Gå til innhold

Ullteppe under lakenet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil det hjelpe på varmemessig i vinter? Kan det forringe sovemiljøet? 

Han snur seg ikke over på magen ennå, men kommer nok til å gjøre det innen en måned eller to. 

Gjelder baby altså 😄

Anonymkode: 5ccfb...4e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir godt og varmt å ligge på ull. :) 

Anonymkode: 93a56...ebe

Skrevet

Løse ting som ikke kan vaskess på minst 60 gtader skal ikke i senga, over madrassen har jeg lært. Dermed er ullteppe under lakenet ikke å anbefale. Det kommer tiss, gulp og tuktighet fra kroppen i teppet når dette ikke blir grundig nok vasket bort så har du fare for oppvekst av mikroorganismer vi ikke vil ha i senger. Madrassen får heller ikke puste slik den er konstruert for. En annen ting er at senger til små mennesker ikke skal bli eller være for varme. 

Har du det ekstremt kaldt på soverommet? 

Anonymkode: f5338...2d9

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Løse ting som ikke kan vaskess på minst 60 gtader skal ikke i senga, over madrassen har jeg lært. Dermed er ullteppe under lakenet ikke å anbefale. Det kommer tiss, gulp og tuktighet fra kroppen i teppet når dette ikke blir grundig nok vasket bort så har du fare for oppvekst av mikroorganismer vi ikke vil ha i senger. Madrassen får heller ikke puste slik den er konstruert for. En annen ting er at senger til små mennesker ikke skal bli eller være for varme. 

Ullteppe kan kokes i kjele.

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil det hjelpe på varmemessig i vinter? Kan det forringe sovemiljøet? 

Han snur seg ikke over på magen ennå, men kommer nok til å gjøre det innen en måned eller to. 

Gjelder baby altså 😄

Anonymkode: 5ccfb...4e5

Hva med en sånn nattpose?

Anonymkode: c90ca...17b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har anbefalt tempratur på 18 grader hos oss, alikevel blir vår nyfødte så kald i sin seng at hun sover med oss. Der har vi flanell laken og tykk dundyne med flanell sengesett

Skrevet
1 time siden, gjest:) skrev:

Ullteppe kan kokes i kjele.

Det vet jeg, men hvem koker ulltepper i kjele i dag? Du skal ha tid og stor kjele i tillegg til vite at det er mulig før du koker ulltepper. 

4 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Vi har anbefalt tempratur på 18 grader hos oss, alikevel blir vår nyfødte så kald i sin seng at hun sover med oss. Der har vi flanell laken og tykk dundyne med flanell sengesett

Da tror jeg ville tatt en telefon til helsestasjonen og forhørt meg. 

Skrevet

Jeg ville bekymret meg for at det ble for tett. Madrasser skal puste. 

Jeg ville heller brukt ullpysjamas, flere lag med klær, nattpose i dun, etc. Eller økt temperaturen litt på soverommet (men ikke til over 20, anbefalt temp er 16-20). 

Anonymkode: d15d0...110

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg, men hvem koker ulltepper i kjele i dag? Du skal ha tid og stor kjele i tillegg til vite at det er mulig før du koker ulltepper. 

Da tror jeg ville tatt en telefon til helsestasjonen og forhørt meg. 

Det er ikke noe problem med sammsoving heldigvis. Vi har stor seng og hun trives godt intill oss. Så intill det blir varmere ute gjør vi det bare slik. Vår eldste er lik meg og vil gjerne ha det godt og kaldt, han var sånn fra han var baby.

Skrevet

Hvis ungen ikke får sove fordi det er for kaldt, er det da bare å skru opp varmen eller ta på mer klær? Kan ikke skjønne at det er noe å ringe helsesøster for...

Her er soverommene også oppholdsrom, så vi holder ikke dørene igjen for å kjøle dem ned. Sover likevel :)

Anonymkode: 1d77c...42c

• Liker 2
Skrevet

Samsoving er kos. Men barnet skal ha egen dyne!

Ullpysj og pose er supert!

Anonymkode: 4c09f...f8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...