AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #1 Skrevet 29. november 2017 Hei, jeg skal reise til Hawaii og har booket en reise med et selskap hele veien, dvs. som en billett, selskapet er United. Jeg kommer til å mellomlande i Los Angeles, der jeg har en mellomlanding på 01:34 minutter, er dette noe jeg bør bekymre meg over mtp at jeg skal gjennom migration før jeg tar neste fly til Hawaii, eller er det flyselskapet som står til ansvar for å booke meg inn på et nytt fly hvis jeg ikke rekker flyet jeg skal ta til Hawaii? Hva er maksgrensen på hvor mye kontanter man kan ta med seg til USA? Er redd for misbruk av kredittkort osv, og har derfor bestemt meg for å ha med noen kontanter ved siden av bankkortet. Setter pris på alle svar, tusen takk Anonymkode: 77cfe...026
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #2 Skrevet 29. november 2017 Sjansen er større for at du blir ranet enn at kortet blir misbrukt. Blir det misbrukt så tar banken din uansett ansvar, så en fin tommelfinger-regel er å aldri ta ut mer cash enn du vil miste. Røsk litt i delene på minibanken for å sjekke at det ikke er noe scam-opplegg og bruk heller energien på å skjule koden når du skriver den inn enn å gå rundt med cash. Du blir også godt lagt merke til om du har masse cash i lommeboka hver gang du skal betale noe sted. Når det gjelder mellomlandingen så skal vel flyselskapet ta ansvar om det ikke går (det gjør hvertfall norwegian). På LAX har united sin egen terminal, så du slipper heldigvis å løpe over halve flyplassen. Ta en telefon eller epost til united å hør om rettighetene dine ved en eventuell forsinkelse. Anonymkode: e98b7...2ec 2
Christiane_W Skrevet 30. november 2017 #3 Skrevet 30. november 2017 Om du har booket en gjennomgående billett med United har du ingenting å bekymre deg for. Har du derimot kjøpt to separate billetter er det en annen sak. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #4 Skrevet 1. desember 2017 Ville prøvd å få endret bookingen, for du vil sannsynligvis miste flyet videre. Selv om flyselskapet dekker deg (du må sjekke vilkårene! De kan ha regler på tid), vil det bli styrete å komme seg med på et annet fly (det er langt fra LA til Hawaii), og du vil bli ganske mye forsinket. Og det er helt tullete å ta med masse kontanter fordi man er redd for at kortet blir misbrukt! Skaff deg kredittkort. Anonymkode: 4aad2...8af
Gjest Overrasket Skrevet 1. desember 2017 #5 Skrevet 1. desember 2017 (endret) 90+ minutter høres ikke urimelig ut som mellomlanding. LAX er en relativt veldrevet flyplass, og ofte lander og letter fly med samme selskap fra samme terminal. Usikkerhetsmomentet er vel mer flyturen inn til LAX. Det er helt umulig å forutsi nøyaktig flytid på så lange flyreiser. Ofte kan det komme deg til gode ved at flyet lander for tidlig. Alt-i-alt ville jeg nok hatt is i magen og tatt turen slik den er, men er du usikker bør du nok innhente et offisielt råd fra flyselskapet før du reiser. Du kan ta med så mye kontanter som du ønsker, men du må rapportere det særskilt om beløpet overstiger USD 10 000. Endret 1. desember 2017 av Overrasket
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #6 Skrevet 1. desember 2017 Jeg synes 1,5 time er litt for lite. Noen ganger går turen gjennom immigration raskt, men andre ganger kan en fort bli ventende en god stund. Og dropp kontanter - med unntak av småkontanter til tips - kjøp alt med kredittkort. Anonymkode: 7f619...02e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå