DigBickSyver Skrevet 29. november 2017 #1 Skrevet 29. november 2017 Hallo Kvinneguiden! Jeg så i forgårs at min datter spisspørsmte en neve jord. Jeg stopped henne så fort jeg kunne, men hun hadde allerede svelget unna en god del. For å forsikre meg om at det ikke var farlig spiste jeg litt jord selv, og har i det siste følt meg ganske dårlig, og ikke sett noe jord i avføringen min. Dette bringer meg til spørsmålet: Når jeg spiser jord, kommer det ut som bæsj, eller vanlig jord som jeg kan bruke igjen uten at det lukter vondt?
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #2 Skrevet 29. november 2017 Bakteriene i jorda du spiser, selv om du bare spiser littegrann, vil formere seg og omdanne all avføring i tarmene dine til næringsrik plantejord. Så dersom kona di har potteplanter i stua, kan du drite blomsterjorda direkte ned i potta for å gi potteplantene en energiboost. Da blir kona di sannsynligvis overykkelig Anonymkode: 8b75a...cf3 3
Nerine_ Skrevet 29. november 2017 #4 Skrevet 29. november 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bakteriene i jorda du spiser, selv om du bare spiser littegrann, vil formere seg og omdanne all avføring i tarmene dine til næringsrik plantejord. Så dersom kona di har potteplanter i stua, kan du drite blomsterjorda direkte ned i potta for å gi potteplantene en energiboost. Da blir kona di sannsynligvis overykkelig Anonymkode: 8b75a...cf3
DigBickSyver Skrevet 29. november 2017 Forfatter #6 Skrevet 29. november 2017 Tusen takk for seriøst svar. Dere andre, det er ingen grunn til å bli spydig, jeg stilte bare et spørsmål.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #8 Skrevet 29. november 2017 Kommer jo an på om jorda er gjødslet eller ikke det da. Gjødslet jord er ikke akkurat sunt. Men, Jordan vil da virkelig ikke komme ut som jord, den vil komme ut som bæsj. Å neste gang, ring legevakt for å sjekke om det kan være farlig fremfor å smake på det slev, for det er egentlig en ganske dum måte å finne ut av sånt på Anonymkode: 41be7...bd0
DigBickSyver Skrevet 29. november 2017 Forfatter #9 Skrevet 29. november 2017 Ok, så hvis jeg prøver å bruke opp igjen denne jorden så bør jeg helst gjøre det utendørs?
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #10 Skrevet 29. november 2017 42 minutter siden, AnonymBruker said: Bakteriene i jorda du spiser, selv om du bare spiser littegrann, vil formere seg og omdanne all avføring i tarmene dine til næringsrik plantejord. Så dersom kona di har potteplanter i stua, kan du drite blomsterjorda direkte ned i potta for å gi potteplantene en energiboost. Da blir kona di sannsynligvis overykkelig Anonymkode: 8b75a...cf3 Anonymkode: b89e5...fc9
Gjest Mysticgirl Skrevet 29. november 2017 #11 Skrevet 29. november 2017 Jeg spiste jord, sand og gjørme som liten og jeg lever enda sist jeg sjekket. Mamma sa jeg var helt ekstrem å putte i munnen Har heller aldri hatt mark, så har vært heldig. Eneste er jo at det kan sitte parasitter i jorden, så bare ås sjekke jevnlig avføringen for egg eller orm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå