Gå til innhold

Prøvere for første gang. Dele erfaring?:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Idag starter vi første prøvingen med provera og letzorol/femar. 5 dager med provera så 5 dager med letzorol/femar.

Jeg fikk nemlig påvist pcos for 3-4 år siden. Og vi har hat ubeskyttet samleie siden da uten noe hell med å bli gravid. 

Jeg har ikke og tørr heler ikke ha for stort håp om at dette skal klaffe på første forsøk. Men jeg håper det fungerer med et par kurer slik at jeg slipper kikhulsoperasjon(?). 

Så mitt spørsmål til dere damer:-), som da evt har pcos/pco hvordan ble dere gravide? Hvor «lang/kort» tid tok det før spiren satt?

Jeg er jo også redd for og evt blir gravid men ende opp med SA. Syns det er så frustrerende, noe så naturlig skal være så vanskelig. Tenkte på det her om dagen at hadde jeg levd på 1700-tallet feks, hadde jeg jo faktisk endt opp barnløs. 

Anonymkode: ce3ef...c8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring med Letrozol er at man selv må følge opp blodprøver som tas for å sjekke for EL, hvis du skal gjøre det. Jeg gikk i 3 måneder unødvendig på enkel dose som ikke hadde tilstrekkelig effekt. Så pass på at du blir sjekket for effekten av Letrozolen, og ring selv inn til legen for å høre verdiene dine. Mitt beste råd 😉

Jeg har ikke fått påvist PCO, men er litt i grenseland til å ha det (har en del småcyster på hver eggstokk, men ikke mange nok til at det strengt tatt er PCO). Jeg har blødning/mensen, men ikke EL.

Jeg har prøvd i snart 3 år uten hell, men jeg har endometriose også. Så  andre kan nok svare deg bedre på dette med PCO/PCOS. Der blir antagelig IVF for oss på nyåret.

Ønsker dere masse lykke til 👍😊

Skrevet

Jeg har pcos og hadde aldri eggløsning. Hadde to omganger med pergotime (en dobbel og en trippel) uten at jeg fikk eggløsning. 

Det måtte en kikkhullsoperasjon til på meg, der de drillet 12 hull i egglederne. Etter operasjonen ble jeg gravid på første forsøk 2 ganger 😁

Anonymkode: 92293...b04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...