Gå til innhold

Kan jeg bruke krem på boks isteden for fløte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lager kålrotstappe og gidder ikke gå på butikken.

Trenger fløte for jeg brukte alt for mye smør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ville heller prøvd melk om du har det.

Endret av Måbarefåsiat...
Skrevet

Nei. For det første er den søta og for den andre vil den ikke verken tykne eller kreme stappa di. Du har ikke tilfeldigvis en pose potetmospulver i skapet? Litt av den kan kanskje hjelpe litt mot for mye smør. 

Anonymkode: 7506a...885

Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Bare spis det som det er. Jeg vet ikke helt hva du tenker å oppnå med fløte etter å ha brukt for mye smør? Uansett er sprøytekrem ikke løsningen.

Endret av Overrasket
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. For det første er den søta og for den andre vil den ikke verken tykne eller kreme stappa di. Du har ikke tilfeldigvis en pose potetmospulver i skapet? Litt av den kan kanskje hjelpe litt mot for mye smør. 

Anonymkode: 7506a...885

1.5% sukker er vel ikke avgjlrende. Krem blir vel til fløte hvis du rører den?

Hvem spiser potetmos fra poser? Æsj.

3 minutter siden, Overrasket skrev:

Bare spis det som det er. Jeg vet ikke helt hva du tenker å oppnå med fløte etter å ha brukt for mye smør? Uansett er sprøytekrem ikke løsningen.

Rar ettersmak nå. Vil ha en rundere smak.

Skrevet

Kok et par poteter, mos dem og ha dem oppi sammen med litt melk.

Anonymkode: 7c267...25a

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Kok et par poteter, mos dem og ha dem oppi sammen med litt melk.

Anonymkode: 7c267...25a

Eller gulrøtter! Mmmmh

Skrevet

Krem blir ikke til fløte igjen om du rører i den, nei.... 

Bruk vanlig melk, eller mos potet og/eller gulrot i den. Jeg har forøvrig aldri hørt om noen som bruker smør i kålrabistapp. Jeg er vant til at man til nød bruker fløte, om man skal tilsette noe mer enn bare grønnsakene. 

Anonymkode: c4a7d...80d

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk vanlig melk, eller mos potet og/eller gulrot i den. Jeg har forøvrig aldri hørt om noen som bruker smør i kålrabistapp. Jeg er vant til at man til nød bruker fløte, om man skal tilsette noe mer enn bare grønnsakene. 

Da har du neppe fått servert pinnekjøtt i et skikkelig vestlandshjem, med andre ord.

Å lage kålrabistappe av kun most kålrabi med til nød litt fløte tror jeg ikke er særlig vanlig.

Til TS: Pisket krem blir tyntflytende igjen om du tilsetter den i noe varmt, feks nylaget kålrabistappe. Så sånn sett kunne planen din funke. Hva sånn spraykrem ellers evt inneholder har jeg ikke oversikt over, imidlertid, så et lite forbehold (jeg bruker ikke sånt).

Anonymkode: f4da1...dbc

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da har du neppe fått servert pinnekjøtt i et skikkelig vestlandshjem, med andre ord.

Å lage kålrabistappe av kun most kålrabi med til nød litt fløte tror jeg ikke er særlig vanlig.

Til TS: Pisket krem blir tyntflytende igjen om du tilsetter den i noe varmt, feks nylaget kålrabistappe. Så sånn sett kunne planen din funke. Hva sånn spraykrem ellers evt inneholder har jeg ikke oversikt over, imidlertid, så et lite forbehold (jeg bruker ikke sånt).

Jeg er født og oppvokst på Vestlandet, og har bodd her hele mitt liv, i likhet med begge mine foreldre og samtlige besteforeldre ;) Mannen også, og ei heller hos svigers er det vanlig med smør i kålrabistappen. 

Fløte i kålrabistappen er forbeholdt spesielle anledninger som julaften og nyttårsaften hos oss. Til hverdags bruker vi ikke det. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du søker opp kålrotstappe på google så ser du at det er veldig vanlig med smør i kålrotstappe :)

Anonymkode: 7d701...ddc

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du søker opp kålrotstappe på google så ser du at det er veldig vanlig med smør i kålrotstappe :)

Anonymkode: 7d701...ddc

Rører alltid inn en klatt like før servering.  :Nikke:

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er født og oppvokst på Vestlandet, og har bodd her hele mitt liv, i likhet med begge mine foreldre og samtlige besteforeldre ;) Mannen også, og ei heller hos svigers er det vanlig med smør i kålrabistappen. 

Fløte i kålrabistappen er forbeholdt spesielle anledninger som julaften og nyttårsaften hos oss. Til hverdags bruker vi ikke det. 

Samme her. :lur::lur::lur: (siden blinking tydeligvis er greia her)

Og aldri har jeg hørt om eller møtt noen som lager kålrabistappe av kun most kålrabi. Seriøst. Samme hvor man er fra og hvor mange generasjoner som er fra samme sted, så blir ikke most kålrabi kålrabistappe, og det blir heller ikke særlig godt. Det blir bare most kålrabi.

Foreldregenerasjonen min sverger til å lage hvit saus av smør, mel og melk, og blande inn most kålrabi, noen bruker bare smør, noen smør og fløteskvett. 

• Liker 3
Gjest Sugemerke
Skrevet
16 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

1.5% sukker er vel ikke avgjlrende. Krem blir vel til fløte hvis du rører den?

Hvem spiser potetmos fra poser? Æsj.

Krem blir smør om du rører i den.

Og ironien i at du ikke spiser posepotetmos, men bruker "krem" på boks er påfallende. 

Skrevet
7 minutter siden, Sugemerke skrev:

Krem blir smør om du rører i den.

Og ironien i at du ikke spiser posepotetmos, men bruker "krem" på boks er påfallende. 

Jeg kan finne på å bruke krem på boks i kakaoen, men det betyr ikke at jeg synes potetmos på pose er spesielt godt, og jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være ironisk. 

Skrevet

Dette er selvsagt en av TS' tøysetråder....selv om det ikke er helg riktig ennå.

Anonymkode: 0b108...8a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...