Gå til innhold

Hund som overnatter i bil i minusgrader. Hvor går grensa for hva som er forsvarlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hund som overnatter i bil når det er minusgrader ute. Hvor går grensa for hva som er forsvarlig? (Ikke meg, men nabo).

Anonymkode: bd66c...784

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvilken rase det er og hvor vant den er til å være ute når det er kaldt.

Anonymkode: 9930c...8a3

• Liker 4
Skrevet

en hund med mye pels og som er vant til kulde vil nok synes det er helt ok, hadde det vært en nakenhund ville jeg vurdert ringe politi/mattilsynet.

Anonymkode: 1bae1...fe1

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hvilken rase det er og hvor vant den er til å være ute når det er kaldt.

Anonymkode: 9930c...8a3

Ok. Jeg vet ikke hvilken rase det er. Det er en middels stor hund. Kan du si ca hvor mange minusgrader som er uforsvarlig for de hundene som er vant til å være ute når det er kaldt?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

en hund med mye pels og som er vant til kulde vil nok synes det er helt ok, hadde det vært en nakenhund ville jeg vurdert ringe politi/mattilsynet.

Anonymkode: 1bae1...fe1

Den har ikke mye pels. Korthåret. Den bjeffer sårt.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tar du bilde/film og melder til mattilsynet. La de gjør en vurdering. Du finner varselknappen øverst på siden https://www.mattilsynet.no/

Det er godt at du har hjerte for dyr. :)

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor overnatter denne hunden i bil?

Anonymkode: 4630a...acb

Skrevet (endret)

Totalt uforsvarlig. Denne naboen er ikke skikket til å ha hund. Kontakt Mattilsynet, eller ta det opp med naboen.

Endret av Fryvil
  • Liker 5
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Jeg vet ikke hvilken rase det er. Det er en middels stor hund. Kan du si ca hvor mange minusgrader som er uforsvarlig for de hundene som er vant til å være ute når det er kaldt?

Det er veldig vanskelig å si når man ikke vet rase. En husky f.eks tåler ganske mye. Mange hunderaser kan sove ute når det ikke er alt for kaldt så lenge den har et isolert hundehus den kan gå inn i med varme pledd og ikke kaldt gulv osv. 

Anonymkode: 24f38...808

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars liten. :( ta bilde/film og meld til Mattilsynet. Hvorfor overnatter den i bilen egentlig? Naboen din er ikke skikket til å ha dyr. 

• Liker 5
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

F.ex. polarhunder tåler uvanlig mye kulde, noen foretrekker å ligge ute hele vinteren.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Mattilsynet.

Anonymkode: a099f...6db

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da ringer du selvfølgelig politiet med en gang.  Hvorfor i helvete har man hund hvis de ska ligge i bilen hele natta å fryse??  Herregud!

• Liker 5
Skrevet

RING POLITIET I DETTE SEKUND!! gjør Ts ikke det er vedkommende medansvarlig.

Jeg hadde knust ruta og tatt hunden om det tar mer en 5 min før politiet kommer.

Ikke nøl nå Ta! 

Anonymkode: c818c...ca6

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er veldig vanskelig å si når man ikke vet rase. En husky f.eks tåler ganske mye. Mange hunderaser kan sove ute når det ikke er alt for kaldt så lenge den har et isolert hundehus den kan gå inn i med varme pledd og ikke kaldt gulv osv. 

Anonymkode: 24f38...808

INGEN hund i hele verden skal ligge å sove i en bil!

Anonymkode: c818c...ca6

• Liker 5
Skrevet

Har du prøvd å ringe på hos naboen TS?

Skrevet

Jeg ville uten å nøle ha ringt politiet med en gang! En hund skal ikke ligge ute i miungrader å sove. Når hundne blir tvunget til å ha kroppen i ro får den heller ikke produsert varme, og det er jo også redusert luftkvalitet der inne når vinduene er lokket. Hunden kan fryse i hjel, og fryser åpenbarty i minusgrader ! 
Jeg var på hyttetur en gang og det var iskaldt i hytta før vi fikk skrudd på ovnene, vi alle frøs ekstremt men hunden ble jo tatt under 6 dyner sammen med meg og det hele var over innen 45 min. Kunne aldri falt meg inn å la den være der i kulda i flere timer! 

Anonymkode: 6b5ac...217

• Liker 4
Gjest justcurious
Skrevet

Hvorfor i all verden har de hunden i bilen? Vær så snill og kontakt noen som kan hjelpe, stakkars hund :( 

Skrevet

Har du ringt? Ikke skroll ned på siden her men ta opp den jævla telefonen og ring! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...