AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #1 Skrevet 29. november 2017 Er det vanlig at en lærer snakker med en elev på begynnelsen av barneskolen og sier at h*n kan snakke med læreren om mamma og pappa krangler hjemme? Uten at eleven har sagt noe? Ikke mye krangling her, så ble litt paff. Hvorfor si noe sånt? Flott at lærer vil passe på at barn har det bra, men det virket no veldig rart? Barnet syns selv det var en rar ting å si. Anonymkode: b5379...c42
Eikenøtt Skrevet 29. november 2017 #2 Skrevet 29. november 2017 For alt du vet sier læreren det til alle barna, hun kan ha formulert seg på en helt annen måte enn barnet har formidlet til deg, barnet kan ha sagt noe som barnet ikke minnes, barnet kan ha vært utagerende osv osv. Vær fornøyd med at hun bryr seg, og er det ingenting så er det jo bare fint 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #3 Skrevet 29. november 2017 Er det vanlig å gå rundt å si noe sånt? Syns det er flott at læreren passer på at barna har det bra. Skulle ønske noen brydde seg når jeg trengte det og var liten. Bare aldri hørt det før. Tror heller ikke at læreren har sagt det til alle. Syns egentlig det virker veldig rart. Læreren har ikke barn selv. Vet det er mange som krangler hjemme, og at barn får med seg mye. Men når det ikke er krangling og barnet ikke sier eller gjør noe som kan tyde på at det er noe læreren bør spørre om. Er det ikke rart? Anonymkode: b5379...c42
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #4 Skrevet 29. november 2017 Jeg er lærer på barneskolen, og sånne ting snakker vi om i plenum. Jeg tar ofte en prat med elevene på høsten om gode/ vonde hemmeligheter og at de kan snakke med meg hvis de opplever noe som er dumt som f.eks at foreldrene krangler. Dette repeterer jeg også på elevsamtalene som er senere på høsten. Da vil eleven være alene med meg. Det handler ikke om mistanke, men å skape en relasjon som oppleves trygg og at eleven skal tørre å komme med sine problemer til meg. Jeg regner med at det er det som har skjedd her også. Hvis du lurer på hva læreren til barnet ditt tenker, vil jeg anbefale deg å ta kontakt direkte til denne og ikke ta omveien rundt kvinneguiden. Anonymkode: aeacb...b10 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #5 Skrevet 30. november 2017 Ok. Takk for svar. Tenker at det er viktig og bra at lærerne følger med. Og at flere barn får hjelp no enn før. Men bare syns det var rart og barnet snakket om det til meg og syns det var en rar ting at læreren snakket om det. For hadde ikke gjort det før. En lærer har vel ikke noe med om folk krangler litt hjemme,det gjør de fleste Men om det er mye krangling og tull så ja. Her er det ikke mye til krangling så derfor vi reagerte begge to kanskje. Anonymkode: b5379...c42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå