AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #1 Skrevet 28. november 2017 Hvem har funnet sannheten og hvilket kriterier har du lagt til grunn, for å konkludere med at det sannhet? Har du i så fall inngått kompromisser underveis med kriteriene for å akseptere det du mener er sannheten? Vil gjerne høre deres erfaring, dere som har søkt eller fremdeles søker etter samnhet. Anonymkode: 115bf...3da
Drikkeflaska Skrevet 28. november 2017 #2 Skrevet 28. november 2017 Jeg har akseptert at det ikke kan finnes noen sannhet. Det eneste som kan ligne sannhet er min egen persepsjon og de opplevelser jeg har. 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #3 Skrevet 28. november 2017 1 minutt siden, Drikkeflaska skrev: Jeg har akseptert at det ikke kan finnes noen sannhet. Det eneste som kan ligne sannhet er min egen persepsjon og de opplevelser jeg har. Bravo! Absolutt imponert! Kloke ord det du. Anonymkode: c7403...0ac
Gjest Polybios Skrevet 28. november 2017 #4 Skrevet 28. november 2017 Sannheten er at vår eksistens er på grunn av rene tilfeldigheter.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #5 Skrevet 29. november 2017 2 timer siden, Polybios skrev: Sannheten er at vår eksistens er på grunn av rene tilfeldigheter. Det kan man utgå fra, men er ikke sikkert. Om vi hadde kunnet gå 100 milliarder år tilbake, hva hadde vi sett da? Anonymkode: 94190...630
Gjest Polybios Skrevet 29. november 2017 #6 Skrevet 29. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kan man utgå fra, men er ikke sikkert. Om vi hadde kunnet gå 100 milliarder år tilbake, hva hadde vi sett da? Anonymkode: 94190...630 Vel universet er ca 14 milliarder år Så hva som var for 100 milliarder år siden nei hvem vet kanskje det var et annet univers med andre skapninger og når det universet gikk til grunne så skapte det " The Big bang" og vårt univers ble til. Eller kanskje det bare var en evig tomhet.
Gjest NotNaomi Skrevet 29. november 2017 #7 Skrevet 29. november 2017 3 timer siden, Drikkeflaska skrev: Jeg har akseptert at det ikke kan finnes noen sannhet. Det eneste som kan ligne sannhet er min egen persepsjon og de opplevelser jeg har. Du har rett.
linsejesus Skrevet 29. november 2017 #8 Skrevet 29. november 2017 Det er klart det finnes en sannhet. Det er et annet spørsmål om mennesker kan vite hva sannheten er. På flere måter kan vi regne med at det aldri vil skje, for vi har rett og slett ikke en hjerne som er i stand til å fatte hvordan universet egentlig er. Vi kan f.eks finne ut at det finnes flere dimensjoner eller at det ikke eksisterer noe som helst utenfor vårt univers, men vi vil ikke være i stand til å begripe det. Vår hjerne er konstruert for å gjøre oss best i stand til å overleve i små grupper i en farlig natur, ikke for å forstå enormt små eller enormt store ting.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #9 Skrevet 29. november 2017 Jeg har søkt etter sannhet i årevis, men har lagt det på hylla. For en sannhet finnes, og det er at jeg forholder meg til denne verden med meg selv, som etter min oppfatning skal leve som denne bevisstheten i rundt åtti år. På de åtti årene vil jeg forsøke å realisere mine ambisjoner og ta så godt vare på menneskene jeg møter som jeg kan, søke gode venner som gir meg styrke, støtte og utfordringer, og kjenne på de følelsene som livet gir. Anonymkode: 586db...2db
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #10 Skrevet 29. november 2017 Ts: det virker som om ingen har forstått spørsmålet mitt. Ingen har gjort rede for hvilket kriterier dere la til grunn for å prøve om det dere tror på oppfyller vilkårene til å være sannhet. Anonymkode: 115bf...3da
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #11 Skrevet 29. november 2017 Jeg vet ikke om sannhet eksisterer. Vel såklart, sannheten er at bestemor er død, å få meg til å tro at hun lever vil være å direkte lyve til meg selv og gå til huset hennes fordi jeg tror hun er der. Jeg vil møte et tomt hus. Det er en sannhet. men alt jeg ikke kan bevise eller motbevise vet jeg ikke. Jeg har masse negative tanker om meg selv. Kanskje de negative tankene er der fordi jeg er ser sannheten. Fordi jeg er en av de som ikke er så smarte, nyttige og ressurssterke. Å være glad for meg vil lanskje være å naiv. Hva skal jeg være glad for? Så lite jeg klarer i forhold til mine jevnalderede. Kanskje er det ikke noen sannhet i dette. Og at dersom jeg blir positiv, vil kanskje ting endre seg.. Anonymkode: 86896...fba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå