Gå til innhold

Hvilke land som du har vært i synes du........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde best og størst utvalg av mat. Både med tanke på utvalg i matbutikker, matmarkeder, restauranter eller andre steder. 

Jeg synes land som Tyrkia, Spania, Italia, Frankrike, Hellas osv.... Har best utvalg både i matbutikker og (spesielt) matmarkeder. Jeg liker markeder der det bugner av fersk frukt og grønt.😊

Jeg ble litt usikker på hvilken kategori jeg skulle velge men.... Ja dere kan flytte tråden annet sted hvis det passer bedre😀

Anonymkode: e8b40...7b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare vært i Hellas, men liker utvalget så langt.

Skrevet

Emiratene og mat soukene der 😍

Skrevet

Fjerne østen. Thailand, Vietnam... Herlighet så mye fantastisk mat overalt! Jeg mistet matlysten da jeg kom hjem til Norge. :( 

Anonymkode: 86404...77e

• Liker 1
Skrevet

Best og best... Når det gjelder brødvarer syns jeg at Norge kommer bedre ut enn Spania og England. 

Loff er liksom ikke mat. Spania er bra på frukt og grønt, men mat i restauranter er dessverre litt for turistpreget. 

Anonymkode: 8b209...363

Skrevet

Australia er det første og til nå eneste landet jeg har vært i som har hatt ferskbakt glutenfritt brød, så er mest fornøyd der :)  Bryr meg ikke så alt for mye om pålegg; alle land jeg har vært i har hatt grønnsaker, ost og skinke, liksom. Håper vi en dag får glutenfritt brød som ikke har vært frossent i Norge til en rimelig pris...

Anonymkode: 1c69d...bc5

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 30.11.2017 den 0.00, AnonymBruker skrev:

Best og best... Når det gjelder brødvarer syns jeg at Norge kommer bedre ut enn Spania og England. 

Loff er liksom ikke mat. Spania er bra på frukt og grønt, men mat i restauranter er dessverre litt for turistpreget. 

Anonymkode: 8b209...363

Spania har mye bedre utvalg i matbutikker enn Norge. Husk at supermarkedene på turiststedene ikke gjenspeiler hvordan utvalget er i de store matbutikkene spanjolene handler i. Hvis du synes maten er turistpreget, må du heller spise på lokale restauranter som spanjolene spiser på. 

Endret av tirben
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Matbutikker: Thailand!

Restauranter: Vietnam og Tyrkia. 

Endret av tirben
Skrevet

Israel, definitivt. Da både når det gjelder utvalg på matbutikker, markeder, samt restauranter med mat fra alle mulige slags kjøkken. 

Skrevet

Dubai og Tyrkia :) 

Anonymkode: 24da3...675

Skrevet

Singapore. 

Der har dem all verdens mat. 

God vestlig mat, med oster skikkelig brød og desserter, i tillegg til ulike middags retter. 

Det er alle typer asiatisk mat, med skikkelig kvalitet på råvarene. 

Hong Kong er også ganske bra, men det kinesiske blir, naturlig nok, mer dominerende. 

Men det eneste stedet utenfor nordeuropa og Tyskland jeg har opplevd å kunne kjøpe brunost, er i Beijing. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Haha, nordmenn. "Brød og pålegg!" (er glad i brød og pålegg selv jeg altså).

Jeg synes det er vanskelig å velge ett spesifikt kjøkken, men synes generelt at gatemat er det beste man får på reise. Små, lokale restauranter og kafeer med plaststoler og respatexbord, eller mat som selges fra vogner på fortauet. Synes det er synd med alle restaurantene som selger turistvennlig mat. Thailand er et godt eksempel på dette.

Matbutikker synes jeg man har gode av mange steder, ihvertfall i storbyer, er veldig bra. De store butikkene er ofte mye bedre enn for eksempel Meny. Men de er ofte dyre og det er vanskelig å finne mindre butikker med greit utvalg, her i Norge har vi en Rema eller en Kiwi på annenhvert gatehjørne omtrent. 7-eleven blir ikke helt det samme.

Endret av Duckie
Skrevet

Italia. Fantastiske restauranter, bakerier(med tusen forskjellige focacciaversjoner), markeder, spekemat, olivenolje, pasta, pizzeriaer osv. Og da har jeg ikke vær i storbyer engang.

Anonymkode: 0f0ba...205

Skrevet

Beste mat: i Kina. Utrolig stort utvalg, og veldig godt! Dessuten er maten sunn. Selv om jeg fråtser når jeg er der, så går jeg ikke opp i vekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...