AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #1 Del Skrevet 29. november 2017 Hvordan er det å sitte på kontor? Jeg skal snart i en kontorjobb men aner ikke hva man gjør der. 7,5 time foran en dataskjerm. Hva gjør man egentlig? Er det telefonsamtaler? Legger kabal når det er rolig? Jeg skjønner ikke.. er det mye "dødtid"? Lite stressende? Mye kaffepauser? Anonymkode: a7d6c...aef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #2 Del Skrevet 29. november 2017 Det kommer da helt an på hvilken kontorjobb man har. Jeg snakker verken i telefonen eller legger kabal, og jobber 8-9 tiner i strekk stort sett hver dag. Anonymkode: 40fb1...e6b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #3 Del Skrevet 29. november 2017 Kontorjobb er jo alt mulig da.. Jeg har ingen telefoner, jobber med ulike prosjekter og må organisere dagen selv. Har aldri dødtid og alltid noe å gjøre. Anonymkode: e186e...686 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #4 Del Skrevet 29. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer da helt an på hvilken kontorjobb man har. Jeg snakker verken i telefonen eller legger kabal, og jobber 8-9 tiner i strekk stort sett hver dag. Anonymkode: 40fb1...e6b Men er det dataprogram i jobben du sitter å jobber med da? prøving og feiling? Anonymkode: a7d6c...aef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #5 Del Skrevet 29. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan er det å sitte på kontor? Jeg skal snart i en kontorjobb men aner ikke hva man gjør der. 7,5 time foran en dataskjerm. Hva gjør man egentlig? Er det telefonsamtaler? Legger kabal når det er rolig? Jeg skjønner ikke.. er det mye "dødtid"? Lite stressende? Mye kaffepauser? Anonymkode: a7d6c...aef Kommer jo helt an på hva du jobber med. Jeg jobber innenfor IT utvikling, og sitter (står) mesteparten av dagen foran en dataskjerm og koder. Er sjelden i møter og har aldri telefonsamtaler, men det er aldri rolig: har alltid mye å gjøre, så det er lite dødtid, lite kaffepauser og kabal har aldri streifet meg. Andre på kontoret som jobber innenfor finans springer på møter med andre ansatte og kunder hele dagene. Er generelt høyt arbeidstempo på kontoret der jeg jobber. Men som sagt, kommer helt an på hvilken kontorjobb du har fått deg. Anonymkode: 06fef...6bf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaxxMekker Skrevet 29. november 2017 #6 Del Skrevet 29. november 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det å sitte på kontor? Jeg skal snart i en kontorjobb men aner ikke hva man gjør der. Anonymkode: a7d6c...aef Med så liten forståelse av kontorarbeid er det nesten underlig at du har blitt tilbudt en slik stilling. Kan man få spørre om hvordan du fikk jobben? Vant du den i lotteri? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #7 Del Skrevet 29. november 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det å sitte på kontor? Jeg skal snart i en kontorjobb men aner ikke hva man gjør der. 7,5 time foran en dataskjerm. Hva gjør man egentlig? Er det telefonsamtaler? Legger kabal når det er rolig? Jeg skjønner ikke.. er det mye "dødtid"? Lite stressende? Mye kaffepauser? Anonymkode: a7d6c...aef Har du ikke blitt informert om hva slags jobb du skal gjøre og hva den innebærer? Anonymkode: f3c00...3ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #8 Del Skrevet 29. november 2017 2 minutter siden, MaxxMekker skrev: Med så liten forståelse av kontorarbeid er det nesten underlig at du har blitt tilbudt en slik stilling. Kan man få spørre om hvordan du fikk jobben? Vant du den i lotteri? En gang må vær den første, et vikariat på et halvt år i et prosjektarbeid. Ts Anonymkode: a7d6c...aef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #9 Del Skrevet 29. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: En gang må vær den første, et vikariat på et halvt år i et prosjektarbeid. Ts Anonymkode: a7d6c...aef Innen hva da? Offentlig sektor? IT? Er det i byggebransjen? Kan hvertall skrive under på at kontorarbeid i staten er bikkje tung! Jobber konstant hele dagen, stort sett på pc, eller i møter og telefon. Sjelden tid til lunsj så den spises mens man arbeider. Anonymkode: 7e80e...364 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #10 Del Skrevet 29. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Innen hva da? Offentlig sektor? IT? Er det i byggebransjen? Kan hvertall skrive under på at kontorarbeid i staten er bikkje tung! Jobber konstant hele dagen, stort sett på pc, eller i møter og telefon. Sjelden tid til lunsj så den spises mens man arbeider. Anonymkode: 7e80e...364 Mange tror vi har det slapt i staten, men støtter deg på denne. Aldri nok folk og høyt press hele tiden. Jeg spiser lunsj og deltar på fredagskaffen fordi den hektiske perioden ikke er forbigående og da må man tilpasse seg. Jobber med saksbehandling. Anonymkode: 13fa6...1cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #11 Del Skrevet 29. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker said: Mange tror vi har det slapt i staten, men støtter deg på denne. Aldri nok folk og høyt press hele tiden. Jeg spiser lunsj og deltar på fredagskaffen fordi den hektiske perioden ikke er forbigående og da må man tilpasse seg. Jobber med saksbehandling. Anonymkode: 13fa6...1cc Er ikke veldig slapt i privat sektor heller, let me tell you... Anonymkode: 06fef...6bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #12 Del Skrevet 29. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er ikke veldig slapt i privat sektor heller, let me tell you... Anonymkode: 06fef...6bf Det tviler jeg ikke på, men nå har ikke privat sektor det ryktet heller da. Anonymkode: 13fa6...1cc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #13 Del Skrevet 30. november 2017 Jeg har kontorjobb i staten. Sitter mye på kvinneguiden. Jobber litt når jeg har lyst. Drikker kaffe. Shopper på nett. Arbeidsoppgavene varierer i mengde, men jobber meg aldri i hjel. Anonymkode: 59a74...73d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #14 Del Skrevet 30. november 2017 Som andre her sider, kontorjobb kan være så mangt. Hva man gjør på jobb kommer jo an på hva slags jobb man har! En kontorjobb er jo ikke en annen lik. Jeg sitter på kontoret nesten hele tiden - og jeg er journalist. Det er min jobb og den gjøres tilfeldigvis på et kontor (selv om journalist ikke kanskje tradisjonelt regnes som en kontorjobb). Hva står det i stillingsbeskrivelsen din? Anonymkode: fdec0...00a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #15 Del Skrevet 30. november 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kontorjobb i staten. Sitter mye på kvinneguiden. Jobber litt når jeg har lyst. Drikker kaffe. Shopper på nett. Arbeidsoppgavene varierer i mengde, men jobber meg aldri i hjel. Anonymkode: 59a74...73d Det sier jo mest om deg. Anonymkode: d2c09...4ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #16 Del Skrevet 30. november 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kontorjobb i staten. Sitter mye på kvinneguiden. Jobber litt når jeg har lyst. Drikker kaffe. Shopper på nett. Arbeidsoppgavene varierer i mengde, men jobber meg aldri i hjel. Anonymkode: 59a74...73d La meg gjette, du jobber på lensmannskontoret i Tysfjord? 😂 Anonymkode: 7e80e...364 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #17 Del Skrevet 30. november 2017 Jeg har kontorjobb i staten. Mye skrivearbeid, mye telefoner, mye koordinering, mange tekster man skal lese/korrigere/mene noe om, mye møter. Jevnt over hektiske og lange dager. Jeg prøver å alltid ta pause til lunsj, men ellers er det sjeldent jeg rekker verken kaffepauser eller å kikke innom nettaviser i løpet av en arbeidsdag. Anonymkode: 3e968...10a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whoops Skrevet 30. november 2017 #18 Del Skrevet 30. november 2017 Hva man gjør? Jobber som et uvær for å bli ferdig før arbeidsdagen er over. Spiser lunsj ved pulten, fordi den halvtimen helt sikkert ender opp med å bli lagt til timene med overtid som garantert må til for å komme a jour. Kommer helt klart an på jobben/bransjen, men det er gjerne telefoner, arkivering, tall og bokstaver som skal inn i systemer, papirer som skal sorteres og behandles. Om det er vikariat/ekstrajobb får du gjerne de jobbene ingen vil ha, men som man er avhenging av å få gjort (men som krever lite kompetanse). Dermed kommer alle andre til å henge over deg og be deg skynde deg. Tror neppe du får problemer med å finne noe å fylle dagene med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #19 Del Skrevet 30. november 2017 Herregud, jeg blir alltid like overrasket over de som ikke har forstått at «kontor» er et arbeidslokale, ikke en yrkesbetegnelse. TS’ spørsmål er omtrent like merkelig som om jeg skulle spurt om det er anstrengende, fysisk belastende og stor risiko for yrkesskader ved å jobbe i Bergen. Eller om jobb i Bergen kanskje heller innebærer mye møtevirksomhet, mange kaffepauser, databruk og telefonsamtaler... Anonymkode: d40bd...b81 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #20 Del Skrevet 1. desember 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud, jeg blir alltid like overrasket over de som ikke har forstått at «kontor» er et arbeidslokale, ikke en yrkesbetegnelse. TS’ spørsmål er omtrent like merkelig som om jeg skulle spurt om det er anstrengende, fysisk belastende og stor risiko for yrkesskader ved å jobbe i Bergen. Eller om jobb i Bergen kanskje heller innebærer mye møtevirksomhet, mange kaffepauser, databruk og telefonsamtaler... Anonymkode: d40bd...b81 Haha mvh TS Anonymkode: a7d6c...aef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå