kickdown Skrevet 29. november 2017 #1 Skrevet 29. november 2017 Vi har akkurat flytta til en leilighet, og med den fulgte det visstnok med en katt som ikke følte for å bli med eieren på flyttelasset og søker ned hit igjen. Vi sa oss villige til å beholde han, ettersom vi måtte avlive vår gamle katt i sommer og vi har to små jenter i hus som veldig gjerne ville ha ny pus. Han har foreløpig bæsja i senga vår, en dag eller to etter vi flytta inn, noe jeg tok som et tegn på at det skjedde mye rundt han. Litt etter tissa han på dyna mi, antageligvis mens samboeren min lå i senga. I går oppdaget vi en veldig lukt av kattetiss i gangen, og det lukter nå i gangen, trappa ned, gangen nede og litt i stua. Jeg har dratt fram sofaer, krabba rundt på gulv og lyst og sniffa, vaska gangene og trappa i markeringshøyde med klorin, pluss trappa en gang til med vanlig vaskemiddel. Vi klarer ikke for alt i verden å lokalisere hvor lukta kommer fra! Vi finner ingen flekker på gulvet eller noe sånt heller. Da jeg kom hjem fra jobb i stad slo lukta mot meg da jeg åpna døra, og etter å ha hatt fullt gjennomtrekk og fått 13 grader i stua lukter det fortsatt. Har satt ut skåler med eddik hist og her i håp om at det kan hjelpe. For det lukter virkelig ikke godt her nå...... Finnes det noen gode råd? Hvordan kan jeg finne ut av hvor lukta kommer fra? Kan markering lukte så voldsomt over et så stort område? Føler meg ganske rådløs når jeg ikke kan finne kilden til lukta! Det eneste jeg forresten vet om katten er at han er ca 2,5 år og ikke kastrert. Vi har han også ute når vi ikke er hjemme, osv.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #2 Skrevet 29. november 2017 Kan han ha tisset på noen sko som står i gangen? Anonymkode: bc27e...6d3
Cyndaquil Skrevet 29. november 2017 #3 Skrevet 29. november 2017 5 minutter siden, kickdown skrev: Vi har akkurat flytta til en leilighet, og med den fulgte det visstnok med en katt som ikke følte for å bli med eieren på flyttelasset og søker ned hit igjen. Vi sa oss villige til å beholde han, ettersom vi måtte avlive vår gamle katt i sommer og vi har to små jenter i hus som veldig gjerne ville ha ny pus. Han har foreløpig bæsja i senga vår, en dag eller to etter vi flytta inn, noe jeg tok som et tegn på at det skjedde mye rundt han. Litt etter tissa han på dyna mi, antageligvis mens samboeren min lå i senga. I går oppdaget vi en veldig lukt av kattetiss i gangen, og det lukter nå i gangen, trappa ned, gangen nede og litt i stua. Jeg har dratt fram sofaer, krabba rundt på gulv og lyst og sniffa, vaska gangene og trappa i markeringshøyde med klorin, pluss trappa en gang til med vanlig vaskemiddel. Vi klarer ikke for alt i verden å lokalisere hvor lukta kommer fra! Vi finner ingen flekker på gulvet eller noe sånt heller. Da jeg kom hjem fra jobb i stad slo lukta mot meg da jeg åpna døra, og etter å ha hatt fullt gjennomtrekk og fått 13 grader i stua lukter det fortsatt. Har satt ut skåler med eddik hist og her i håp om at det kan hjelpe. For det lukter virkelig ikke godt her nå...... Finnes det noen gode råd? Hvordan kan jeg finne ut av hvor lukta kommer fra? Kan markering lukte så voldsomt over et så stort område? Føler meg ganske rådløs når jeg ikke kan finne kilden til lukta! Det eneste jeg forresten vet om katten er at han er ca 2,5 år og ikke kastrert. Vi har han også ute når vi ikke er hjemme, osv. Ukastererete hannkatter markerer, det lukter ekstra sterkt. Kasterer han, bedre for alle parter
Gjest PaN Skrevet 29. november 2017 #4 Skrevet 29. november 2017 Har han ikke kattesand? Om dere har så la han få bruke den om han ikke vil ut, kanskje han vil bruke den så dere slipper lukt over alt. Lukta er jo forøvrig sterkere på en ukastrert kattepus, og prisen for kastrering vil ligge på rundt 1,500 kroner. Sørg også for at katten får veterinær-for og at dere jevnlig skifter vann.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #5 Skrevet 29. november 2017 Kastrer han med en gang, det er bud nr 1. Anonymkode: fdea3...a95
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #6 Skrevet 29. november 2017 Sikker på at det ikke er folkpæss det stinker? Anonymkode: f7b9e...c53 4
Gjest PaN Skrevet 29. november 2017 #7 Skrevet 29. november 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikker på at det ikke er folkpæss det stinker? Anonymkode: f7b9e...c53
kickdown Skrevet 29. november 2017 Forfatter #8 Skrevet 29. november 2017 At vi må kastrere han har vi på en måte kommet fram til vi også. Spørsmålet var forsåvidt hva vi gjør for å kunne lokalisere lukta nå?
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #9 Skrevet 29. november 2017 20 minutter siden, kickdown skrev: At vi må kastrere han har vi på en måte kommet fram til vi også. Spørsmålet var forsåvidt hva vi gjør for å kunne lokalisere lukta nå? Dere må ta skikkelig husvask. Å da mener jeg vask av alle tekstiler som han kan nå, i tilleg til gulv og vegger. Vask gulv og vegger med vann og eddik. (å før eddik motstanderne kommer; nei eddik konserverer ikke lukt, den dreper bakterier som også er grunnen til at den kan brukes til konservering) Anonymkode: fdea3...a95 2
Minlillesky Skrevet 29. november 2017 #10 Skrevet 29. november 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere må ta skikkelig husvask. Å da mener jeg vask av alle tekstiler som han kan nå, i tilleg til gulv og vegger. Vask gulv og vegger med vann og eddik. (å før eddik motstanderne kommer; nei eddik konserverer ikke lukt, den dreper bakterier som også er grunnen til at den kan brukes til konservering) Anonymkode: fdea3...a95 Vask alt av tekstiler. Lukten setter seg OVERALT, spesielt på klær! Ikke bruk grønnsåpe til å vaske med, det kan få katten til å fortsette
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #11 Skrevet 29. november 2017 38 minutter siden, Minlillesky skrev: Vask alt av tekstiler. Lukten setter seg OVERALT, spesielt på klær! Ikke bruk grønnsåpe til å vaske med, det kan få katten til å fortsette Grønnsåpe er fy fy når man skal vaske sånne ting ja Anonymkode: fdea3...a95
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #12 Skrevet 29. november 2017 Har opplevd det samme som deg, ene slektningen min havna på sykehuset og jeg og mine søsken ble spurt om å vaske litt i huset i mellomtiden. Ble nesten kvalme da vi åpnet døren og en syk eim av kattepiss angrep oss. Når ukastrerte hankatter markerer så lukter det forjævlig og de treffer store flater når de markerer. Vask alt av gulv, og gjerne et par meter oppetter alle vegger, alle gulvtepper, sofakanter, stoler, bord, ja fader meg alt som er spikret fast eller ikke må vaskes. Ikke bruk salmiakk bare for guds skyld, salmiakk og kattemarkering lukter mye likt så det inviterer katten til å markere mer. Anonymkode: 471bf...242
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #13 Skrevet 29. november 2017 Så på www.nettdyret.no at de selger produkter som skal ta vekk kattetiss lukt. Aner ikke om det virker! Anonymkode: bc27e...6d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå