Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med appen? Jeg har akkurat begynt og er på 12 dagers streak på russisk, et språk jeg knapt hadde koll på før. Jeg er ganske imponert, rett og slett, over at det virker så fantastisk godt. Lurer på om det er noen her som kanskje har flere års erfaring med det og som har klart å bli flytende på et språk?

Anonymkode: bc926...a50

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte å bruke Duolingo for et par år siden for å lære meg italiensk og har nå gått på skikkelig italienskkurs i ett år. Duolingo ga meg ganske godt ordforråd, men jeg lærte ikke grammatikk av den hermingen Duolingo legger opp til. Så min erfaring er at appen hjelper deg i gang, men at det ikke på langt nær er nok for å lære seg språket.

Anonymkode: f65d3...616

• Liker 3
Gjest Uhumskheter
Skrevet

Elsker duolingo. Brukte den som tilleggshjelp i spansk på skolen fordi jeg slet veldig. Gjorde det mye enklere.

Skrevet

Duolingo alene er ikke nok til å lære deg å beherske et språk. Det kan være et tilleggshjelpemiddel, men ikke mer. 

Anonymkode: 6fda5...2c4

• Liker 1
Skrevet

Jeg brukte Duolingo en stund for å lære italiensk etter et opphold i Italia.  Det var gøy og jeg kom et stykke på vei, men for meg var det langt fra nok. Jeg savnet sårt en lærebok for grammatikkens del og endte bare med å bli frustrert. Jeg ga opp og har glemt alt. For min del er det nok kurs/tradisjonell læring som gjelder, men appen er sikkert et fint supplement. 

Anonymkode: 29320...dc2

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker Duolingo for fransk og japansk. :) 

Jeg hadde fransk på skoleb, men jeg syntes alltid det var veldig vanskelig. Nå kan jeg mye mer. Jeg bruker også Tinycards appen deres for å huske ord.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det blir altfor ensidig. Etter hvert skjønner hjernen hva det er meningen man skal svare uten å lese det engang, man trenger bare se mønsteret av bokstaver som en frase består av og så popper svaret opp i hjernen. Med en gang ordene kommer i en litt annen sammenheng skjønte jeg ingenting, og jeg lærte heller ikke å bygge setninger selv så jeg kunne stort sett bare si de korte frasene man lærer. Det ble også veldig frustrerende at de av prinsipp ikke forklarer noe som helst.

Anonymkode: 6887b...671

• Liker 1
Skrevet

Jeg savner forklaringer for en del, men jeg synes det fungerer greit. Man får bygget litt ordforråd, og jeg har såpass språkøre og øye for mønstre/regler at jeg i stor grad forstår hvordan jeg skal bygge setninger. Om jeg skal lære meg et språk skikkelig, dog, trenger jeg nok et ordentlig kurs og å praktisere språket.

Anonymkode: 3f8b0...a16

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...