Gå til innhold

Temperatur og trening i Spania nå i desember

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper at noen har noen gode tips! Jeg skal til Malaga nå i desember. :) Har aldri vært i Spania på vinterstid. Jeg har planer om et par løpeturer når jeg er der, men hvilket type treningstøy bør jeg ta med? Lange tights eller shorts? T-skjorter, tynne gensere eller løpejakke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge deler. Du vet aldri hvilket vær som kommer i desember. 

Anonymkode: 3ba07...012

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begge deler. Du vet aldri hvilket vær som kommer i desember. 

Anonymkode: 3ba07...012

Signerer denne. Du kan være heldig å gå i t-skjorte og shorts midt på dag i sola, men mest sannsynlig er det at du trenger lange tights og en løpejakke. Familien min har hus der og vi har vært der på de fleste årstider gjennom 20 år, mitt råd er at du må pakke til både kalde dager som i tynn boblejakke og sjal, og t-skjorte til soling i en lun krok. 

Anonymkode: d6e25...63c

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Det kan bli veldig kaldt i desember, jeg har opplevd minus grader og snø i Spania. Så ikke ta det for gitt at det blir varmt nok til å gå tynnkledd.

Skrevet

Tusen takk for svar :) Da skal jeg pakke slik at jeg er forberedt på begge deler.

Skrevet

På dagtid i Malaga så vil det kunne bli ned mot 10 grader, og opp mot kanskje 15-16. Det høres nok ikke så ille ut, men jeg mener at 10 grader i Malaga ikke er det samme som 10 grader i Oslo, så jeg vil anbefale å pakke for litt kaldere klima enn dette. På nattestid så kan det gå ned mot 0, og da blir det virkelig kaldt. Bygningene er ikke isolerte, så kulden kommer rett inn og setter seg i vegger og gulv. En nattemperatur på 6-7 grader, og en dagtemperatur på 15-16 grader er nok realistisk. Lange tights på løpeturer burde gå greit. Ei varm jakke til kjølige kvelder er også lurt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...