AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #81 Skrevet 1. desember 2017 Barneboka : Da Snasken møtte Snusken Anonymkode: c7438...011 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #82 Skrevet 1. desember 2017 5 minutter siden, WubWub skrev: Nei. Tiss er urin, vagina er underliv. Jeg foretrekker servere barna fakta og ikke tull og tøys. Historien om storken får de klare seg uten Tiss er urin, men også det ordet de fleste bruker på underlivet som barn. Vagina er skjeden. Jeg er også tilhenger av å servere barna fakta. Storken er det vel kun du som har nevnt? Anonymkode: eccfe...d8e 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #83 Skrevet 1. desember 2017 Tror WubWub var syk den dagen de lærte om homonymer på barneskolen. Anonymkode: 5ab26...d4b 7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #84 Skrevet 1. desember 2017 Det virker som om mange henger seg opp i at ordet "tiss" ikke kan bety to ting, men vi har da mange ord i det norske språket som har to ulike meninger! Dette kalles homonymer. Eks: bønner: matrett/religiøs praksis , Bank: instans å ha penger i/å bli slått Anonymkode: eccfe...d8e 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #85 Skrevet 1. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror WubWub var syk den dagen de lærte om homonymer på barneskolen. Anonymkode: 5ab26...d4b Du kom meg visst i forkjøpet! Anonymkode: eccfe...d8e
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #86 Skrevet 1. desember 2017 59 minutter siden, WubWub skrev: det er vel skjeden som er selve kjønnsorganet og ikke kjønnsleppene. blir som å si at det er ballene som er penis - nei vettu hva det får da være måte på Skjeden er en del av de kvinnelige kjønnsorganer. Hvis TS skal forklare datteren om sex og forplantning så blir jo skjedens eksistens ganske relevant, da vil man gjerne bruke "skjeden" eller "vagina". Men følte ikke det kom frem av HI? Mer at TS lurer på hva andre bruker som et "samlebegrep" for underlivet i dagligtale. Da blir vagina feil i mitt hode i alle fall. Vet at noen bruker det slik, men blir rart å si at det er det som er korrekt for det er det ikke - korrekt sett betyr det bare skjeden. Anonymkode: 31cc5...1d6 3
WubWub Skrevet 1. desember 2017 #87 Skrevet 1. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skjeden er en del av de kvinnelige kjønnsorganer. Hvis TS skal forklare datteren om sex og forplantning så blir jo skjedens eksistens ganske relevant, da vil man gjerne bruke "skjeden" eller "vagina". Men følte ikke det kom frem av HI? Mer at TS lurer på hva andre bruker som et "samlebegrep" for underlivet i dagligtale. Da blir vagina feil i mitt hode i alle fall. Vet at noen bruker det slik, men blir rart å si at det er det som er korrekt for det er det ikke - korrekt sett betyr det bare skjeden. Anonymkode: 31cc5...1d6 Vagina er det mest brukte ordet for fitte i den vanlige dagligtalen.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #88 Skrevet 1. desember 2017 Tissen er derimot et vanlig samlebegrep for mannlig og kvinnelig underlivet. Tiss kan bety urin, så langt har du rett, men det kan også brukes som et substantiv om hele stasen, oppkalt etter en av hovedfunksjonene Anonymkode: 31cc5...1d6 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #89 Skrevet 1. desember 2017 5 minutter siden, WubWub skrev: Vagina er det mest brukte ordet for fitte i den vanlige dagligtalen. Det er mulig, har ikke noen statistikk på dette selv. Har aldri hørt det brukt slik men har jo sett at noen bruker det på nett. Som sagt er jeg ikke uenig i at noen bruker det slik i dagligtale. Men det jeg svarte på var at du påsto at det er dette som er korrekt ord for det kvinnelige underliv generelt. Det er det ikke enn så lenge, det referer kun til selve skjeden. Språket forandrer seg så kanskje det blir korrekt en dag om den andre bruken virkelig er så vanlig som du påstår. Anonymkode: 31cc5...1d6 3
Perelandra Skrevet 1. desember 2017 #90 Skrevet 1. desember 2017 3 minutter siden, WubWub skrev: Vagina er det mest brukte ordet for fitte i den vanlige dagligtalen. Sikker på det? Jeg er i alle fall ikke vant med det. Det mest vanlige blant voksne jeg kjenner er å si underliv. Hvor i landet bor du? Kanskje det er geografisk forskjeller? 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #91 Skrevet 1. desember 2017 På 29.11.2017 den 16.33, Bonusmammaen skrev: Er det ikke underlig hvis en 3 åring sier at hun klør på vaginaen sin? Vi sier tiss. Alle andre barn sier det også, så det blir helt naturlig. Ja, det er underlig og betyr at foreldrene ikke vet hva vagina er siden man ikke ka klø på vagina. Vagina er det samme som skjeden, den delen som er innvendig. Utenpå er det vulva. Til barn kan man bare si "tissen" Anonymkode: e89d3...de4 2
Bonusmammaen Skrevet 1. desember 2017 #92 Skrevet 1. desember 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er underlig og betyr at foreldrene ikke vet hva vagina er siden man ikke ka klø på vagina. Vagina er det samme som skjeden, den delen som er innvendig. Utenpå er det vulva. Til barn kan man bare si "tissen" Anonymkode: e89d3...de4 Du verden! Følger du etter meg i innlegg og kommenterer fra anonym bruker. Det var jo du som nettopp arresterte meg om ordbruken 24/7. Nå svarte ikke jeg bruker over at vagina er korrekt ord å bruke, men at det er underlig å si for et barn. Bruk tiden din på noe annet enn å stalke meg rundt i trådene her. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #93 Skrevet 1. desember 2017 6 minutter siden, Bonusmammaen skrev: Du verden! Følger du etter meg i innlegg og kommenterer fra anonym bruker. Det var jo du som nettopp arresterte meg om ordbruken 24/7. Nå svarte ikke jeg bruker over at vagina er korrekt ord å bruke, men at det er underlig å si for et barn. Bruk tiden din på noe annet enn å stalke meg rundt i trådene her. Hæ? Nå skjønner jeg ingenting her. Kan godt være jeg har svart på innleggene dine før, men jeg stalker deg ikke! Snakk om å være paranoid. Dette med 24/7 vet jeg ikke hva du pratet om engang. Jeg pleier jo å skrive 24/7 selv jeg... Anonymkode: e89d3...de4 4
Bonusmammaen Skrevet 1. desember 2017 #94 Skrevet 1. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Nå skjønner jeg ingenting her. Kan godt være jeg har svart på innleggene dine før, men jeg stalker deg ikke! Snakk om å være paranoid. Dette med 24/7 vet jeg ikke hva du pratet om engang. Jeg pleier jo å skrive 24/7 selv jeg... Anonymkode: e89d3...de4 Hvis det er tilfelle så beklager jeg! Ble irritert av noe pirk i en annen tråd og var sikker på det var samme. Tydeligvis noen som har en vanskelig dag i noen andre tråder og da er det vel befriende å gjemme seg bak en anonymbruker og drive sleng bemerkninger dessverre. Alt bra og beklager igjen. Trodde du var en annen.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #95 Skrevet 1. desember 2017 I Sverige bruker barna snopp (gutt) og snippa (jente). Anonymkode: e956a...f2a 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #96 Skrevet 1. desember 2017 3 minutter siden, Bonusmammaen skrev: Hvis det er tilfelle så beklager jeg! Ble irritert av noe pirk i en annen tråd og var sikker på det var samme. Tydeligvis noen som har en vanskelig dag i noen andre tråder og da er det vel befriende å gjemme seg bak en anonymbruker og drive sleng bemerkninger dessverre. Alt bra og beklager igjen. Trodde du var en annen. Åja, jeg skjønner. Nei, det går bra. Og med mitt innlegg mente jeg ikke å pirke på DEG for dette med vagina hvis du forstod det sånn! Det var bare generelt om foreldre som lærer barn feil om kvinnens underliv. Anonymkode: e89d3...de4 2
Bonusmammaen Skrevet 1. desember 2017 #97 Skrevet 1. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Åja, jeg skjønner. Nei, det går bra. Og med mitt innlegg mente jeg ikke å pirke på DEG for dette med vagina hvis du forstod det sånn! Det var bare generelt om foreldre som lærer barn feil om kvinnens underliv. Anonymkode: e89d3...de4 Ja, enig i det👌🏻
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #98 Skrevet 1. desember 2017 Blant kvinnene jeg kjenner kaller vi det før underliv. Jeg skal til underlivsundersøkelse hos legen, hun har problemer med underlivet, buksa er så trang at det går langt opp i underlivet... Amerikanere kaller det ofte vagina, jf Vaginamonologene. Jeg mistenker at Wubwub baserer sine erfaringer om "dagligtale" på Hollywood og ikke på Hamar Anonymkode: da7de...4e1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå