AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #101 Skrevet 1. desember 2017 Skrittet. Underlivet. Overkneet. Den siste er ikke seriøs. Anonymkode: 024e6...4cc
Ginavn Skrevet 1. desember 2017 #102 Skrevet 1. desember 2017 6 timer siden, WubWub skrev: man kaller jenters underliv for vagina, ikke vulva. har ihvertfall aldri hørt noen omtalt fitte som vulva. faktisk har jeg aldri hørt det ordet blitt brukt noen gang Å referere til hele underlivet på jenter som "vagina" blir som å bruke "forhud" om gutter. Vagina er skjeden, og som du vet/burde vite, har vi mer enn kun skjeden 4
Perelandra Skrevet 1. desember 2017 #103 Skrevet 1. desember 2017 (endret) 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blant kvinnene jeg kjenner kaller vi det før underliv. Jeg skal til underlivsundersøkelse hos legen, hun har problemer med underlivet, buksa er så trang at det går langt opp i underlivet... Amerikanere kaller det ofte vagina, jf Vaginamonologene. Jeg mistenker at Wubwub baserer sine erfaringer om "dagligtale" på Hollywood og ikke på Hamar Anonymkode: da7de...4e1 Veldig enig i dette. Det stemmer også med min erfaring. Hvorfor skal små jenter bruke et medisinsk ord som ikke er vanlig en gang hos voksne kvinner? Jeg er tilhenger av å mest mulig bruke norske ord i dagligtale. Hva som brukes av leger og helsepersonell er en helt annen sak. Edit: Siden jeg foretrekker å bruke norsk språk sier jeg heller ikke vulva selv om det er korrekt i medisinsk forstand. Vagina om underliv er hverken vanlig norsk dagligtale eller medisinsk korrekt. Endret 1. desember 2017 av Perelandra 1
Ginavn Skrevet 1. desember 2017 #104 Skrevet 1. desember 2017 1 time siden, Perelandra skrev: Veldig enig i dette. Det stemmer også med min erfaring. Hvorfor skal små jenter bruke et medisinsk ord som ikke er vanlig en gang hos voksne kvinner? Jeg er tilhenger av å mest mulig bruke norske ord i dagligtale. Hva som brukes av leger og helsepersonell er en helt annen sak. Edit: Siden jeg foretrekker å bruke norsk språk sier jeg heller ikke vulva selv om det er korrekt i medisinsk forstand. Vagina om underliv er hverken vanlig norsk dagligtale eller medisinsk korrekt. Edit er vel engelsk? :D Tihi! Neida, ikke bry deg om meg, bare har det litt skøy. Men jeg er enig altså, blir veldig, veldig rart om jenta på 6 sier at hun har vondt i vaginaen når hun egentlig sliter med blærekatarr/urinveisinfeksjon 2
Perelandra Skrevet 1. desember 2017 #105 Skrevet 1. desember 2017 14 minutter siden, Ginavn skrev: Edit er vel engelsk? :D Tihi! Neida, ikke bry deg om meg, bare har det litt skøy. Men jeg er enig altså, blir veldig, veldig rart om jenta på 6 sier at hun har vondt i vaginaen når hun egentlig sliter med blærekatarr/urinveisinfeksjon He he, det er jo sant! Jeg har noen ganger skrevet endret i stedet for. Egentlig liker jeg det bedre, men siden få andre gjør det skriver jeg edit.
Ginavn Skrevet 1. desember 2017 #106 Skrevet 1. desember 2017 37 minutter siden, Perelandra skrev: He he, det er jo sant! Jeg har noen ganger skrevet endret i stedet for. Egentlig liker jeg det bedre, men siden få andre gjør det skriver jeg edit. Vi får lede an som gode eksempler 2
Fanteria Skrevet 1. desember 2017 #107 Skrevet 1. desember 2017 Skrittet og stryta vokste jeg opp med.
WubWub Skrevet 1. desember 2017 #108 Skrevet 1. desember 2017 7 timer siden, Ginavn skrev: Å referere til hele underlivet på jenter som "vagina" blir som å bruke "forhud" om gutter. Vagina er skjeden, og som du vet/burde vite, har vi mer enn kun skjeden Det er feil. Forhud er mer sammenlignbart med vulva om vi først skal sammenligne. Men til syvende og sist er det selve vagina man har sex med, ikke vulva - så det er selvfølgelig vagina som er det mest dekkende ordet for underliv.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #109 Skrevet 1. desember 2017 6 minutter siden, WubWub skrev: Det er feil. Forhud er mer sammenlignbart med vulva om vi først skal sammenligne. Men til syvende og sist er det selve vagina man har sex med, ikke vulva - så det er selvfølgelig vagina som er det mest dekkende ordet for underliv. Temaet her er: toåringen snakker om guttenes tissefant, og ts lurer på om vi bruker et tilsvarende ord for"jentetissefant". Da er og blir "vagina" et elendig forslag, og å si det er det mest brukte ordet er direkte feil. Anonymkode: a657a...a2b 2
WubWub Skrevet 1. desember 2017 #111 Skrevet 1. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Temaet her er: toåringen snakker om guttenes tissefant, og ts lurer på om vi bruker et tilsvarende ord for"jentetissefant". Da er og blir "vagina" et elendig forslag, og å si det er det mest brukte ordet er direkte feil. Anonymkode: a657a...a2b Vennligst dokumenter at vulva brukes oftere enn vagina om kvinners underliv i dagligtale. Ja det er snakk om en toåring, og toåringen har ikke vondt av å få vite at gutters underliv heter penis og at jenters underliv heter vagina. Bedre det enn snoppen og proppen, snusken og snasken osv osv.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #112 Skrevet 1. desember 2017 1 time siden, WubWub skrev: Vennligst dokumenter at vulva brukes oftere enn vagina om kvinners underliv i dagligtale. Ja det er snakk om en toåring, og toåringen har ikke vondt av å få vite at gutters underliv heter penis og at jenters underliv heter vagina. Bedre det enn snoppen og proppen, snusken og snasken osv osv. VERKEN VULVA ELLER VAGINA BUKES AV NOEN I DAGLIGTALE! Jeg er en kvinne på over førti år, jeg har døtre, jeg har venninner, mor og søster. Jeg har aldri noensinne hørt noen omtale tissen sin/ underlivet sitt som noen av delene. Og si til en toåring: gutter har tissefant, jenter har vagina. Vask deg litt på vaginaen din er du snill; er absurd og direkte feil ordbruk. Vulva hadde selsagt ikke vært noe bedre. Det er TISSEN vi snakker om her, ikke kjønns- eller forplantningsorganer, men urinrørutgangen. "Dette er peniskluten din, og dette er vaginakluten din. De blå brukes til analen". Du må gjerne bruke det i dagligtalen din, men vanlig er det ikke. Og jenters underliv heter ikke vagina. Jeg mener det er skjeden som er min vagina, og vil jeg si skjeden, som gynokologen min ofte nevner, så sier jeg og hun skjeden. Vil jeg snakke om svie i tissen pga urinveisinfeksjon, så svir jeg rett og slett i tissen når jeg tisser (dvs i urinveiene mine). Det har ingenting med ordet vagina å gjøre, og jeg ser ingen grunn til at mine døtre eller andre småjenter begynne å bruke det ordet når de mener tissen de faktisk tisser med. Underlivet er et greit dagligtaleord som dekker hele området (og kan brukes om gutters penis, testikler og rumpe også). Hva er egentlig poenget ditt, er du så glad i ordet vagina? Anonymkode: a657a...a2b 3
WubWub Skrevet 1. desember 2017 #113 Skrevet 1. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: VERKEN VULVA ELLER VAGINA BUKES AV NOEN I DAGLIGTALE! Jeg er en kvinne på over førti år, jeg har døtre, jeg har venninner, mor og søster. Jeg har aldri noensinne hørt noen omtale tissen sin/ underlivet sitt som noen av delene. Og si til en toåring: gutter har tissefant, jenter har vagina. Vask deg litt på vaginaen din er du snill; er absurd og direkte feil ordbruk. Vulva hadde selsagt ikke vært noe bedre. Det er TISSEN vi snakker om her, ikke kjønns- eller forplantningsorganer, men urinrørutgangen. "Dette er peniskluten din, og dette er vaginakluten din. De blå brukes til analen". Du må gjerne bruke det i dagligtalen din, men vanlig er det ikke. Og jenters underliv heter ikke vagina. Jeg mener det er skjeden som er min vagina, og vil jeg si skjeden, som gynokologen min ofte nevner, så sier jeg og hun skjeden. Vil jeg snakke om svie i tissen pga urinveisinfeksjon, så svir jeg rett og slett i tissen når jeg tisser (dvs i urinveiene mine). Det har ingenting med ordet vagina å gjøre, og jeg ser ingen grunn til at mine døtre eller andre småjenter begynne å bruke det ordet når de mener tissen de faktisk tisser med. Underlivet er et greit dagligtaleord som dekker hele området (og kan brukes om gutters penis, testikler og rumpe også). Hva er egentlig poenget ditt, er du så glad i ordet vagina? Anonymkode: a657a...a2b Det er ikke urinrøret man sikter til når man prater om jenter og gutters underliv. "Vask deg inni vagina" er selvfølgelig helt korrekt
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #114 Skrevet 1. desember 2017 Pølse og lompe Anonymkode: 2b2f2...5b5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #115 Skrevet 1. desember 2017 Akkurat nå, WubWub skrev: Det er ikke urinrøret man sikter til når man prater om jenter og gutters underliv. "Vask deg inni vagina" er selvfølgelig helt korrekt Ok, du troller. Det er nok nå. Og når du finner en klump i testiklene, sier du selvsagt du har et problem med penis. Veldig greit ord om menns underliv. Alle bruker det i dagligtalen om alt. Anonymkode: a657a...a2b 5
WubWub Skrevet 1. desember 2017 #116 Skrevet 1. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok, du troller. Det er nok nå. Og når du finner en klump i testiklene, sier du selvsagt du har et problem med penis. Veldig greit ord om menns underliv. Alle bruker det i dagligtalen om alt. Anonymkode: a657a...a2b Har man en klump i testiklene så har man en klump i testiklene og ikke i penis. Å kalle ballene for penis er like lite korrekt som å kalle kvinners underliv for vulva. Vulva er bare kjønnsleppene.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #117 Skrevet 1. desember 2017 1 time siden, WubWub skrev: Ja det er snakk om en toåring, og toåringen har ikke vondt av å få vite at gutters underliv heter penis og at jenters underliv heter vagina. Begge deler er feil, du innrømmer at det er feil (gutter har mer i underlivet sitt enn penis), kvinner har mer i underlivet sitt enn "vagina". DU mener vagina betyr hele underlivet, det gjør det ikke. Og når man ber jenter vaske seg nedentil, er det fordi det kan være rester av tiss der, nettopp rundt urinrørutgangen. Ikke "inne i'vagina". Men jeg har skjønt det nå, du kjenner ikke mange kvinner og jenter, vet ingen ting om deres anatomi, og har særdeles liten "dagligtaleerfaring" rundt emnet. God natt! Anonymkode: a657a...a2b 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #118 Skrevet 2. desember 2017 1 time siden, WubWub skrev: Det er ikke urinrøret man sikter til når man prater om jenter og gutters underliv. "Vask deg inni vagina" er selvfølgelig helt korrekt Å vaske seg inni vagina er feil! Det kan irritere slimhinnene og føre til infeksjoner. Men som mann vet du sikkert ikke det... Anonymkode: 1b120...509 4
WubWub Skrevet 2. desember 2017 #119 Skrevet 2. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å vaske seg inni vagina er feil! Det kan irritere slimhinnene og føre til infeksjoner. Men som mann vet du sikkert ikke det... Anonymkode: 1b120...509 Jo dette kan jeg for dette har jeg lest om på internet. : "Spre kjønnsleppene Skyll med vann Samtidig bruker du hånden og fingrene for å komme innimellom kjønnsleppene og vaske hele vagina - Husk at sepe ikke skal inn i skjeden." http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/slik-vasker-du-underlivet-2580625
phantomassasin Skrevet 2. desember 2017 #120 Skrevet 2. desember 2017 På 29.11.2017 den 13.35, AnonymBruker skrev: Hva kaller dere tissen til små jenter? Jenta mi på 2 år er veldig opptatt av hvem som har "tissefant", men hva skal vi si jenter har? Navn på jenters underliv er enten så nasty eller "seriøse". Anonymkode: 289e6...633 fitte, mus, kuse, slufsa de er arrangert etter hvilket ord jeg bruker oftest, første bruker jeg oftest og siste , slufsa bruker jeg sjeldent mann 27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå