Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sandra Mari
Skrevet

Har hvert inne på siden for parforhold.no.Evnet om psykopater.Der evnet om hvorfor kvinner slår sine menn.Samtidig viser denne forskningen som denne lederen for psykopatoffrenes forbund legger frem at vi kvinner slår våre menn stadig mere. :-? Så hvorfor gjør de kvinner som slår sine menn det?Slår kvinner for å få respons fra mannen?Er det noen som kan si litt om dette?Og omkring dette.Og har vi i grunnen liten forståelse for menn?Eller har menn for lite forståelse for oss jenter når det dreier seg om kommunikasjon?Synd at ikke menn og kvinner kan begynne kommunikasere bedre og forstå hverandre heller.Svært leit. :cry: :-(

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Samme grunn som at menn slår, antar jeg. Feiginger som ikke klarer å kommunisere på annet vis.

• 2 uker senere...
Skrevet

NOEN ganger, i spesielt dårlige forhold, er ordene som blir kastet mot deg, så vonde og jævlige at du ikke finner ord som kan overvinne den urettferdigheten du har blitt utsatt for, og da slår du... og nei, jeg angrer ikke, men skammen og redselen for å gjøre noe slikt igjen er desto verre :oops: :-(

Skrevet

PS: en engangshendelse som sitter som brent fast i hukommelsen...

Gjest Rimfrost
Skrevet

Når mannfolk slår dama si blir det skreket opp og anmeldt osv osv... Men når det motsatte skjer blir det mere dysset ned ? (har jeg inntrykk av)

Jeg har aldri slått i sinne... men sånn halveis frustrert-halveis tulle slåing har jeg gjort. Og han har slått tilbake (ikke hardt selvsagt) Men det har vært tulleslåing... kanskje på kanten noenganger men jeg har aldri slått i raseri. Det hadde jeg aldri fått meg til å gjøre. (og skulle han finne på å slå tilbake ligger jeg nok rimelig strakt ut. Han er dobbelt så stor som meg :tunge1: )

Skrevet
Når mannfolk slår dama si blir det skreket opp og anmeldt osv osv... Men når det motsatte skjer blir det mere dysset ned ? (har jeg inntrykk av)

Det er nok fordi menn opplever det som pinlig å bli slått av en dame,..

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er nok fordi menn opplever det som pinlig å bli slått av en dame,..

Eller fordi kvinner og enkelte kvinneorganisasjoner gjerne ser at kvinnene skal ha monopol på å bli mishandlet og på å påberope seg mishandling.

Gjest Anonymous
Skrevet

du som skrev inn sist her, jeg tror ikke du vet hva du snakker om.......... :o :o :o

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
du som skrev inn sist her' date=' jeg tror ikke du vet hva du snakker om.......... :o :o :o[/quote']

Du kan gjerne begrunne hvorfor også.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Mulig det er en generell tendens, men jeg vet om en dame som satt i fengsel for mishandling av mannen. Så i resssystemet blir det ikke dysset ned i hvert fall.

Gjest porselen
Skrevet

Det er vel av samme grunn som alle andre som slår, enten det er en mann eller kvinne som slår en annen mann eller kvinne eller barn.....

Mangel på ordforråd, når ordene ikke strekker til og et eksempel skal statueres, dårlig impulskontroll, dårlig selvkontroll...

Jeg er ikke så opptatt av om det er en kvinne eller mann som slår, å slå er for meg forkastelig i en diskusjon. Og jeg kjenner ikke så mange damene heller som synes det er ok at det er mannen som blir slått, vold er vold.

Jeg tror vi alle har lysten til å slå inni oss, men de fleste av oss klarer å styre unna den impulsen......... jeg har av og til lyst til å tuppe gubben i baken men jeg gjør det ikke.........

Skrevet

er det bedre selvkontroll å finne det såreste punktet hos partneren og si det på den verst tenkelige måten? den metoden har altfor mange opplevd, og det er liksom helt greit? eller?...

det er klart at slag får konsekvenser som evnt blåmerker og brudd etc etc - konsekvenser som synes og gjør vondt fysisk! hva med de psykiske konsekvensene - hva med psykisk smerte!? det er veldig lett å undervurdere psykisk smerte som følge av en krangel/feider i et forhold... ville bare si det.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
er det bedre selvkontroll å finne det såreste punktet hos partneren og si det på den verst tenkelige måten? den metoden har altfor mange opplevd, og det er liksom helt greit? eller?...

det er klart at slag får konsekvenser som evnt blåmerker og brudd etc etc - konsekvenser som synes og gjør vondt fysisk! hva med de psykiske konsekvensene - hva med psykisk smerte!? det er veldig lett å undervurdere psykisk smerte som følge av en krangel/feider i et forhold... ville bare si det.

Det samme gjelder menn som blir misbrukt psykisk? Bare å dælje løs på kjæreste/samboer/kone som sårer deg veldig? Da skulle jeg nok ha dengt noen, for å si det sånn (ikke det at jeg noen gang har gjort og kommer til å gjøre).

Gjest Anonymous
Skrevet

Det samme gjelder menn som blir misbrukt psykisk? Bare å dælje løs på kjæreste/samboer/kone som sårer deg veldig? Da skulle jeg nok ha dengt noen, for å si det sånn (ikke det at jeg noen gang har gjort og kommer til å gjøre).

ikke innlogget Solskinnsbolla: Ja, det samme gjelder menn som blir misbrukt psykisk. jeg har her snakket generelt. får du inntrykk av at jeg synes det er greit å "dælje løs" på bakgrunn av det jeg skrev her?!

Skrevet

Får inntrykk at mange tror at det skjer i affekt.

Mye av den mishandlingen som skjer av menn og kvinner er for å ha makt og skape frykt.

Og der ligger kanskje en del av svaret for hvorfor kvinner som mishandler er økende. De ønsker makt. Og en annen del av økningen, er vel slikt det er med mye for tiden: det blir pratet om, ikke skjult.

Skrevet

Det kan vel hende at konsekvensene for kvinnen er mye større hvis det er mannen som slår? Det er (stort sett) ganske stor forskjell på en manns og en kvinnes fysiske styrke. Jeg feks aner ikke hvordan jeg skal slå for å virkelig skade noen. Når jeg lekesloss med kjæresten min, så kan han bare ta et godt grep rundt begge håndleddene mine, så er jeg fullstendig nøytralisert.

Vold er uansett ikke OK, og mennesker som tyr til vold har et alvorlig problem med både problemløsning og impulskontroll. Da mener jeg også psykisk vold.

Skrevet

Mulig det ikke er så store konsekvensene. Verken jeg eller mine venninner ville klart å gjøre stor skade på en mann (dersom han ikke var fryktelig svak og pinglete), hvis vi ikke har et våpen.....

Gjest Anonymous
Skrevet

Trolig også fordi de blir banket og det som verre er.

Skrevet

Tildels enig i at psykisk mishandling kan være adskillig verre enn fysisk mishandling.

Likevel er det en grense man trår over i det øyeblikket man begynner å slå. Så som vi menn har fått høre i mange år nå: det finnes ingen unnskyldning for å slå. Denne reglen må nok gjelde uansett hvor kjip den andre parten er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...