Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er interessert i å høre andres historier/eksempler på «horrible bosses». 

Kall det gjerne en «få ut frustrasjonstråd».

Det sies at «kan man ikke leve med det, bytt jobb». Det er heller ikke bare bare å få seg ny jobb. Så da må bare finne seg i jævelheten.

Jeg har selv en sjef som alltid skal finne feil. Aldri omtrent gi ros, men heller alltid kjefte. 

Pålegger overtid uten å høre med ansatte først. 

Takler kritikk fra andre dårlig. Alle andre tar feil..

Mye MYE mer. 

Anonymkode: 5564a...1d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er interessert i å høre andres historier/eksempler på «horrible bosses». 

Kall det gjerne en «få ut frustrasjonstråd».

Det sies at «kan man ikke leve med det, bytt jobb». Det er heller ikke bare bare å få seg ny jobb. Så da må bare finne seg i jævelheten.

Jeg har selv en sjef som alltid skal finne feil. Aldri omtrent gi ros, men heller alltid kjefte. 

Pålegger overtid uten å høre med ansatte først. 

Takler kritikk fra andre dårlig. Alle andre tar feil..

Mye MYE mer. 

Anonymkode: 5564a...1d2

vel, det er lov å pålegge de ansatte overtid. men da skal du også ha overtidsbetalt. det kalles tvungen overtid. det med kjefting for alt mulig så hadde jeg kjefta igjen

Anonymkode: 6a400...0c7

• Liker 1
Skrevet

Sjef og eier av restauranten:

1. Kjefter fordi vi ikke tar pauser. (Grunnen til at vi ikke tar pauser er fordi vi er underbemannet og ikke har mulighet til å ta pause).

2. Altid underbemannet. Så når sjefen står på kjøkkenet kjefter og smeller hun. Står vi på kjøkkenet så må vi smile og være positive hele tiden. Ellers får vi kjeft for å skape et dårlig miljø.

3. Sjefen mener vi ansatte må ordne vakter ved sykdom. Ikke hennes ansvar.

4. Er en syk på kveldsvakt så sier sjefen: "kan ikke du jobbe så må den og den stenge alene". Sjefen tar selv sjeldent vakter. Er den som drar først av alle.

5. Ber om å gjøre oppgaver ti minutter før noen går hjem. Selv om sjefen veit at det fører til overtid.

6. Gir de ansatte skriftelig varsel pga kundeklager. Her er det snakk om å ikke vise tillit til sine ansatte. Sjefen har aldri opplevd det kundene klager på, men stoler ikke på oss.

7. Kjefter hvis vi ikke klarer å fullføre vaskelista. (Igjen pga for lite folk). 

8. Nekter å betale ut sykepenger til de som er syke. Flere møter med Nav og sjefen har tapt alle sakene fordi alle har hatt grunnlag til å være syke.

9. Ekstremt dårlig miljø på jobben pga sjefen. Desverre så tørr ingen å ta det videre.

Anonymkode: 61489...101

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjef og eier av restauranten:

1. Kjefter fordi vi ikke tar pauser. (Grunnen til at vi ikke tar pauser er fordi vi er underbemannet og ikke har mulighet til å ta pause).

2. Altid underbemannet. Så når sjefen står på kjøkkenet kjefter og smeller hun. Står vi på kjøkkenet så må vi smile og være positive hele tiden. Ellers får vi kjeft for å skape et dårlig miljø.

3. Sjefen mener vi ansatte må ordne vakter ved sykdom. Ikke hennes ansvar.

4. Er en syk på kveldsvakt så sier sjefen: "kan ikke du jobbe så må den og den stenge alene". Sjefen tar selv sjeldent vakter. Er den som drar først av alle.

5. Ber om å gjøre oppgaver ti minutter før noen går hjem. Selv om sjefen veit at det fører til overtid.

6. Gir de ansatte skriftelig varsel pga kundeklager. Her er det snakk om å ikke vise tillit til sine ansatte. Sjefen har aldri opplevd det kundene klager på, men stoler ikke på oss.

7. Kjefter hvis vi ikke klarer å fullføre vaskelista. (Igjen pga for lite folk). 

8. Nekter å betale ut sykepenger til de som er syke. Flere møter med Nav og sjefen har tapt alle sakene fordi alle har hatt grunnlag til å være syke.

9. Ekstremt dårlig miljø på jobben pga sjefen. Desverre så tørr ingen å ta det videre.

Anonymkode: 61489...101

Hørres ut som sjefen på et sted i byen jeg bor i

Anonymkode: 543f4...2ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...