WubWub Skrevet 30. november 2017 #41 Skrevet 30. november 2017 (endret) Men tiss er jo urin. Ser for meg at det kan skape forvirring om man bruker samme ord om to forskjellige ting. Om jeg noen gang havner i en slik diskusjon med et barn ville jeg brukt ordene vagina og penis. Endret 30. november 2017 av WubWub
Spiteful Skrevet 30. november 2017 #42 Skrevet 30. november 2017 På 29.11.2017 den 13.38, AnonymBruker skrev: Tja, menn kaller sin for manndommen, så hvorfor ikke kalle det for kvinndommen? Anonymkode: 370b1...57a Det der var faktisk litt morsomt😂 Men helt seriøst hvorfor må man sette begreper på alt her i verden? Vi mennesker er så rare, la henne kalle det det hun selv vil, må da ikke være én ting å kalle det! Og ha det litt kreativt i samme slengen når dere finner på et begrep til jentas underliv. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #44 Skrevet 1. desember 2017 7 timer siden, WubWub skrev: Men tiss er jo urin. Ser for meg at det kan skape forvirring om man bruker samme ord om to forskjellige ting. Om jeg noen gang havner i en slik diskusjon med et barn ville jeg brukt ordene vagina og penis. Tror du at jenter tisser med vagina? Jeg tror du mener vulva. Vagina er skjeden... Anonymkode: da7de...4e1 8
WubWub Skrevet 1. desember 2017 #45 Skrevet 1. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror du at jenter tisser med vagina? Jeg tror du mener vulva. Vagina er skjeden... Anonymkode: da7de...4e1 man kaller jenters underliv for vagina, ikke vulva. har ihvertfall aldri hørt noen omtalt fitte som vulva. faktisk har jeg aldri hørt det ordet blitt brukt noen gang
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #46 Skrevet 1. desember 2017 1 minutt siden, WubWub skrev: man kaller jenters underliv for vagina, ikke vulva. har ihvertfall aldri hørt noen omtalt fitte som vulva. faktisk har jeg aldri hørt det ordet blitt brukt noen gang Nei! Vagina er selve skjeden. Det er ikke tissen. Ingen tisser med vagina, man tisser med tissen, både gutter og jenter. Hvis du ikke synes tiss er beskrivende nok må du si urinrøret da. Anonymkode: a657a...a2b 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #47 Skrevet 1. desember 2017 På 29/11/2017 den 16.15, AnonymBruker skrev: vajayjay. Anonymkode: e3c5c...eca "my vajayjay is platinum!" Sånn seriøst sier jeg tissen fremdeles. Anonymkode: f3944...064
stan Skrevet 1. desember 2017 #48 Skrevet 1. desember 2017 1 minutt siden, WubWub skrev: man kaller jenters underliv for vagina, ikke vulva. har ihvertfall aldri hørt noen omtalt fitte som vulva. faktisk har jeg aldri hørt det ordet blitt brukt noen gang Vagina er fødselskanalen, og vulva er de ytre kjønnsorganene. Tissen er da et greit ord for begge kjønn. Det er substantivet, navnet på det man bruker for å tisse, verbet. Trenger man å være mer presis, kan man si guttetissen eller jentetissen. 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #49 Skrevet 1. desember 2017 På 29.11.2017 den 13.35, AnonymBruker skrev: Hva kaller dere tissen til små jenter? Jenta mi på 2 år er veldig opptatt av hvem som har "tissefant", men hva skal vi si jenter har? Navn på jenters underliv er enten så nasty eller "seriøse". Anonymkode: 289e6...633 Bestemor sa alltid tissetassa. Anonymkode: ec2b7...83c 1
WubWub Skrevet 1. desember 2017 #50 Skrevet 1. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei! Vagina er selve skjeden. Det er ikke tissen. Ingen tisser med vagina, man tisser med tissen, både gutter og jenter. Hvis du ikke synes tiss er beskrivende nok må du si urinrøret da. Anonymkode: a657a...a2b Både vulva og vagina er greit å bruke om jenters underliv, men som sagt er det stort sett ordet vagina som benyttes da det er mest vanlig.
Perle Skrevet 1. desember 2017 #51 Skrevet 1. desember 2017 (endret) I min famile bukes tissen om begge kjønn. Men ungene vet at jenter og damer har jentetiss,og at gutter og menn har guttetiss. Kommer ikke på noe kallensvn for småjentenes tiss, guttenes kalles gjerne for ”snoppen” Endret 1. desember 2017 av Perle
stan Skrevet 1. desember 2017 #52 Skrevet 1. desember 2017 8 timer siden, WubWub skrev: Men tiss er jo urin. Ser for meg at det kan skape forvirring om man bruker samme ord om to forskjellige ting. Om jeg noen gang havner i en slik diskusjon med et barn ville jeg brukt ordene vagina og penis. Slik er språket, og unger er fantastiske til å ta til seg ord. Ikke undervurder småungers evne til å lære språk. Vi har ordet tiss om væsken, å tisse om handlingen og en tiss om kroppsdelen. Tre ord som er lett å skjønne har en sammenheng. Språket er da fullt av ord som ligner, gjerne fordi ordene har en sammenheng.. Vi vanner med vann. Vi biler i en bil. Vi spiller spill. Men for all del. Det er ulike ord som kan brukes for det samme. 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #53 Skrevet 1. desember 2017 Underlivet, jentetiss, Anonymkode: 04bd0...870
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #54 Skrevet 1. desember 2017 På 29.11.2017 den 13.35, AnonymBruker skrev: Hva kaller dere tissen til små jenter? Jenta mi på 2 år er veldig opptatt av hvem som har "tissefant", men hva skal vi si jenter har? Navn på jenters underliv er enten så nasty eller "seriøse". Anonymkode: 289e6...633 Alle har "tissefant" eller "tiss". Både jenter og gutter tisser. At den stikker frem hos gutter og ikke hos jenter må forklares ordentlig, ikke gjemmes i teite ord fordi voksne er for flaue til å prate om anatomi med unger. Anonymkode: 48b75...581
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #55 Skrevet 1. desember 2017 27 minutter siden, WubWub skrev: Både vulva og vagina er greit å bruke om jenters underliv, men som sagt er det stort sett ordet vagina som benyttes da det er mest vanlig. Hvordan kan du påstå det? Jeg er kvinne, og har aldri kalt min egen tiss, eller mitt eget underliv, eller min "fitte", skjede, kjønnsorgan eller urinrør for vagina. Videre har jeg to døtre, og vi har aldri snakket om vagina noensinne. Vagina er der barn kommer ut når de fødes. Det har ingen ting overhodet med "har du vasket deg på..tissen? Nedentil? Du sier det klør, er det i tissen eller rompa?" Vil du i fullt alvor si "dette er vagina-kluten din"? Vagina er selve skjeden, og mener du annet tar du feil. Det benyttes da aldri om jenters tiss. Anonymkode: a657a...a2b 5
WubWub Skrevet 1. desember 2017 #56 Skrevet 1. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du påstå det? Jeg er kvinne, og har aldri kalt min egen tiss, eller mitt eget underliv, eller min "fitte", skjede, kjønnsorgan eller urinrør for vagina. Videre har jeg to døtre, og vi har aldri snakket om vagina noensinne. Vagina er der barn kommer ut når de fødes. Det har ingen ting overhodet med "har du vasket deg på..tissen? Nedentil? Du sier det klør, er det i tissen eller rompa?" Vil du i fullt alvor si "dette er vagina-kluten din"? Vagina er selve skjeden, og mener du annet tar du feil. Det benyttes da aldri om jenters tiss. Anonymkode: a657a...a2b jo alle kaller fitta si for vagina, ingen går rundt å kaller den vulva
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #57 Skrevet 1. desember 2017 Vagina 😂😂jeg ler meg ihjel! Viss du tisser ut der er du god😂 du får kalle det urinrøret 😂 men helt seriøst, tidsen er tissen uansett om den er innover eller utover 🧐 Anonymkode: 26a75...b7c 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #58 Skrevet 1. desember 2017 Vi kvinner har vagina som er fødselskanalen, vulva som er de ytre kjønnsorganene og urinrøret som man tisser med. Det finnes vel ikke et medisinsk eller "korrekt" begrep som dekker alle disse tre? Kanskje underlivet? Selv sier jeg nedentil eller musa i dagligtale, til et barn ville jeg bare sagt tissen - det er jo bare det de bruker underlivet til når de er små, og som flere sier: tissen er jo tissen, uavhengig av om den vender utover eller innover. Anonymkode: b4caa...1e5 4
WubWub Skrevet 1. desember 2017 #59 Skrevet 1. desember 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vagina 😂😂jeg ler meg ihjel! Viss du tisser ut der er du god😂 du får kalle det urinrøret 😂 men helt seriøst, tidsen er tissen uansett om den er innover eller utover 🧐 Anonymkode: 26a75...b7c nå var det i HI uansett snakk om underlivet til jenter - det er selvfølgelig helt riktig å kalle kvinners underliv for vagina uansett om man ikke tisser fra det. skjeden er mer et underliv enn vulva (ytre kjønnslepper).
stan Skrevet 1. desember 2017 #60 Skrevet 1. desember 2017 1 minutt siden, WubWub skrev: nå var det i HI uansett snakk om underlivet til jenter - det er selvfølgelig helt riktig å kalle kvinners underliv for vagina uansett om man ikke tisser fra det. skjeden er mer et underliv enn vulva (ytre kjønnslepper). Her er i fra wikipedia: Vulva er de ytre kjønnsorganer til et individ av hunkjønn. I dagligtale brukes ordet «vagina» ofte galt for å referere til vulva eller de kvinnelige kjønnsorganer generelt. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå