Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer det at siden det er en privatskole så kan man avtale sånn at man tar opp VGS fag mens man går på BI? Det er jo en privatskole.

Evt andre skoler som tilbyr dette.

Anonymkode: cf2de...a15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: 68731...51c

• Liker 1
Skrevet

Hva har at det er privatskole med saken å gjøre? Privatskoler stiller krav som alle andre, og de krever vitnemål. 

Anonymkode: 657b8...79a

• Liker 1
Skrevet

Opptak til BI

Nei, du må ha studiekompetanse.

Begynn å lese til eksamenene dine istedet for å klage på resultater og at fagene er for vanskelige (sikter til de minst to andre trådene du har gående her) så får du deg studiekompetanse.

Eventuelt innse at høyere studier ikke er noe for deg og finn på noe annet. Fagene blir ikke lettere når du kommer på høyere utdanning.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har at det er privatskole med saken å gjøre? Privatskoler stiller krav som alle andre, og de krever vitnemål. 

Anonymkode: 657b8...79a

Mye. Veldig mye.

Se eksemplet i den andre tråden der hun ene forteller hvordan en bekjent kom inn uten vitnemål

Anonymkode: cf2de...a15

• Liker 1
Skrevet

Mener å huske at betinget opptak kan fungere slik at du får ta BI-kurset,men selve kursbeviset får du først når du kan dokumentere fullført studiekompetanse. Men kontakt BI og spør.

Anonymkode: 3ef3f...5d4

Skrevet

Jeg kom inn og gikk tre år på BI uten studiekompetanse, tok eksamener og alt. Men fikk ikke studiebevis, etc før jeg dokumenterte studiekompetansen. 

Anonymkode: e7d5c...e1e

• Liker 1
Gjest SkoleNerden
Skrevet

Jo det går. Jeg hadde matematikk som privatist og en i klassen studerte på BI mens han samtidig tok matematikk. Hør med den bestemte skolen og se om dere kan finne en løsning. 

Skrevet
På 29.11.2017 den 21.04, AnonymBruker skrev:

Jeg kom inn og gikk tre år på BI uten studiekompetanse, tok eksamener og alt. Men fikk ikke studiebevis, etc før jeg dokumenterte studiekompetansen. 

Anonymkode: e7d5c...e1e

Seriøst??

Hvor gammel var du da?

Anonymkode: 8c97f...9fd

Skrevet
På 29.11.2017 den 21.41, SkoleNerden skrev:

Jo det går. Jeg hadde matematikk som privatist og en i klassen studerte på BI mens han samtidig tok matematikk. Hør med den bestemte skolen og se om dere kan finne en løsning. 

Serr? Og du var under 23 år?

Snakka du med rådgvier før du søkte da?

Gjest SkoleNerden
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Serr? Og du var under 23 år?

Snakka du med rådgvier før du søkte da?

Jeg var 25 år, men det er ikke relevant da det ikke var jeg som gikk på BI. Det var en jeg gikk i samme klasse med. Vet ikke alderen hans. 

Skrevet
1 time siden, SkoleNerden skrev:

Jeg var 25 år, men det er ikke relevant da det ikke var jeg som gikk på BI. Det var en jeg gikk i samme klasse med. Vet ikke alderen hans. 

Aha. Hvordan gikk han frem med dette da. Snakka med noen? Eller?

Skrevet

Problemet er ikke å starte, men å fullføre. Du må ha diplom fra vgs for å få diplom av BI. Du har nå et halvt år på å ta opp norsk og historie igjen. Starter du å lese godt nå så får du det til. 

Anonymkode: 82395...a4f

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er ikke å starte, men å fullføre. Du må ha diplom fra vgs for å få diplom av BI. Du har nå et halvt år på å ta opp norsk og historie igjen. Starter du å lese godt nå så får du det til. 

Det var ikke spm mitt :)

Spm er om det er mulig å ta det opp, og uten vitnemål. Er jo flere eks i tråden på at det går ann

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke spm mitt :)

Spm er om det er mulig å ta det opp, og uten vitnemål. Er jo flere eks i tråden på at det går ann

Som jeg skrev, problemet er ikke å komme INN men å fullføre. Du får ikke diplom fra BI før du har diplom fra vgs. 

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg skrev, problemet er ikke å komme INN men å fullføre. Du får ikke diplom fra BI før du har diplom fra vgs. 

Ja, men helt annet motivasjon på BI osv. Noe helt annet :)

Men kan jeg komme inn på BI? Og i mellomtiden ta opp et fag ved siden av, som jeg vil ha 3 år på meg..

Skrevet

https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/unntak-fra-gsk/betinget-opptak/

Jeg kjenner flere som har manget et fag på vgs som har fått lov til å starte på universitetet på betingelse om at du består vgs eksamen til jul. Om de ikke bestod det vgs faget ble de kastet ut av uni. 

Jeg har fritak i nynorsk, så jeg fikk lov til å stare på universitetet uten nynorsk eksamen, men det er et annet unntak. 

Greieste er nok å ringe skolen du vurderer å søke på og avtal et møte med de og spør. Ikke baser deg på hva noen på nettet har opplevd. Masse lykke til :)

Skrevet
10 minutter siden, ElineRB skrev:

https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/unntak-fra-gsk/betinget-opptak/

Jeg kjenner flere som har manget et fag på vgs som har fått lov til å starte på universitetet på betingelse om at du består vgs eksamen til jul. Om de ikke bestod det vgs faget ble de kastet ut av uni. 

Jeg har fritak i nynorsk, så jeg fikk lov til å stare på universitetet uten nynorsk eksamen, men det er et annet unntak. 

Greieste er nok å ringe skolen du vurderer å søke på og avtal et møte med de og spør. Ikke baser deg på hva noen på nettet har opplevd. Masse lykke til :)

På den linken jeg ser så står det helt andre betingelser? Og ikke det du nevner med at man kan studere selvom man stryker i et fag? Jeg strøk forøvrig i et grunnfag :) 

Skrevet

jeg vet ikke hva fag det var snakk om men når du nevner det så tror jeg kanskje ikke du kan hvis du stryker / ikke har i grunnfagene. Det høres kjent ut ihvertfall. Men ring skolen og spørr om et møte :) De kan svare deg bedre enn oss. MEN av erfaring så få det skriftlig om du får det godkjent slik at de ikke kan gåtilbake på noe. 

Skrevet

Du har et halvt år på deg å fullføre faget. Sats på det så åpner alle mulighetene seg. Du søker jo BI til hørsten uansett. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...