AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #1 Skrevet 29. november 2017 Følger en frivillig hjelpeorganisasjon på fb. Dagens status derfra kom med et budskap om at de har mange familier som trenger mat i adventstiden. Greit nok det, men endel på dagens liste synes jeg var regelrett FREKT! Julehefter, "adventsgodis" og fenalår! Er det ikke grenser lengre? Er helt for at vi skal hjelpe de som har mindre enn oss, men et sted går altså grensen! Har selv en venninne som er alenemor. Barna hennes har det de trenger, de har så de klarer seg, såvidt. Hennes barn får både mat, klær og julegaver og lever som "alle andre". Men jeg vet at hun bruker ikke pengene på "adventsgodis", fenalår og julehefter! Erxdet da riktig at folk som lever på almisser skal motta julehefter og fenalår??? Til advent??? Hadde lyst å kommentere, men en annen hadde stilt spm om formuleringen. Han fikk huet hugget av ganske tvert i kommentarfeltet,så jeg tok ikke sjansen på å ytre min mening. Men bare...what??? Jeg gir ikke penger til julehefter og fenalår til advent! Hadde det vært en formulering 3 dager før om noen snille sjeler kunne gi et julehefte og litt kjøttpålegg til jul skulle jeg gitt! Men når det kommer en lang liste med ting de "trenger til advent" som består av ting som selv folk med orden på livet ikke har råd til å kjøpe så kjenner jeg jeg får en kvalm eim i munnen altså Anonymkode: e3d63...66b 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #2 Skrevet 29. november 2017 Det er sikkert noen som ikke ble like kvalm som deg som kan avse et par av fjordårets julehefter, så kan jo du beholde dine selv. Anonymkode: 87f06...0f7 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #3 Skrevet 29. november 2017 Vi aldri tatt oss råd til fenalår, og vi tjener en million til sammen i året. Det er jo kjempedyrt, og en luksusvare som ikke akkurat er et must for å få feiret jul. Synes det var frekt ja. Anonymkode: 15b86...a79
Ranunkelen Skrevet 1. desember 2017 #4 Skrevet 1. desember 2017 På 29.11.2017 den 22.27, AnonymBruker skrev: Vi aldri tatt oss råd til fenalår, og vi tjener en million til sammen i året. Det er jo kjempedyrt, og en luksusvare som ikke akkurat er et must for å få feiret jul. Synes det var frekt ja. Anonymkode: 15b86...a79 Enig. Det er luksusvare!
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #5 Skrevet 2. desember 2017 Helt enig! Fenalår koster 300kr kiloen om ikke mer! Følger også en slik hjelpe-side. Kjenner det gjør noe med meg når de tigger penger til.. hold dere fast: FLAKSKALENDERE!!!!???? Da har det etter min mening gått forbi en KLAR grense av hva som er sømmelig. Helt ok at folk trenger hjelp. Men hjelp til fenalår til 300kr kiloen, julehefter til over hundrelappen pr stk og flakskalendere til 100kr er ikke hjelp de trenger. Når man lever av almisser kan man ikke forvente luksusartikler. Jeg har sluttet å gi til slikt når det brukes på luksusvarer. Et sted må grensen gå. Anonymkode: 41333...631 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå