Gå til innhold

Hvem spør man om å hjelpe til på kjøkken/servering i konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før har vi spurt naboer vi kjente litt og noen venner av foreldrene våre.

Nå kjenner vi naboene bedre og vil invitere de til selskapet. Og de vennene til foreldrene våre begynner å dra på årene.

Hvem bør vi spørre? Venner, kollegaer, andre?

Anonymkode: b56c2...3ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på om du tenker at dette skal gjøres gratis eller om dere er villige til å betale. Skal det være gratis må det nesten være noen deres kjenner og har et forhold til, som venner, kollegaer, familie som er litt mer perifer og som derfor ikke skal delta på konfirmasjonen. Er dere villige til å betale kan dere f.eks. spørre eldre/voksne søsken av konfirmantens venner om de vil tjene litt penger eller har dere en skole med kokke-/servitørfag kan dere spørre der. 

Skrevet

Vi har brukt venner av konfirmanten som er 1-2 år eldre, eller venner som konfirmeres en annen dag eller ikke skal konfirmeres. De får da spise så mye rester de orker, pluss noen kroner som takk for hjelpen.

Anonymkode: ffc77...60d

• Liker 1
Gjest Marillia
Skrevet

Jeg har laget mat og hjelpt til på kjøkkenet til et par venninners da de hadde konfirmasjon, og de har hjelpt meg tilbake. I min vennegjeng bytter vi også på å bake kake eller lage en rett til koldtbord, veldig kjekt å kunne hjelpe til og veldig god hjelp å få tilbake når man selv skal ha merkedager. 

Skrevet

Legg det ut som småjobb på Finn. 

Anonymkode: e2a91...25c

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere har hjulpet noen, kan dere spørre dem igjen om hjelp. Ellers hadde jeg gitt betalt for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...