AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #1 Skrevet 29. november 2017 Jeg Jobber som personlig assistent i en ordning rundt et funksjonshemmet barn. I går hadde jeg en feide med arbeidsleder som ble sur da hun mente at jeg ville prioritere bort jobben med en legetime. Kan jo godt forstå det men til mitt forsvar har det også vært mye rot rundt vaktordningene og jeg begynner å bli frustrert over det hele og vurderer å slutte i jobben. Det jeg synes er vanskelig er at all kjeften kommer fra SMS. Det var ingen hyggelig sms å lese hvor oppgitt og skuffer hun var over meg og over det hun oppfatter som fravær uten gyldig grunn som hun kaller skulking. Og at jeg skulle legge ved erklæring fra legen. For dette ødela hele hennes busy dag.Jeg ble veldig satt av denne SMSen. Jeg skrev tilbake at jeg forsto frustrasjonen men at jeg hadde ønsket at hun hadde ordlagt seg på en annen måte. Jeg hadde også blitt lei meg om hun hadde ringt meg men da føler jeg ofte at folk kan moderere seg og at det blir en bedre dialog enn vi hadde på SMS Er dette vanlig hos arbeidsgivere? Anonymkode: e6f65...9ed
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #2 Skrevet 29. november 2017 Jeg ser ikke problemet med å få sånt på sms. Og det er mye lettere å moderere seg når man kommuniserer skriftlig, siden man da kan tenke gjennom ting i ro og mak. Jeg foretrekker helt klart å få slike beskjeder skriftlig, siden det gir meg fred til å reagere og tenke gjennom ting i fred og ro, og så kunne komme med et gjennomtenkt svar. Anonymkode: 6b1d9...29a 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #3 Skrevet 29. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke problemet med å få sånt på sms. Og det er mye lettere å moderere seg når man kommuniserer skriftlig, siden man da kan tenke gjennom ting i ro og mak. Jeg foretrekker helt klart å få slike beskjeder skriftlig, siden det gir meg fred til å reagere og tenke gjennom ting i fred og ro, og så kunne komme med et gjennomtenkt svar. Anonymkode: 6b1d9...29a 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke problemet med å få sånt på sms. Og det er mye lettere å moderere seg når man kommuniserer skriftlig, siden man da kan tenke gjennom ting i ro og mak. Jeg foretrekker helt klart å få slike beskjeder skriftlig, siden det gir meg fred til å reagere og tenke gjennom ting i fred og ro, og så kunne komme med et gjennomtenkt svar. Anonymkode: 6b1d9...29a Problemet her er nok ikke at hun har tenkt så fryktelig lenge før hun skrev det. Det sees ut til å være skrevet i full fart og i affekt. Jeg hadde helt klart ringt og spurt om det var så prekært at hun ikke kunne velge et annet tidspunkt. Da ville jeg også fått mer info og forståelse for valget som assistenten ville gjøre, Anonymkode: e6f65...9ed 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #4 Skrevet 29. november 2017 Mener du at du plutselig meldte fra om at du dro til legen uten å varsle i god tid? Da kan jeg skjønne arbeidsleder ble irritert. Du sier til ditt forsvar at det er rot med vaktordningene, men nei - det er ikke til ditt forsvar. Det fritar jo ikke deg for din plikt til å opptre korrekt overfor arbeidsgiver. Er du voksen og ansvarlig nok til å ha en slik jobb? Anonymkode: 51363...7b1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #5 Skrevet 29. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du at du plutselig meldte fra om at du dro til legen uten å varsle i god tid? Da kan jeg skjønne arbeidsleder ble irritert. Du sier til ditt forsvar at det er rot med vaktordningene, men nei - det er ikke til ditt forsvar. Det fritar jo ikke deg for din plikt til å opptre korrekt overfor arbeidsgiver. Er du voksen og ansvarlig nok til å ha en slik jobb? Anonymkode: 51363...7b1 Jeg dro ikke til legen istedenfor å dra på jobb jeg meldte fra tre dager fra før om dette. Da hun sa at det ikke var noen andre som kunne steppe inn, og at det medførte krise, så da endret jeg timen og meldte meg til tjeneste. Ofte har hun hatt fleksible ordninger som at hun kommer tidligere hjem hvis noe annet skulle dukke opp, men nå var det visst sykdom blant assistentene og seminar hun skulle være med på. Anonymkode: e6f65...9ed
Centrino Skrevet 29. november 2017 #6 Skrevet 29. november 2017 Men kan du ikke bestille legetimen utenom tiden du jobber?
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #7 Skrevet 29. november 2017 1 minutt siden, Centrino skrev: Men kan du ikke bestille legetimen utenom tiden du jobber? Jo det kan jeg men det var den jeg fikk tilbud om, på en lang stund. Anonymkode: e6f65...9ed
Gjest Mass Skrevet 29. november 2017 #8 Skrevet 29. november 2017 Husk selv på å ta det muntlig med leder. Sms kan veldig lett mistolkes og er samtidig bevis viss atte om atte.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #9 Skrevet 29. november 2017 Akkurat nå, Mass skrev: Husk selv på å ta det muntlig med leder. Sms kan veldig lett mistolkes og er samtidig bevis viss atte om atte. Det virker som om hun foretrekker SMS fremfor telefon. Misliker denne formen da den som sagt gir lite muligheter for oppklaringer. Anonymkode: e6f65...9ed 1
Gjest Mass Skrevet 29. november 2017 #10 Skrevet 29. november 2017 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker som om hun foretrekker SMS fremfor telefon. Misliker denne formen da den som sagt gir lite muligheter for oppklaringer. Anonymkode: e6f65...9ed Kanskje hun er ganske konfliktsky? Men som leder MÅ hun kunne ta ting muntlig. Spesielt slike konflikter/uenigheter som dette. Ellers har hun ingenting i lederstilling å gjøre, tenker jeg. Endret 29. november 2017 av Mass
Miss.Wildfox Skrevet 29. november 2017 #11 Skrevet 29. november 2017 Fordelen din hvis hun er ufin skriftlig er at du har dokumentasjon hvis det utvikler seg til noe du trenger bistand fra fagforeningen til. Ta vare på alle SMS og mail. 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #12 Skrevet 29. november 2017 3 minutter siden, Mass skrev: Kanskje hun er ganske konfliktsky? Men som leder MÅ hun kunne ta ting muntlig. Spesielt slike konflikter/uenigheter som dette. Ellers har hun ingenting i lederstilling å gjøre, tenker jeg. Får ikke dette helt til å henge på greip. Hun er leder i en stor bedrift uten dette og har bein i nesa. Derfor skulle jeg tro at hun ville ringe og få oppklart dette med en gang istedenfor å sende alle disse Smsene frem og tilbake. Kom til slutt til enighet med henne og hun ønsker at jeg skal ta opp dette på medarbeidersamtalen. Anonymkode: e6f65...9ed
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #13 Skrevet 29. november 2017 5 minutter siden, Miss.Wildfox skrev: Fordelen din hvis hun er ufin skriftlig er at du har dokumentasjon hvis det utvikler seg til noe du trenger bistand fra fagforeningen til. Ta vare på alle SMS og mail. Er det normalt også at arbeidsgiver etterspør dokumentasjon fra legen om at jeg snakker sant? Er ikke det å mistro assistentene? Men nå avlyste jeg timen da jeg forsto at ingen andre kunne steppe inn Anonymkode: e6f65...9ed
Gjest Mass Skrevet 29. november 2017 #14 Skrevet 29. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får ikke dette helt til å henge på greip. Hun er leder i en stor bedrift uten dette og har bein i nesa. Derfor skulle jeg tro at hun ville ringe og få oppklart dette med en gang istedenfor å sende alle disse Smsene frem og tilbake. Kom til slutt til enighet med henne og hun ønsker at jeg skal ta opp dette på medarbeidersamtalen. Anonymkode: e6f65...9ed Merkelig at hun ikke bare tar det muntlig, og ferdig med det. Hadde nok vært mye smartere også. Husk at du alltid kan ha en tredjepart med på møter viss du føler hun er urettferdig med deg.
Pipaluk Skrevet 29. november 2017 #15 Skrevet 29. november 2017 (endret) 7 timer siden, Mass skrev: Merkelig at hun ikke bare tar det muntlig, og ferdig med det. Hadde nok vært mye smartere også. Husk at du alltid kan ha en tredjepart med på møter viss du føler hun er urettferdig med deg. Mistenker at hun er nær bristepunktet med alt som skjer og da har hun ingen antenner for hva hun kan skrive. Hun jobber også som coach med en annen kommunikasjonsform Endret 29. november 2017 av Pipaluk ..
ForestRun Skrevet 29. november 2017 #16 Skrevet 29. november 2017 (endret) Jeg syns ikke du har gjort noe galt. Du avlyste jo timen din når du skjønte at ingen andre kunne steppe inn. Lederen din opptrådte barnslig her. Hun kunne heller ringt og spurt om legetimen din var veldig viktig, og om du kunne flytte på den. Ellers så kunne hun også droppet seminaret selv, og jobbet. En legetime tar jo ikke såå lang tid, så du kunne jobbet før og etter. Men til senere, prøv å få en legetime som er utenfor arbeidstiden. Kom på en ting til: siden sjefen din nevnte at du skulle ta det opp på medarbeidersamtalen. Da kan du si at du syns hun opptrådte feil og var frekk, isteden for å spørre ordentlig. Men at du skal bestille time utenfor arbeidstiden fremover, selv om du faktisk har rett på fri for å gå til legen. Hva om det hadde vært noe akutt, kunne du ikke dratt da? Bedriften trenger flere vikarer, og lederen må tre inn hvis det er krise. Endret 29. november 2017 av ForestRun 1
Gjest Mass Skrevet 29. november 2017 #17 Skrevet 29. november 2017 1 minutt siden, Pipaluk skrev: Mistenker at hun er nær bristepunktet med alt som skjer og da har hun ingen antenner for hva hun kan skrive. Hun jobber også som coach med en annen kommunikasjonsform mens blant assistentene er det en annen tone. Der får vi ordre med å møte opp på ansvarsgruppemøter med store bokstaver og utropstegn. For meg holder det med en vennlig oppfordring. Og klart er det krise på jobb så er jeg villig til å endre planer men foretrekker at det er formulert på en hyggelig måte? Okei, så hun burde egentlig tatt seg en liten time-out for å roe ned. For mye stress og ansvar, og følelsen av at man ikke strekker til er nok ikke god å kjenne på. Kan forklare hvorfor hun har piggene ute selvom det ikke gjør det greit. En mager trøst må vel være at det høres ikke ut som at det er noe personlig overfor deg og dine kolleger...? At det rett og slett er en tung bør på hennes skuldre som utløser dette. Jeg er enig med deg, hadde ikke trengt kommando og utropstegn når man gir beskjeder.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #18 Skrevet 29. november 2017 6 minutter siden, ForestRun skrev: Jeg syns ikke du har gjort noe galt. Du avlyste jo timen din når du skjønte at ingen andre kunne steppe inn. Lederen din opptrådte barnslig her. Hun kunne heller ringt og spurt om legetimen din var veldig viktig, og om du kunne flytte på den. Ellers så kunne hun også droppet seminaret selv, og jobbet. En legetime når jo ikke såå lang tid, så du kunne jobbet før og etter. Men til senere, prøv å få en legetime som er utenfor arbeidstiden. Kom på en ting til: siden sjefen din nevnte at du skulle ta det opp på medarbeidersamtalen. Da kan du si at du syns hun opptrådte feil og var frekk, isteden for å spørre ordentlig. Men at du skal bestille time utenfor arbeidstiden fremover, selv om du faktisk har rett på fri for å gå til legen. Hva om det hadde vært noe akutt, kunne du ikke dratt da? Bedriften trenger flere vikarer, og lederen må tre inn hvis det er krise. Ja hvis jeg skulle bli syk så er det helt krise da en annen vikar også er syk. Hun har ofte hatt hjemmekontor og da har det ikke vært noen krise om jeg ble forhindret i å komme hvis det dukket opp noe annet viktig. Hun vet at jeg står i en nav- sak og da må mye vike for det. Hadde hun fortalt meg at hun hadde begynt å studere i tiden fremover så hadde jeg meldt mine behov om endringer langt tidligere. Men det er selvsagt ikke helt krise å flytte på avtaler også. Men alt jeg vet om arbeidssituasjonen og sykdom blant assistentene er nyttig. Anonymkode: e6f65...9ed
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #19 Skrevet 29. november 2017 17 minutter siden, ForestRun skrev: Jeg syns ikke du har gjort noe galt. Du avlyste jo timen din når du skjønte at ingen andre kunne steppe inn. Lederen din opptrådte barnslig her. Hun kunne heller ringt og spurt om legetimen din var veldig viktig, og om du kunne flytte på den. Ellers så kunne hun også droppet seminaret selv, og jobbet. En legetime tar jo ikke såå lang tid, så du kunne jobbet før og etter. Men til senere, prøv å få en legetime som er utenfor arbeidstiden. Kom på en ting til: siden sjefen din nevnte at du skulle ta det opp på medarbeidersamtalen. Da kan du si at du syns hun opptrådte feil og var frekk, isteden for å spørre ordentlig. Men at du skal bestille time utenfor arbeidstiden fremover, selv om du faktisk har rett på fri for å gå til legen. Hva om det hadde vært noe akutt, kunne du ikke dratt da? Bedriften trenger flere vikarer, og lederen må tre inn hvis det er krise. Man skal så langt det lar seg gjøre legge legetimer utenfor arbeidstiden, eller på tidspunkt hvor det er til minst bry for arbeidsgiver. Om det ikke lar seg gjøre, har man selvsagt rett til å gå til legen. Men da skal man altså ha strukket seg for å få det til å fungere til minst mulig bry for arbeidsgiver. Anonymkode: 6b1d9...29a 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #20 Skrevet 29. november 2017 Langt bedre for deg! Da har du det skriftlig, i tilfelle arbeidskonflikt! Ta vare på SMSene. Anonymkode: a3e7e...c8d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå