Gå til innhold

Hvor gamle er barn når de lærer seg klokka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe klokke til niesen på 5 1/2 år i julegave, men lurer på om det er for tidlig? Det er snakk om en klokke med visere og alle tallene fra 1 til 12. 

Anonymkode: 8af5a...e0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer å kjøpe klokke til niesen på 5 1/2 år i julegave, men lurer på om det er for tidlig? Det er snakk om en klokke med visere og alle tallene fra 1 til 12. 

Det er vel i første el andre klasse at barna lærer klokka på skolen. 

Skrevet

Det er jo individuelt. Hør med foreldrene, det kan jo hende det er stas med en klokke selv om man ikke har begynt å lære seg det.

Anonymkode: d7a7a...8ed

• Liker 2
Skrevet

Det er veldig individuelt. På skolen her lærer de klokka i andre klasse. De anbefaler at man gir barna slik klokke du beskriver, og ikke digital klokke. Jeg tenker at jeg nok ville ventet litt med å gi klokke i gave. 

Skrevet

Jeg fikk klokke av min bestefar da jeg var 5 år. Lærte klokka før første klasse gjorde jeg også😊

Anonymkode: b6960...320

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk klokke av min bestefar da jeg var 5 år. Lærte klokka før første klasse gjorde jeg også😊

Anonymkode: b6960...320

Og dermed kan du klokken ekstra godt i dag. 😀

Anonymkode: 7c980...77d

• Liker 10
Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dermed kan du klokken ekstra godt i dag. 😀

Anonymkode: 7c980...77d

:hoho: Beklager, jeg kan ikke noe for det, men den kommentaren var bare så morsom. :fnise:

Det minner meg litt om foreldre som er så opptatt av hvor tidlig barnet kan gå eller si sine første ord, men det er ikke som om de som gikk ved 9 mnd har en ekstra bra gange som voksen. Det er en sånn ting som er fryktelig viktig akkurat der og da, og så ikke i det hele tatt senere.

Endret av Arkana
  • Liker 11
Skrevet

3 åringen syntes det var veldig stas med klokke selv om hun ikke kunne den. Guttungen går i tredje nå og de hadde så vidt om klokken i andre klasse, men de har lært den nå i tredje. 

Anonymkode: 7e6c5...1cf

Skrevet

Har hatt elever som kan klokka godt når de starter i 1.klasse og elever som fremdeles synes klokka er vanskelig i 3-4.klasse.

Alt er normalt!

Synes klokke er en fin gave i 5-6 årsalderen. Det er stas. Og de voksne kan lære ungen litt etter litt. Hvis barnet kan tallene og skjønner «systemet» med klokka, så er det slett ikke dumt allerede da.

Anonymkode: 27da8...580

• Liker 5
Skrevet

4åringen min kan overhodet ikke klokka, men det er skikkelig stas å ha den på allikevel.

Anonymkode: fa675...ace

Skrevet

Topp alder å få klokke. Min på 5 har fått seg klokke på eget initiativ. Han kan nå hele timer og holder på med halve. Jeg har ikke gjort noe aktivt selv. De begynner å lære seg tallene godt og dermed kommer mye gratis der. Mange barn nå til dags sliter med å lære seg klokken så jeg synst det er topp. Men jeg er lærer da...

Anonymkode: 9eab7...40d

Skrevet

Min eldste fikk klokke da hun var 5, synes det var et veldig fint tidspunkt. :) Hun lærte klokka litt etter litt, først hele timer, så halve osv. Veldig praktisk etterhvert som vi kunne avtale tidspunkt med henne hvis hun skulle besøke en venn og være hjemme til middag etc.

Skrevet

Tror alt mellom 4 og 10 år er normalt. Jeg er så gammel at jeg så Lekestue på Barne-TV og lærte hele og halve timer der.

Anonymkode: a33f4...92a

Skrevet

Jeg kan ikke huske vi lærte klokka på skolen, jeg kunne den i hvert fall lenge før det. Men så er jeg også eldgammel. Og kommer aldri til å konvertere fra armbåndsur til mobilklokke :) 

Anonymkode: b6731...c6d

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror alt mellom 4 og 10 år er normalt. Jeg er så gammel at jeg så Lekestue på Barne-TV og lærte hele og halve timer der.

Anonymkode: a33f4...92a

Åh, lekestue. "Så banker vi på. Hva kommer nå? Lekestue!" *mimrer*

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen lærer og forstår det enkleste med klokke fra fireårsalderen andre kan bli opp mot ti år før du skjønner konseptet. Skal du kjøpe klokke, så kjøp en gammeldags med visere og ikke digital.

Anonymkode: 9fc88...382

Skrevet

Har selv en 4.klasse og et barn i 1.klasse. Vi jobber med klokken nå i fjerde. Noen kan analog og digital godt, noen kan analog og noen holder på nå med å lære seg hele og halve timer. Er veldig individuelt når de lærer seg klokken. 

Min førsteklassing fikk sin første klokke som 4-5 åring og syns det var stor stas, vi bygde videre på interessen så han kan hele og halve timer. 

Anonymkode: e3689...98b

Skrevet

6-8 år

Anonymkode: b6874...118

Skrevet

Kjøp med visere og tall. Blir feil å starte med digital klokke. Jeg kunne den i 1 klasse, men vi startet når vi var 7. Så hadde jeg eldre søsken.

De fleste kan nok hele timer i 2 klasse, og tror alle kan klokken når de er 10 år.

Anonymkode: 0a456...9af

Skrevet

Klokke er kjempefin gave til en femåring. Om han ikke kan klokka enda, så er det jo en flott motivasjon å få sin egen klokke. Det er jo også mye enklere å lære seg klokka når man har en på armen man kan se på akkurat når man har lyst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...