AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #1 Skrevet 29. november 2017 Hei, dere kreative mammahoder! Vi har en gutt som skal være hos oss fire dager i adventstiden, sannsynligvis et par ekstra, men bare fire av dem er planlagte, fastsatte datoer. Han skal i år få pakkekalender, men jeg synes at det vil se så stusselig ut med bare fire pakker på en 24-dagers kalender. Har dere noen tips til hvordan vi kan løse dette (det må være mulig å slenge på et par ekstra underveis)? Er det noen andre kreative løsninger for opphengig av denne kalenderen? Eller bør jeg bruke en 24-dagers og henge noe annet småtteri på de dagene han ikke er her? Om så, tips? Vi kan umulig være de eneste som har et barn boende hos oss på deltid i denne moderne verdenen med delt foreldreansvar Alle tips mottas med takk! :D Anonymkode: 39f37...c33
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #2 Skrevet 29. november 2017 Lag klessnor og bruk klesklyper til å henge dem på. Anonymkode: 7fd74...eec 1
Gjest Mass Skrevet 29. november 2017 #3 Skrevet 29. november 2017 Jeg ville hengt opp 24 pakker og så kunne barnet fått pakket opp en del ekstra de dagene hen er der. Er barnet der 5.des så kunne barnet pakket opp alle frem til den dagen, osv.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #4 Skrevet 2. desember 2017 Jeg antar at ungen har en kalender der han er de andre dagene, derfor synes jeg det blir litt vel mye med pakker alle dagene og så åpne 4-5 dager alle dagene han er hos deg. Så jeg vil kun brukt bånd og knytta sløyfer på disse dagene han ikke er der. Så kan han fjerne et antall sløyfer og åpne en pakke da han kommer. Ha også et par ekstra pakket på lur slik at du kan henge opp hvis han kommer noen andre dager enn det som er planlagt. Anonymkode: d3130...59d 2
Tibbie Skrevet 3. desember 2017 #5 Skrevet 3. desember 2017 Dette har jeg gjort med deltidsbarnet: Hengt opp pakker for de dagene han er her, og en godteriting de dagene han ikke er her. De dagene samlet opp, så har han lørdagsgodteri for den helga Det er småting som Maoam, en skumnisse, en kjærlighet, Hubba Hubba og andre småting. De er ikke pakket inn. Da ser ikke kalenderen så tom ut, og pengene som uansett hadde gått til lørdagsgodt, går til det samme på en mer "fornuftig" og "kreativ" måte : ) 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #6 Skrevet 3. desember 2017 7 minutter siden, Tibbie skrev: Dette har jeg gjort med deltidsbarnet: Hengt opp pakker for de dagene han er her, og en godteriting de dagene han ikke er her. De dagene samlet opp, så har han lørdagsgodteri for den helga Det er småting som Maoam, en skumnisse, en kjærlighet, Hubba Hubba og andre småting. De er ikke pakket inn. Da ser ikke kalenderen så tom ut, og pengene som uansett hadde gått til lørdagsgodt, går til det samme på en mer "fornuftig" og "kreativ" måte : ) Dette synes jeg høres veldig fornuftig ut. Godteribiter de dagene barnet ikke er der, som h*n får når h*n kommer. Anonymkode: c9dae...597 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #7 Skrevet 4. desember 2017 Det går også an å lage kalender som ikke henges opp. F.eks pynte en kasse/eske med nisser/annet juledill og legge pakkene nummerert oppi 😉 Anonymkode: ab424...730
cleangal Skrevet 4. desember 2017 #8 Skrevet 4. desember 2017 Vi har stor, brodert kalender. Jeg henger små sjokoladenisser på de dagene stesønnen ikke er her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå