Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må sykemelde meg, men hvem skal ha sykemeldingen, nav eller "arbeidgiver"? Sender isåfall nav denne til arbeidgiver, eller må jeg gjøre dette selv?

Jeg vil få samme pengestøtten når jeg er sykemeldt?

Anonymkode: e4ade...b29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette vel vel nav eller lege?

Anonymkode: 2f00d...ab7

Skrevet

Når det gjelder sykemelding, vil man da få time fort uansett? For det virker som om det ikke er ledige timer før 18.desember etter å ha sjekket på pasientsky..!

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må sykemelde meg, men hvem skal ha sykemeldingen, nav eller "arbeidgiver"? Sender isåfall nav denne til arbeidgiver, eller må jeg gjøre dette selv?

Jeg vil få samme pengestøtten når jeg er sykemeldt?

Hva slags pengestøtte får du? Det er ikke alle stønader som gir rett på sykepenger... 

Anonymkode: ee0c9...b8f

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når det gjelder sykemelding, vil man da få time fort uansett? For det virker som om det ikke er ledige timer før 18.desember etter å ha sjekket på pasientsky..!

Du må nok ringe og få en hastetime i så fall, eller se om det er ledig tidligere hos en annen lege på samme legekontor om det haster å få den før det :) 

Men tror sykemeldingen leveres som normalt til stedet der du jobber.

Anonymkode: 22bf7...37a

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags pengestøtte får du? Det er ikke alle stønader som gir rett på sykepenger... 

Tiltakspenger

Skrevet

Dette vet vel legen din/NAV For å få sykemelding må du uansett til legen eller er det egenmelding du tenker på? 

Skrevet
På 30.11.2017 den 23.35, AnonymBruker skrev:

Tiltakspenger

Du har ikke samme rett på sykepenger som arbeidstakere har når du går på tiltakspenger..

Stønad under egen sykdom

Fravær på grunn av egen sykdom skal føres opp under spørsmål 3 på meldekortet. For tiltaksdeltakere med tiltakspenger utbetales full stønad de tre første sykedagene ved egen sykdom. Ved sykdom utover tre dager gis tiltaksdeltakere 75 prosent av full stønad resten av arbeidsgiverperioden.

Skrevet
På 2.12.2017 den 20.06, AnonymBruker skrev:

Du har ikke samme rett på sykepenger som arbeidstakere har når du går på tiltakspenger..

Stønad under egen sykdom

Fravær på grunn av egen sykdom skal føres opp under spørsmål 3 på meldekortet. For tiltaksdeltakere med tiltakspenger utbetales full stønad de tre første sykedagene ved egen sykdom. Ved sykdom utover tre dager gis tiltaksdeltakere 75 prosent av full stønad resten av arbeidsgiverperioden.

Det kan da vel ikke gjelde når man blir sykemeldt, vel?

Dessuten er jeg rimelig stressa nå, siden jeg ikke får legetime og bare kan ringe legen imorra en halvtime før fredag. Og imorra er siste egenmeldingsdag.

Skrevet
På 4.12.2017 den 14.22, AnonymBruker skrev:

Det kan da vel ikke gjelde når man blir sykemeldt, vel?

Dessuten er jeg rimelig stressa nå, siden jeg ikke får legetime og bare kan ringe legen imorra en halvtime før fredag. Og imorra er siste egenmeldingsdag.

Jo, ordinære sykepenger gjelder for de som er i arbeid. Du er ikke i arbeid når du er i tiltak og har dermed ikke rett på sykepenger. Men, som nevnt ovenfor kan du likevel ha rett på en periode med videre stønad.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...