AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #1 Skrevet 29. november 2017 En nabo tok til seg en vanlig katt til omplassering og det dyret har nå endra såpass med adferd at jeg lurer på å sende bekymringsmelding på det til dyrevern eller lignende. Katten er kastrert og zippet men er ute mesteparten av døgnet og er gått fra å være tillitsfull til å være skeptisk til naboer. Den går rundt på en slik måte som jeg kun forbinder med utrygge dyr. Eieren slipper ikke alltid dyret inn på kvelden og dyret blir da vandrende rundt ute i kulda og i fellesgangene dersom noen slipper den inn. Det er blitt urinert og bæsjet rundt også. Eieren selv ser ikke problemet med at dyret er så mye ute i kulda og blir stresset. Blokka er dessuten ikke egnet for dyr og det er ikke tillatt å ha kjæledyr. Bør jeg tipse dyrevern? Hvordan kan jeg gjøre det anonymt? Får så vondt av katten at jeg får lyst til å ta den inn til meg, men da blir det vel bare problem med eieren. Anonymkode: 546ca...a09
Gjest PaN Skrevet 29. november 2017 #2 Skrevet 29. november 2017 Ta den inn til deg og ring dyreværn så fort som overhodet mulig!
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #3 Skrevet 29. november 2017 Ta katten til deg og kontakt dyrebeskyttelsen Anonymkode: 2c233...3a7 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #4 Skrevet 29. november 2017 Lån en kattefelle fra dyrebeskyttelsen, fang den og lever den tilbake der de hentet den. Få vetrinæren til dokumenter tilstanden slik at eieren ikke kan få den tilbake. Anonymkode: b3072...d29 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #5 Skrevet 30. november 2017 Ta den inn hvis du har mulighet og lever den til dyrebeskyttelsen. Desverre kan eier kreve den tilbake, men dokumenter hvordan katten lever gjennom bilder/videoer å prøv å forklar best mulig hvordan katten blir behandlet og har forandret seg. Anonymkode: d8aa2...cf4 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #6 Skrevet 30. november 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: En nabo tok til seg en vanlig katt til omplassering og det dyret har nå endra såpass med adferd at jeg lurer på å sende bekymringsmelding på det til dyrevern eller lignende. Katten er kastrert og zippet men er ute mesteparten av døgnet og er gått fra å være tillitsfull til å være skeptisk til naboer. Den går rundt på en slik måte som jeg kun forbinder med utrygge dyr. Eieren slipper ikke alltid dyret inn på kvelden og dyret blir da vandrende rundt ute i kulda og i fellesgangene dersom noen slipper den inn. Det er blitt urinert og bæsjet rundt også. Eieren selv ser ikke problemet med at dyret er så mye ute i kulda og blir stresset. Blokka er dessuten ikke egnet for dyr og det er ikke tillatt å ha kjæledyr. Bør jeg tipse dyrevern? Hvordan kan jeg gjøre det anonymt? Får så vondt av katten at jeg får lyst til å ta den inn til meg, men da blir det vel bare problem med eieren. Anonymkode: 546ca...a09 DU MÅ TA INN KATTEN!! gjør du ikke det er du medansvarlig for mishandlingen ! Anonymkode: 12935...541
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå