Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bleika håret i mange år, men ønsker nå å gå tilbake til min naturlige hårfarge som er mørk blond. Men ser at kategoriseringen på hjemmefargene ikke stemmer med min oppfatning av hårfarge. Feks denne som kalles "blond" er i mitt hode lys brun? Vil den bli like mørk som på bildet eller bør jeg gå for en lysere farge, altså gå etter bildet på pakken når jeg velger?

image.thumb.png.9c26cbea36a8343aa58d6dbaae08dd97.png

Anonymkode: 9816d...f9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, den vil bli mørkere enn det faktisk. Så gå for en lysere farge som du syns ligner på hårfargen din. Hjemmefarge følger internasjonal kategorisering. Da jeg var i Sør-Amerika feks så kalte folk meg blondie når jeg selv synes at jeg er brunette. 

Anonymkode: a054f...b69

Skrevet

Den vil bli sånn ca som på pakken, om du har ett lysere og ubehandlet hår fra før.
Deretter må du ta med i betraktning hårtypen din, hvor mye behandlet håret har vært, hvor mye farge håret trekker til seg og hvordan den tidligere behandlingen reagerer med den nye, deretter kan du begynne tenke på hvilken farge du får. 

Anonymkode: 19589...00c

Skrevet

Ut fra egen erfaring vil jeg sterkt anbefale deg å dra til frisøren for å få dette gjort. Gjerne med litt ettervekst så de kan finne nyansen som er likest din naturlige farge. Det er veldig vanskelig å vite resultatet når man driver med hjemmefarging. Men om du absolutt skal gjøre det, ville jeg tatt en farge som er mye lysere enn du kunne tenkt deg. Da har du muligheten til å rette opp senere, og de fargene har veldig lett for å bli mørkere enn pakken viser.

Anonymkode: 5d174...676

• Liker 2
Skrevet

Ble fortalt at det er som regel lurt å velge en nyanse lysere enn det man ser på pakken.

Anonymkode: bb72f...9b2

• 4 uker senere...
Skrevet

Du må forpigmentere håret. Hvis ikke kan selv en nøytral farge bli grønn. Bare et tips...

Anonymkode: f0373...e09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...