AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #1 Skrevet 29. november 2017 Jeg er interessert i å høre andres historier/eksempler på «horrible bosses». Kall det gjerne en «få ut frustrasjonstråd». Det sies at «kan man ikke leve med det, bytt jobb». Det er heller ikke bare bare å få seg ny jobb. Så da må bare finne seg i jævelheten. Jeg har selv en sjef som alltid skal finne feil. Aldri omtrent gi ros, men heller alltid kjefte. Pålegger overtid uten å høre med ansatte først. Takler kritikk fra andre dårlig. Alle andre tar feil.. Mye MYE mer. Anonymkode: 5564a...1d2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #2 Skrevet 29. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er interessert i å høre andres historier/eksempler på «horrible bosses». Kall det gjerne en «få ut frustrasjonstråd». Det sies at «kan man ikke leve med det, bytt jobb». Det er heller ikke bare bare å få seg ny jobb. Så da må bare finne seg i jævelheten. Jeg har selv en sjef som alltid skal finne feil. Aldri omtrent gi ros, men heller alltid kjefte. Pålegger overtid uten å høre med ansatte først. Takler kritikk fra andre dårlig. Alle andre tar feil.. Mye MYE mer. Anonymkode: 5564a...1d2 vel, det er lov å pålegge de ansatte overtid. men da skal du også ha overtidsbetalt. det kalles tvungen overtid. det med kjefting for alt mulig så hadde jeg kjefta igjen Anonymkode: 6a400...0c7 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #3 Skrevet 29. november 2017 Sjef og eier av restauranten: 1. Kjefter fordi vi ikke tar pauser. (Grunnen til at vi ikke tar pauser er fordi vi er underbemannet og ikke har mulighet til å ta pause). 2. Altid underbemannet. Så når sjefen står på kjøkkenet kjefter og smeller hun. Står vi på kjøkkenet så må vi smile og være positive hele tiden. Ellers får vi kjeft for å skape et dårlig miljø. 3. Sjefen mener vi ansatte må ordne vakter ved sykdom. Ikke hennes ansvar. 4. Er en syk på kveldsvakt så sier sjefen: "kan ikke du jobbe så må den og den stenge alene". Sjefen tar selv sjeldent vakter. Er den som drar først av alle. 5. Ber om å gjøre oppgaver ti minutter før noen går hjem. Selv om sjefen veit at det fører til overtid. 6. Gir de ansatte skriftelig varsel pga kundeklager. Her er det snakk om å ikke vise tillit til sine ansatte. Sjefen har aldri opplevd det kundene klager på, men stoler ikke på oss. 7. Kjefter hvis vi ikke klarer å fullføre vaskelista. (Igjen pga for lite folk). 8. Nekter å betale ut sykepenger til de som er syke. Flere møter med Nav og sjefen har tapt alle sakene fordi alle har hatt grunnlag til å være syke. 9. Ekstremt dårlig miljø på jobben pga sjefen. Desverre så tørr ingen å ta det videre. Anonymkode: 61489...101 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #4 Skrevet 29. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sjef og eier av restauranten: 1. Kjefter fordi vi ikke tar pauser. (Grunnen til at vi ikke tar pauser er fordi vi er underbemannet og ikke har mulighet til å ta pause). 2. Altid underbemannet. Så når sjefen står på kjøkkenet kjefter og smeller hun. Står vi på kjøkkenet så må vi smile og være positive hele tiden. Ellers får vi kjeft for å skape et dårlig miljø. 3. Sjefen mener vi ansatte må ordne vakter ved sykdom. Ikke hennes ansvar. 4. Er en syk på kveldsvakt så sier sjefen: "kan ikke du jobbe så må den og den stenge alene". Sjefen tar selv sjeldent vakter. Er den som drar først av alle. 5. Ber om å gjøre oppgaver ti minutter før noen går hjem. Selv om sjefen veit at det fører til overtid. 6. Gir de ansatte skriftelig varsel pga kundeklager. Her er det snakk om å ikke vise tillit til sine ansatte. Sjefen har aldri opplevd det kundene klager på, men stoler ikke på oss. 7. Kjefter hvis vi ikke klarer å fullføre vaskelista. (Igjen pga for lite folk). 8. Nekter å betale ut sykepenger til de som er syke. Flere møter med Nav og sjefen har tapt alle sakene fordi alle har hatt grunnlag til å være syke. 9. Ekstremt dårlig miljø på jobben pga sjefen. Desverre så tørr ingen å ta det videre. Anonymkode: 61489...101 Hørres ut som sjefen på et sted i byen jeg bor i Anonymkode: 543f4...2ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå