Gå til innhold

Hva kaller dere jentetissen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, stan skrev:

Her er i fra wikipedia:

Vulva er de ytre kjønnsorganer til et individ av hunkjønn. I dagligtale brukes ordet «vagina» ofte galt for å referere til vulva eller de kvinnelige kjønnsorganer generelt. 

Wikipedia er ikke en troverdig kilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, WubWub skrev:

Du tar feil. Å kalle hele underlivet for vagina er helt feil, vagina er en del av det.

Anonymkode: ebd5e...11e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, WubWub skrev:

Nei vel. Sjekk med snl.no om du har tro på dem. 

Med språk er det egentlig ikke rett og galt, men hva som er naturlig, og som andre vil skjønne. 

Vagina brukes i dagligtale om hele underlivet, mens det som faguttrykk er kun en bestemt del. 

Men siden vulva er et omtrent ukjent ord er det også ganske nøytralt. Ikke negativt ladet som enkelte ord om underlivet kan være?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tar feil. Å kalle hele underlivet for vagina er helt feil, vagina er en del av det.

Anonymkode: ebd5e...11e

Nei jeg har riktig, ingen kvinner kaller underlivet sitt for vulva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, WubWub skrev:

Ingen kaller en barnetiss for vagina, og det er det som diskuteres her. Du sier det er vanlig og riktig å kalle tissen et barn tisser med, eller eventuelt hele barnets underliv, for "vagina". Du har til og med påstått at alle bruker ordet "vagina" og det er det vanlige ordet. Du tar feil.

Når man snakker om kjønnsorganer og forplantning, er vagina et presist og korrekt begrep for skjeden, det er også penis, som menn både forplanter seg via, og tisser med. Men når man tisser med penis, bruker man den som en (gutte)tiss. Når jenter tisser, bruker de ikke vagina som (jente)tiss.

Anonymkode: a657a...a2b

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen kaller en barnetiss for vagina, og det er det som diskuteres her. Du sier det er vanlig og riktig å kalle tissen et barn tisser med, eller eventuelt hele barnets underliv, for "vagina". Du har til og med påstått at alle bruker ordet "vagina" og det er det vanlige ordet. Du tar feil.

Når man snakker om kjønnsorganer og forplantning, er vagina et presist og korrekt begrep for skjeden, det er også penis, som menn både forplanter seg via, og tisser med. Men når man tisser med penis, bruker man den som en (gutte)tiss. Når jenter tisser, bruker de ikke vagina som (jente)tiss.

TS spurte etter navn på jenters underliv og vagina er et navn som brukes på jenters underliv så dette er absolutt innenfor uansett om du liker det eller ikke. Faktiske forhold må du forholde deg til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, WubWub skrev:

TS spurte etter navn på jenters underliv og vagina er et navn som brukes på jenters underliv så dette er absolutt innenfor uansett om du liker det eller ikke. Faktiske forhold må du forholde deg til

Nei. TS spør om hva VI kaller tissen til en toåring, og VI kaller det ikke vagina, og jeg har aldri hørt noen omtale en toårings tiss for vagina. Det er et faktum.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, WubWub skrev:

Har du snakket med alle kvinnene? At du ikke er kjent med ordet betyr ikke at det ikke er i bruk.
Det er jo i det hele tatt ikke så ofte at damer driver å snakker så mye om underlivet sitt.

1 minutt siden, WubWub skrev:

Nå har du et poeng.

Det er kanskje ikke så farlig om vi bruker vagina i dagligtale, selv om den faglige bruken er annerledes.

Det er jo også mer på linje med penis.

Se denne artikkelen i Huffington post (om du stoler på dem da :)): https://www.huffingtonpost.com/entry/lets-clear-up-the-vagina-vs-vulva-debate-once-and-for-all_us_562f99dfe4b06317990f73c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei. TS spør om hva VI kaller tissen til en toåring, og VI kaller det ikke vagina, og jeg har aldri hørt noen omtale en toårings tiss for vagina. Det er et faktum.

Jeg siterer HI ; "Navn på jenters underliv er enten så nasty eller "seriøse". ". Her etterspørres det altså ord for jenters underliv som ikke er nasty eller seriøse. Vagina kan jo tolkes som seriøst og klinisk men det er allikevel det korrekte ordet for jenters underliv. Dette er et udiskutabelt faktum som du bør og skal ta til deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, WubWub skrev:

Jeg siterer HI ; "Navn på jenters underliv er enten så nasty eller "seriøse". ". Her etterspørres det altså ord for jenters underliv som ikke er nasty eller seriøse. Vagina kan jo tolkes som seriøst og klinisk men det er allikevel det korrekte ordet for jenters underliv. Dette er et udiskutabelt faktum som du bør og skal ta til deg. 

Korrekt er det jo i alle fall ikke? Kan være enig med deg at det er ikke helt uvanlig i daglig bruk, men skal man være korrekt betyr det altså skjeden og ikke underlivet som helhet. 

Anonymkode: 31cc5...1d6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, WubWub skrev:

Korrekt er det jo i alle fall ikke? Kan være enig med deg at det er ikke helt uvanlig i daglig bruk, men skal man være korrekt betyr det altså skjeden og ikke underlivet som helhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

det er vel skjeden som er selve kjønnsorganet og ikke kjønnsleppene. 

blir som å si at det er ballene som er penis - nei vettu hva det får da være måte på

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel skjeden som er selve kjønnsorganet og ikke kjønnsleppene. 

blir som å si at det er ballene som er penis - nei vettu hva det får da være måte på

Vi har da ikke bare et kjønnsorgan? Det har heller ikke menn. Strengt tatt er det vel eggstokker og testikler som er viktigst siden det er de som sørger for kjønnsceller og dermed også fører slekta videre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Perelandra skrev:

Vi har da ikke bare et kjønnsorgan? Det har heller ikke menn. Strengt tatt er det vel eggstokker og testikler som er viktigst siden det er de som sørger for kjønnsceller og dermed også fører slekta videre. 

men det er barn det er snakk om - vi trenger ikke øse rundt med dybdeforklaring til en 1-3 åring. det holder med å kalle det vagina og penis slik de fleste andre i verden gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er barn det er snakk om - vi trenger ikke øse rundt med dybdeforklaring til en 1-3 åring. det holder med å kalle det vagina og penis slik de fleste andre i verden gjør. 

Siden små barn ikke har kunnskap om forplantning og kjønnceller er det bedre å si tissen, og eventuelt skille mellom gutte- og jentetiss. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WubWub skrev:

Jeg er enig med de andre her. Vagina er en liten del av underlivet. Det er derfor helt feil å kalle det hele for vagina. Noen gjør dette, men det er altså vranglære.

Anonymkode: eccfe...d8e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med de andre her. Vagina er en liten del av underlivet. Det er derfor helt feil å kalle det hele for vagina. Noen gjør dette, men det er altså vranglære.

Anonymkode: eccfe...d8e

skjeden kan bli opptil 17 cm, det er større enn kjønnsleppene i de fleste tilfeller så du tar feil

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vagina er et ord jeg aldri bruker i dagligtale, og er for meg det medisinske ordet for skjeden. Som barn sa jeg tissen, og som voksen sier jeg underlivet, skrittet, kjønnet eller kjønnsleppene om de ytre delene.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dame. Kaller min for snusken. He he. Funnet på selv. Eh eller det tror jeg da.. ;)

Det mannlige ? Tja : snasken ? :fnise: 

Anonymkode: c7438...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Perelandra skrev:

Siden små barn ikke har kunnskap om forplantning og kjønnceller er det bedre å si tissen, og eventuelt skille mellom gutte- og jentetiss. 

Nei. Tiss er urin, vagina er underliv. 

Jeg foretrekker servere barna fakta og ikke tull og tøys. Historien om storken får de klare seg uten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...