, i tillegg til at jeg to ganger, av to andre kvinner, har fått hjertet revet ut av brystet og revet i fillebiter. Kvinner er kalde og hjerteløse. Det er bare til å innse det. Bruk dem men ikke la de bruke deg. Siste var jeg sammen med i fire år og hun gjorde det slutt som om vi bare hadde kjent hverandre i to dager. Ikke la de bruke deg, TS. Lev for din egen skyld, skap din egen lykke. Uten noen kvinne. Lykke til, TS!

Anonymkode: 3cbe4...0b9

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner er kalde og hjerteløse. Det er bare til å innse det. Bruk dem men ikke la de bruke deg. Siste var jeg sammen med i fire år og hun gjorde det slutt som om vi bare hadde kjent hverandre i to dager. Ikke la de bruke deg, TS. Lev for din egen skyld, skap din egen lykke. Uten noen kvinne. Lykke til, TS!

Med respekt å melde er dette bare tull, kvinner flest er ikke slik, mange er det akkurat som med menn. Det betyr ikke at alle er slik, men man må være kritisk til hvem man faktisk inngår et forhold med. Menn er like ille,og jeg har sett dette mer en nok til å vite dette. Det betyr ikke at man skal leve alene livet ut, men være skikkelig kritisk til hvem man innleder et forhold til. Her gjelder bare en ting, ikke vær naiv, slik som forelskelse ofte er en bivirkning av. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...