Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenk over det

Hvem utfører vold, voldtekt, drap, trakassering i de aller fleste tilfeller jo menn. Så har Norge og verden et manns problem ?

Anonymkode: f7739...90e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Heldigvis dreier det seg om et fåtall menn, og de samme navnene viser seg å gå igjen. 

Vi har et problem med en gruppe menn, ikke et helt kjønn. 

• Liker 5
Skrevet

Vil nå heller si vi har et problem med overbefolkning. 

Det er også et problem at det er flere menn enn kvinner, særlig unge. I samfunn med få kvinner blir menn mer aggressive.

Noe av det samme ser man i norske klasserom. På skolen i klasserom der majoriteten er jenter klarer gutter å konsentrere seg bedre og få bedre resultater enn i klasser der majoriteten er gutter. 

Anonymkode: bf9c9...0c1

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk over det

Hvem utfører vold, voldtekt, drap, trakassering i de aller fleste tilfeller jo menn. Så har Norge og verden et manns problem ?

Javisst. Hogg huet av oss alle sammen, så blir verden så meget bedre. 

• Liker 1
Gjest Axl Rose
Skrevet

Tror du verden hadde blitt bedre med bare kvinner?

Nei vi har ikke noe manns problem. Kanskje flest menn, vi vet egentlig ikke hvor mange som blir slått og voldtatt av kvinner for det blir ikke snakket om og tror du så mange menn tørr å si de blir voldtatt eller banka av kvinner? Trakassering er det faktisk mange kvinner som driver med og jeg har og flere menn bare på kg har opplevd det. Jeg også opplevd det fra menn, så at det er flest menn er det nok. Både kvinner og menn dreper. Flest menn, helt sikker, men for mange kvinner også. Det er noen få menn og noen får kvinner som har et jævla stort problem. Ikke bare menn og absolutt ikke alle menn. De færreste heldigvis. 

Forbanna drittfolk som voldtar og dreper. 

Skrevet
12 minutter siden, Axl Rose said:

Tror du verden hadde blitt bedre med bare kvinner?

Nei vi har ikke noe manns problem. Kanskje flest menn, vi vet egentlig ikke hvor mange som blir slått og voldtatt av kvinner for det blir ikke snakket om og tror du så mange menn tørr å si de blir voldtatt eller banka av kvinner? Trakassering er det faktisk mange kvinner som driver med og jeg har og flere menn bare på kg har opplevd det. Jeg også opplevd det fra menn, så at det er flest menn er det nok. Både kvinner og menn dreper. Flest menn, helt sikker, men for mange kvinner også. Det er noen få menn og noen får kvinner som har et jævla stort problem. Ikke bare menn og absolutt ikke alle menn. De færreste heldigvis. 

Forbanna drittfolk som voldtar og dreper. 

Ja, det er en hoveddel menn, og det burde ansees som et problem som hovedsakelig angår menn.  Det burde ikke være riktig å si at det er rett at menn begår vold mot kvinner fordi de er "mer hormonelle" eller "mer sutrete" enn det menn takler; det gir ikke fritak for vold. Hvorfor kan ikke menn gro den ryggraden kvinner må for å fortelle om overtramp, så lenge loven er lik for begge kjønn? Både menn og kvinner dreper, det vet vi, men det desiderte flertallet er menn. Det gjelder absolutt ikke alle menn, men statistikkene burde være nok til at menn flest får en oppvekker og begynner å tenke annerledes om kvinner. Vi er ikke fienden i kraft av vårt kjønn, og vi har rett til å velge andre personer å stifte familie med hvis vi vil. Det virker som om tankegangen "if I can't have her, no one else will" lever sterkt i visse kulturer (England, USA, osv.).

Anonymkode: 45c94...546

• Liker 2
Skrevet

Vi har et problem med mannskulturen vi sosialiserer guttene våre inn i. 

• Liker 2
Gjest A National Acrobat
Skrevet (endret)

Jeg hadde nektet å leve i et samfunn med kun kvinner. Tenk på alle de bra tingene menn har gjort. Musikk for eksempel. Musikkbransjen har alltid vært mannsdominert, og tenk på alt som er laget. Som er verdt for noen av oss å eksistere for. Samme med filmbransjen. Barberer og frisør startet som et mannsyrke. Jeg tror faktisk det meste gjorde det. Og det kan vi sette pris på. Ikke kun se på all dritten som skjer. Det er tross alt mange mødre som aldri skulle fått barn. Det er ikke menn sin skyld. Vær litt takknemlig. 

Endret av A National Acrobat
Skrevet
47 minutter siden, bortebra skrev:

Nei. Heldigvis dreier det seg om et fåtall menn, og de samme navnene viser seg å gå igjen. 

Feil, vi har virkelig problemer med et helt kjønn. Det er et stort problem at de mennene som selv ikke slår og voldtar setter seg med bena å bordet og har holdningen om at "heldigvis dreier det seg ikke om meg, så ikke noe jeg kan få gjort såeh gjeesp" 

Anonymkode: 25fff...e28

• Liker 5
Skrevet
48 minutter siden, bortebra skrev:

Ja, de som er voldelige er gjerne kjenninger av politiet. 

Det jeg har lurt på er hva som gjør at noen mennesker er voldelige. Hvorfor har de et behov for å være det. Tenkte også på seksuelle overgrep mot barn i forhold til at jeg leste om Tysfjord saken i dag, og at det er faktisk ganske mange barn i landet vårt som blir utsatt for dette. Er alle overgripere av barn pedofile? Og om ikke alle er pedofile av de, hva er det som driver dem? Forakt? At de selv har blitt utsatt for overgrep som barn og derfor fått skrudde tanker? Tenker de på at de ødelegger livene ved at de traumatiserer disse barna? Bryr de seg om at de ødelegger livene til andre? 

Anonymkode: e5782...ffb

Skrevet
2 minutter siden, A National Acrobat skrev:

Jeg hadde nektet å leve i et samfunn med kun kvinner. Tenk på alle de bra tingene menn har gjort. Musikk for eksempel. Musikkbransjen har alltid vært mannsdominert, og tenk på alt som er laget. Som er verdt for noen av oss å eksistere for. Samme med filmbransjen. Barberer og frisør startet som et mannsyrke. Jeg tror faktisk det meste gjorde det. Og det kan vi sette pris på. Ikke kun se på all dritten som skjer. Det er tross alt mange mødre som aldri skulle fått barn. Det er ikke menn sin skyld. Vær litt takknemlig. 

Skjønner ikke at jeg gidder, du forsøker åpenbart å provosere, men; 
Ingen har snakket om å kun ha kvinner i et samfunn. Det lar seg ikke gjøre. Har du tenkt på hvorfor det meste startet som mannsyrker? Har du reflektert noe over om det kan ha noe med at mannens sfære tradisjonelt har vært offentlig mens kvinnens har vært privat? Og at kvinner historisk sett har fått ganske fatale sanksjoner for å utfordre eller bryte disse etablerte mønstrene? 

Tenker du fortsatt at kvinnen har en gjesterolle i det offentlige rom og derfor bør være "takknemlig" for at menn "lar henne" eller hva eeeer det du babler om? 

Ps: om en mann vurderer en kvinne som usikket til å bli mor: bruk gummi. Ta litt ansvar for eget liv fremfor å skyve skylden videre. 

• Liker 4
Skrevet
På 28.11.2017 den 22.39, AnonymBruker skrev:

Tenk over det

Vi har et voldsproblem. Vold, drap, trakassering og overgrep begås av menn, kvinner og barn. Tenk over det...hvorfor vil alle ha oss til å tro at det kun er menn som begår slike ugjerninger?

• Liker 1
Skrevet

Ja, det har vi. Menn burde egentlig få støthalsbånd fra tenårene slik at vi kunne gi dem støt når de ikke oppførte seg. Det ville redusert vold med 70%

Anonymkode: 94cd2...d03

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet

Et mannsproblem faktisk.

Hvem er det som oppdrar disse mennene da ?

Skrevet

GUD SÅ LEEEEEEEEEI DISSE TRÅDeNE JABSDAOHWFUKSKDALJLNLF

Anonymkode: 48d81...c53

Skrevet
1 minutt siden, NotNaomi skrev:

Et mannsproblem faktisk.

Hvem er det som oppdrar disse mennene da ?

Vel, siden man sier at gutter tar etter sin far som viktigste rollemodell, må det bli menn det da ;)

Anonymkode: 24088...e7e

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel, siden man sier at gutter tar etter sin far som viktigste rollemodell, må det bli menn det da ;)

Anonymkode: 24088...e7e

Virkelig ? Så du undervurderer mødrene rolle ? Og det fins flust med gode fedre også. 

Ja,menn har vært,og er fremdeles for det meste mer utagerende. Og det blir reagert på de som er. Det gjelder da virkelig ikke alle :-) 

Skrevet
13 timer siden, NotNaomi skrev:

Virkelig ? Så du undervurderer mødrene rolle ? Og det fins flust med gode fedre også. 

Ja,menn har vært,og er fremdeles for det meste mer utagerende. Og det blir reagert på de som er. Det gjelder da virkelig ikke alle :-) 

Det er noe som heter fri vilje. Tviler på at det fins noen mødre som oppdrar sønnene sine til å slå, voldta og seksuelt trakassere akuratt. 

Anonymkode: 25fff...e28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...