AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #1 Skrevet 28. november 2017 Hei! Er sykepleierstudent og jobber helg på et sykehus. Er ganske ny i jobben og vil veldig gjerne gjøre et godt inntrykk, siden jeg gjerne vil jobbe der når jeg er ferdig. Saken er at nå har jeg brukket armen i et fall, og legen som rettet den ut på sykehuset sykemeldte meg i 6 uker siden jeg skal ha gips i 6 uker. Det betyr at jeg er sykemeldt tre arbeidshelger pluss hele julen som jeg egentlig skulle ha jobbet. Sjefen min er utrolig grei, men jeg regner ikke med jeg blir populær hvis jeg leverer sykemeldingen. Er jo umulig å få folk til å jobbe i julen frivillig Er det mulig å jobbe på sykehus med én arm? Kan jo ikke gjøre noe særlig løft og sånt da, men vi har ikke så fryktelig mye av det. Samtidig tenker jeg at det kanskje er bedre for mine kollegaer om jeg leverer sykemeldingen, siden sykepleieren jeg går med (vi er to og to på gruppe, en sykepleier og meg) allerede har det svært travelt med medisiner og sånt siden jeg ikke kan bidra med det. Ville det vært bedre for henne om jeg leverte sykemeldingen og hun fikk inn en 100% frisk vikar? Blærk, dette kunne ikke passet dårligere..... Anonymkode: f52cf...8b3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #2 Skrevet 28. november 2017 Lever sykemeldingen din personlig så snart som mulig . Du er vel ikke til stor hjelp med kun én funksjonell hånd. En brukket arm (med gips) gjør jo også at du ikke kan utføre håndhygiene som du skal,så arbeid på en sykehuspost vil være utelukket også av denne årsaken. Et armbrudd kan skje alle Anonymkode: 96c34...b80 1
Maleficenta Skrevet 28. november 2017 #3 Skrevet 28. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Er sykepleierstudent og jobber helg på et sykehus. Er ganske ny i jobben og vil veldig gjerne gjøre et godt inntrykk, siden jeg gjerne vil jobbe der når jeg er ferdig. Saken er at nå har jeg brukket armen i et fall, og legen som rettet den ut på sykehuset sykemeldte meg i 6 uker siden jeg skal ha gips i 6 uker. Det betyr at jeg er sykemeldt tre arbeidshelger pluss hele julen som jeg egentlig skulle ha jobbet. Sjefen min er utrolig grei, men jeg regner ikke med jeg blir populær hvis jeg leverer sykemeldingen. Er jo umulig å få folk til å jobbe i julen frivillig Er det mulig å jobbe på sykehus med én arm? Kan jo ikke gjøre noe særlig løft og sånt da, men vi har ikke så fryktelig mye av det. Samtidig tenker jeg at det kanskje er bedre for mine kollegaer om jeg leverer sykemeldingen, siden sykepleieren jeg går med (vi er to og to på gruppe, en sykepleier og meg) allerede har det svært travelt med medisiner og sånt siden jeg ikke kan bidra med det. Ville det vært bedre for henne om jeg leverte sykemeldingen og hun fikk inn en 100% frisk vikar? Blærk, dette kunne ikke passet dårligere..... Anonymkode: f52cf...8b3 Tror det blir vanskelig med en arm. Altså sjefen er passe dust om det at du er sykmeldt på grunn av en brukket arm skal være noe som gir dårlig inntrykk på jobb det er da virkelig ikke din feil at du var uheldig og brakk armen. 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #4 Skrevet 28. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Lever sykemeldingen din personlig så snart som mulig . Du er vel ikke til stor hjelp med kun én funksjonell hånd. En brukket arm (med gips) gjør jo også at du ikke kan utføre håndhygiene som du skal,så arbeid på en sykehuspost vil være utelukket også av denne årsaken. Et armbrudd kan skje alle Anonymkode: 96c34...b80 Å guri malla, det hadde jeg ikke tenkt over en gang (enda). Svært godt poeng! 1 minutt siden, Maleficenta skrev: Tror det blir vanskelig med en arm. Altså sjefen er passe dust om det at du er sykmeldt på grunn av en brukket arm skal være noe som gir dårlig inntrykk på jobb det er da virkelig ikke din feil at du var uheldig og brakk armen. Neida, hun er kjempe grei og kommer helt sikkert ikke til å la dette påvirke mine muligheter for senere jobb altså - men hun blir nok ikke glad Julekabalen holder på å gi henne grå hår allerede... Anonymkode: f52cf...8b3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #5 Skrevet 28. november 2017 Du vil bare være til mer bry enn hjelp, siden det er såpass mye du ikke kan gjøre. Så lever sykemeldingen med god samvittighet, du har tross alt brukket armen. Anonymkode: 207ed...bf0 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #6 Skrevet 28. november 2017 Du mangler jo åpenbart kunnskaper om basal hygeiene når du tror du kan gå på jobb blandt pasienter med armen i gips. Og ja, det blir husket at du er fraværene på julejobbingen, men få inn sykemeldingen fortest mulig så en eller annen stakkar kan få beskjed snarest om at frijulen er spolert. Anonymkode: 3ae65...b1d
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #7 Skrevet 28. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du mangler jo åpenbart kunnskaper om basal hygeiene når du tror du kan gå på jobb blandt pasienter med armen i gips. Og ja, det blir husket at du er fraværene på julejobbingen, men få inn sykemeldingen fortest mulig så en eller annen stakkar kan få beskjed snarest om at frijulen er spolert. Anonymkode: 3ae65...b1d Så fremt TS jobber i et ikke-fiendtlig arbeidsmiljø blir da ikke dette husket. Hun har da ikke akkurat planlagt å brekke armen. Av og til skjer hendelser man ikke har planlagt som gjør hverdagen litt mer utfordrende. Anonymkode: ab3ab...3ce 6
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #8 Skrevet 28. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mangler jo åpenbart kunnskaper om basal hygeiene når du tror du kan gå på jobb blandt pasienter med armen i gips. Og ja, det blir husket at du er fraværene på julejobbingen, men få inn sykemeldingen fortest mulig så en eller annen stakkar kan få beskjed snarest om at frijulen er spolert. Anonymkode: 3ae65...b1d Okei? Kanskje litt forhastet innlegg - men jeg tenker jo ikke så fryktelig mye over håndhygiene i hverdagen da, jeg bare gjør det Når jeg går ut fra et pasientrom tenker jeg jo ikke ''nå må jeg sprite hendene'', jeg bare gjør det på vei ut. Så å dømme meg på denne måten, blir litt ufint. Resten var bare frekt. Det er jo faktisk ikke min feil. Anonymkode: f52cf...8b3 3
Maleficenta Skrevet 28. november 2017 #9 Skrevet 28. november 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å guri malla, det hadde jeg ikke tenkt over en gang (enda). Svært godt poeng! Neida, hun er kjempe grei og kommer helt sikkert ikke til å la dette påvirke mine muligheter for senere jobb altså - men hun blir nok ikke glad Julekabalen holder på å gi henne grå hår allerede... Anonymkode: f52cf...8b3 Men sånn er det bare. Ikkenoe å gjøre med 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #10 Skrevet 28. november 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mangler jo åpenbart kunnskaper om basal hygeiene når du tror du kan gå på jobb blandt pasienter med armen i gips. Og ja, det blir husket at du er fraværene på julejobbingen, men få inn sykemeldingen fortest mulig så en eller annen stakkar kan få beskjed snarest om at frijulen er spolert. Anonymkode: 3ae65...b1d For en surpromp. God bedring sier jeg bare. Til hi; Lever sykemelding med "god" samvittighet. Dette er ikke noe du kan gjøre noe med dersom du har en god leder så forstår hun dette. God bedring med hånden:) Anonymkode: bf269...9be 3
Mollie Skrevet 28. november 2017 #11 Skrevet 28. november 2017 Alle forstår at du ikke kan jobbe på sykehus med armen i gips. Lever sykemelding du. God advent og god jul til deg
emilie123 Skrevet 28. november 2017 #12 Skrevet 28. november 2017 Lever sykemeldingen med god samvittighet. Kos deg i jula og god bedring med armen.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #13 Skrevet 29. november 2017 Hallo, armen din er brukket. Du er synlig ute av stand til å utføre jobben din. Hvis du vil være ekstra snill så kan du jo nevne at du stiller gjerne opp på jobb hvis de kan tilrettelegge for det men nå vil hygiene kravet være vanskelig med bare en hånd...så tviler på at hun lar deg komme igjen. Anonymkode: 26773...f52
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #14 Skrevet 29. november 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Du mangler jo åpenbart kunnskaper om basal hygeiene når du tror du kan gå på jobb blandt pasienter med armen i gips. Og ja, det blir husket at du er fraværene på julejobbingen, men få inn sykemeldingen fortest mulig så en eller annen stakkar kan få beskjed snarest om at frijulen er spolert. Anonymkode: 3ae65...b1d Gurimalla...verden kan jo ikke opphøre fordi det er jul, liksom. Noen må jobbe og hvis man ikke vil jobbe i julen, da søker man gjerne en annen type jobb/bytter karriere. Anonymkode: 26773...f52
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #15 Skrevet 29. november 2017 Det er jo ikke sånn at du knakk armen med vilje for å slippe å jobbe i jula vel? 😅 Å med tanke på hygiene så er det vel best å holde seg hjemme Veit det føles kjipt mot den som evt hadde fri, men sånn er det i slike yrker. Da får du sikkert jobb neste jul slik at den personen får fri Anonymkode: bd508...013
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #16 Skrevet 29. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hallo, armen din er brukket. Du er synlig ute av stand til å utføre jobben din. Hvis du vil være ekstra snill så kan du jo nevne at du stiller gjerne opp på jobb hvis de kan tilrettelegge for det men nå vil hygiene kravet være vanskelig med bare en hånd...så tviler på at hun lar deg komme igjen. Anonymkode: 26773...f52 Ja, jeg kan jo høre med henne da 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke sånn at du knakk armen med vilje for å slippe å jobbe i jula vel? 😅 Å med tanke på hygiene så er det vel best å holde seg hjemme Veit det føles kjipt mot den som evt hadde fri, men sånn er det i slike yrker. Da får du sikkert jobb neste jul slik at den personen får fri Anonymkode: bd508...013 Hahaha nei, jeg gledet meg faktisk til å jobbe i jula (første jul med svigers, så det hadde vært deilig å fått avbrekket på jobb ). Ja, jeg kan jo tilby meg å ta nyttårsaften, påske eller neste jul for vedkommende som må jobbe for meg Det går jo bra. Anonymkode: f52cf...8b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå